Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 mei 2007 12:30

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:Ohw wat erg!!

Dat dat soort dingen in die landen gebeuren vind ik echt vreselijk. Vreselijk voor de biologische ouders. Wat zullen ze gedacht hebben!? Dat hun kindje vermoord was of wat dan ook!?

Maar hoe vreselijk ook voor de adoptieouders! Hebben gewoon al 6 jaar een kindje, waarvan ze denken dat hij is afgestaan en waaraan ze zich hebben gehecht. Zij houden nu van dat kindje en willen hem natuurlijk houden!

Overigens denk ik dat de lange tijd dat dit kind al is bij de adoptieouders belangrijker is dan de wens van de biologische ouders om hun kindje terug te willen. Kijkend naar het belang van het kind dan. Want dit jongetje weet niet beter of adoptieouders zijn zijn ouders! En wat te denken van de andere cultuur, nieuwe taal, etc!

Ik vind dat het gewoon terug hoort te gaan naar zijn eigen ouders.
Daar hoort het kind thuis.

Volgens mij moet er in dit soort situaties gekeken worden naar het belang van het kind. En ik vraag me af of dit kind er erg gelukkig van wordt als hij als Nederlands jongetje (want dat is hij inmiddels al lang) naar India wordt gestuurd, naar mensen die voor hem wildvreemd zijn!

tante-tortel schreef:En dit soort verhalen heb je dus meer.

Voor mij is een verhaal als deze nieuw! Ik weet dat er in bepaalde landen (zoals dus India) een aantal zaken niet legaal gebeuren, maar de Nederlandse vergunninghouders doen geen 'zaken' met mensen die er illegale praktijken op na houden. Dat een land een kindje terugeist zoals dit, heb ik echt nog nooit gehoord.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2007 12:43

rosalie83 schreef:
liefie schreef:gisteren zijn goede vrienden thuis gekomen uit China met hun dochtertje van 9 maanden echt zo lief! en gelukkig gaan tot nu toe alles toe
Hij zei ook nu hebben we eindelijk na 7 jaar ons kindje!!

Gaaf zeg!

Heb je een foto?

nee nog niet maar als ik er binnen kort een heb zal ik hem neerzetten!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 mei 2007 12:48

liefie schreef:
rosalie83 schreef:
liefie schreef:gisteren zijn goede vrienden thuis gekomen uit China met hun dochtertje van 9 maanden echt zo lief! en gelukkig gaan tot nu toe alles toe
Hij zei ook nu hebben we eindelijk na 7 jaar ons kindje!!

Gaaf zeg!

Heb je een foto?

nee nog niet maar als ik er binnen kort een heb zal ik hem neerzetten!

Dat zou ik leuk vinden!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mei 2007 15:58

dit is ook een keer geweest in spoorloos!! zeker wel een stuk of twee keer dat ik dat al is gezien heb..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2007 18:35

Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren, maar precies zoals Rosalie al zei: in Nederland kun je alleen maar via legale vergunninghouders adopteren. Precies om dit soort dingen te voorkomen. En dat is precies de reden waarom de hele procedure zo lang duurt! Echt verschrikkelijk, maar absoluut geen reden om meteen te roepen dat kinderen in hun eigen land thuishoren... want nog steeds zijn er zat kindjes die in de vuilnisbak gegooid worden. Ofzo.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 07:16

Gisterenavond schijnt er een adoptiedeskundige bij Knevel & Van den Brink geweest te zijn hierover. Ik heb het zelf niet gezien nog, maar ga zeker op internet ff kijken vandaag! Misschien ook aanrader voor jullie?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 mei 2007 08:22

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:Ohw wat erg!!

Dat dat soort dingen in die landen gebeuren vind ik echt vreselijk. Vreselijk voor de biologische ouders. Wat zullen ze gedacht hebben!? Dat hun kindje vermoord was of wat dan ook!?

Maar hoe vreselijk ook voor de adoptieouders! Hebben gewoon al 6 jaar een kindje, waarvan ze denken dat hij is afgestaan en waaraan ze zich hebben gehecht. Zij houden nu van dat kindje en willen hem natuurlijk houden!

Overigens denk ik dat de lange tijd dat dit kind al is bij de adoptieouders belangrijker is dan de wens van de biologische ouders om hun kindje terug te willen. Kijkend naar het belang van het kind dan. Want dit jongetje weet niet beter of adoptieouders zijn zijn ouders! En wat te denken van de andere cultuur, nieuwe taal, etc!

Ik vind dat het gewoon terug hoort te gaan naar zijn eigen ouders.
Daar hoort het kind thuis.
En dit soort verhalen heb je dus meer.

Sjongejonge. Wat een snel en vreselijk naïef antwoord zeg.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2007 09:28

Tsja, wie of wat bepaalt waar een kind thuishoort? En zou het kind ermee gediend zijn om nu opeens naar India gestuurd te worden?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 09:44

Ik weet niet wie dat gaat bepalen, maar waarschijnlijk kan het niet eens meer. Want met adoptie wordt een kind Nederlander. Juridisch gezien is het volgens mij niet eens meer mogelijk!

Maargoed, ookal zou het wel mogelijk zijn, dat kind is er volgens mij niet echt gebaat bij! Hij is volledig vernederlandst, spreekt alleen Nederlands etc!

