tante-tortel schreef:rosalie83 schreef:Ohw wat erg!!
Dat dat soort dingen in die landen gebeuren vind ik echt vreselijk. Vreselijk voor de biologische ouders. Wat zullen ze gedacht hebben!? Dat hun kindje vermoord was of wat dan ook!?
Maar hoe vreselijk ook voor de adoptieouders! Hebben gewoon al 6 jaar een kindje, waarvan ze denken dat hij is afgestaan en waaraan ze zich hebben gehecht. Zij houden nu van dat kindje en willen hem natuurlijk houden!
Overigens denk ik dat de lange tijd dat dit kind al is bij de adoptieouders belangrijker is dan de wens van de biologische ouders om hun kindje terug te willen. Kijkend naar het belang van het kind dan. Want dit jongetje weet niet beter of adoptieouders zijn zijn ouders! En wat te denken van de andere cultuur, nieuwe taal, etc!
Ik vind dat het gewoon terug hoort te gaan naar zijn eigen ouders.
Daar hoort het kind thuis.
Volgens mij moet er in dit soort situaties gekeken worden naar het belang van het kind. En ik vraag me af of dit kind er erg gelukkig van wordt als hij als Nederlands jongetje (want dat is hij inmiddels al lang) naar India wordt gestuurd, naar mensen die voor hem wildvreemd zijn!
tante-tortel schreef:En dit soort verhalen heb je dus meer.
Voor mij is een verhaal als deze nieuw! Ik weet dat er in bepaalde landen (zoals dus India) een aantal zaken niet legaal gebeuren, maar de Nederlandse vergunninghouders doen geen 'zaken' met mensen die er illegale praktijken op na houden. Dat een land een kindje terugeist zoals dit, heb ik echt nog nooit gehoord.