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 23 mei 2007 09:56

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn. Dit heeft totaal niets met rechtmatigheid te maken.....ik snap als ouder dat je gewoon je kind terugwil....je bent het 6 jaar kwijt geweest...dan wil je je kind toch gewoon terug. Wat het belang van het kind is, kan je toch niet van 9 jaar bepalen. Dat kan een kind van 9 jaar zelf niet....laat staan dat andere dat voor hem zouden kunnen doen. Volgens mij wil een kind vroeg of laat terug......of de ouders (als ze het willen) naar Nederland laten komen en ze ondersteunen.
Laatst gewijzigd door reform op 23 mei 2007 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 09:58

reform schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn. Dit heeft totaal niets met rechtmatigheid te maken.....ik snap als ouder dat je gewoon je kind terugwil....je bent het 6 jaar kwijt geweest...dan wil je je kind toch gewoon terug. Wat het belang van het kind is, kan je toch niet van 9 jaar bepalen. Dat kan een kind van 9 jaar zelf niet....laat staan dat andere dat voor hem zouden kunnen doen.

Waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn? Omdat het kind geen buitenlander meer is, maar Nederlands staatsburger en eigen kind van de adoptieouders, dat is wettelijk zo geregeld met adoptie! Zo'n kindje kan niet zo maar worden teruggegeven aan de biologische ouders.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 23 mei 2007 10:03

rosalie83 schreef:
reform schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn. Dit heeft totaal niets met rechtmatigheid te maken.....ik snap als ouder dat je gewoon je kind terugwil....je bent het 6 jaar kwijt geweest...dan wil je je kind toch gewoon terug. Wat het belang van het kind is, kan je toch niet van 9 jaar bepalen. Dat kan een kind van 9 jaar zelf niet....laat staan dat andere dat voor hem zouden kunnen doen.

Waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn? Omdat het kind geen buitenlander meer is, maar Nederlands staatsburger en eigen kind van de adoptieouders, dat is wettelijk zo geregeld met adoptie! Zo'n kindje kan niet zo maar worden teruggegeven aan de biologische ouders.

Als die adoptie niet legitiem is, dan zijn de wettelijke consequenties ook niet legitiem.
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 11:48

reform schreef:
rosalie83 schreef:

Als die adoptie niet legitiem is, dan zijn de wettelijke consequenties ook niet legitiem.

Misschien moet je het artikel even goed lezen en je er in verdiepen voordat je wat zegt :roll:

Het afstandsrapport in het betreffende land is waarschijnlijk vervalst. Maar hierdoor is de adoptieprocedure op zich verder goed en geregeld. Het kind is dus officieel toegelaten in Nederland en daardoor Nederlander geworden.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 mei 2007 13:23

Ik denk dat deze ouders ook gewoon met een legitiem adoptie bureau werkten. Dus het is geen garantie als je dat doet dat het dan ook goed is. Of op de goede manier is gegaan. Zo lang als mensen geld krijgen om hun kinderen af te staan zal er kinderhandel blijven. Zolang als er vraag naar kinderen is ook.

Het is ook echt geen op zich zelf staand verhaal. Er zijn al meer verhalen bekend. Allemaal met adoptie bureau's die goed waren.
Ouders die een kind al 16 jaar hebben opgevoed en als het kind dan op zoek gaat naar haar geboorte plaats en kinder tehuis waar ze is opgevangen blijkt dat het kind helemaal geen wees is maar ook gestolen te zijn.

Verder ga ik maar bij mij zelf na hoe ik me zou voelen als mijn kind gestolen blijkt te zijn en verkocht, en vervolgens aan vreemde mensen gegeven. Als ik dan zou ontdekken dat mijn kind nog leefd zou ik het ten alle tijden terug willen hebben.
Maar ook als adoptie ouders zou ik niet willen dat het kind bij mij zou blijven. Ook al vanwege het belang van het kind. Ik zou er alles aan doen om de overgang naar zijn eigenlijke ouders zo goed mogelijk te laten verlopen, en ook altijd met het kind in kontakt blijven, maar het zou terug gaan naar de ouders.

Voor mij zijn zulke verhalen alleen maar een bevestiging dat adoptie niet goed is.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 23 mei 2007 13:25

Rosalie83 schreef:Misschien moet je het artikel even goed lezen en je er in verdiepen voordat je wat zegt

relax :shock:

Het afstandsrapport in het betreffende land is waarschijnlijk vervalst. Maar hierdoor is de adoptieprocedure op zich verder goed en geregeld. Het kind is dus officieel toegelaten in Nederland en daardoor Nederlander geworden.

Ja dat weet ik ook wel dat het vervalst is. Als die adoptiegronden op verkeerde gronden is gebaseerd (onbedoeld), dan zou die adoptie herroepen kunnen worden. Als de moeder het kind 6 jaar kwijt is...ze heeft het niet vrijwillig afgestaan...dan heeft ze er gewoon recht op. Als jij je kind 6 jaar kwijt bent...dan wil je het toch gewoon terug. Of die adoptie nou heel goed geregeld is in Nederland, kan niet echt gezegd worden. Meiling (stichting voor adoptie en projecthulp) wist 2 jaar geleden al dat er sprake was van mogelijke kinderhandel....in die 2 jaar hebben ze het verzwegen. 9 of 7 jaar scheelt natuurlijk wel iets. Eigenlijk vind ik dat de biologische ouders het eerste recht hebben om te besluiten wat ze met het kind willen doen. Zij mogen als eerste bepalen wat het belang van het kind is.

Als ik die adoptieouders zou zijn, dan zou ik het teruggeven en dan het kind financieel blijven ondersteunen.
Laatst gewijzigd door reform op 23 mei 2007 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Terug naar “Archief”