Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2008 19:36

Hippieblijhoofd schreef:Lees de post van Gave_meid nog eens:
- slechte adem
- geen witte tanden
- veel rimpels
- rook-stem

En zeker als je rookt in dat tempo als jij doet, heb je over 10 jaar geen stem meer over.

Verder is het ongezond en ga je er eerder dood aan (lees de post van Collateral nog eens); als je daarvoor kiest is het niet alleen jouw keuze maar ook die voor je kinderen. Je wilt het je evt. latere kinderen of andere familieleden niet aandoen om je te zien overlijden aan longkanker, dat is echt een vreselijke dood.
Rokers van 20 of meer sigaretten per dag hebben een 10-25 maal hoger risico om aan longkanker te overlijden dan niet-rokers.

Volhouden Smurffie! :)

Dank je wel scheet..maar het blijft wel moeilijk :|

Collateral

Berichtdoor Collateral » 10 apr 2008 19:36

Respect, Smurffie! Nu 'even' dertig dagen doorbijten - en bewust zijn van wat je doet. ;)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2008 19:37

Een maand :shock: Oke dan :wink:

En nu ga ik douchen en daarna slapen :)

Trusten liefjes;/

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 apr 2008 19:43

Smurffie schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Lees de post van Gave_meid nog eens:
- slechte adem
- geen witte tanden
- veel rimpels
- rook-stem

En zeker als je rookt in dat tempo als jij doet, heb je over 10 jaar geen stem meer over.

Verder is het ongezond en ga je er eerder dood aan (lees de post van Collateral nog eens); als je daarvoor kiest is het niet alleen jouw keuze maar ook die voor je kinderen. Je wilt het je evt. latere kinderen of andere familieleden niet aandoen om je te zien overlijden aan longkanker, dat is echt een vreselijke dood.
Rokers van 20 of meer sigaretten per dag hebben een 10-25 maal hoger risico om aan longkanker te overlijden dan niet-rokers.

Volhouden Smurffie! :)

Dank je wel scheet..maar het blijft wel moeilijk :|

Alsjeblieft, héél veel succes!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 10 apr 2008 20:50

Smurffie schreef:Een maand :shock: Oke dan :wink:

Ja, dan zijn de directe afkickverschijnselen over. ;)

Trusten liefjes;/

Insgelijks, en succes! :)

André

Berichtdoor André » 10 apr 2008 21:17

Precies, gewoon stoppen, al was het maar voor je jurk!
Niet denken dat je een maand gaat stoppen, maar gewoon: ik wil niet meer roken vanaf nu.
Je kunt het, ik kon het ook na zo'n 17 jaar gerookt te hebben. :)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 apr 2008 21:58

Trusten liefjes;/

Hee, kom op 8) Ik heb nog steeds geen pakje gekocht en ben het niet meer van plan ook.....Kben dus ook weer gezond gestopt! (althans....een poging aan het doen tot... :wink: )

Kmoet eerlijk zeggen dat ik er tot nu toe nog niet echt last van heb, maar dat kom zekerweten nog doordat ik een erg zere keel heb.. Als die over is, denk ik wel dat het me erg zwaar gaat vallen.
Menn...Je zal morgen maar op je bus moeten wachten zonder te roken :shock:
Afbeelding

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 apr 2008 22:11

Kan je een keer gewoon rustig de omgeving bekijken in plaats van op je verveling te focussen door te roken :)

(disclaimer: ik ben nog steeds niet gestopt hoor, maar zo is het wel een beetje :) )

@ Smurf & Coll: quatsch, de lichamelijke afkickverschijnselen duren nog geen week. Bij mij maar 3 dagen in elk geval, de laatste keer dat ik stopte.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 apr 2008 05:09

Omdat je toen weer begon met roken? :wink:

Maar een week is wel kort hoor, hier duurden lichamelijke afkickverschijnselen wel meer dan twee weken, maar dat komt misschien ook doordat er veel rokers in de buurt waren, dan zakt het ook van tussen je oren tot in de rest van je lijf...

En trek in een sigaret heb ik af en toe nog steeds, na 5 maanden gestopt te zijn :| Maar toch is stoppen de moeite, weet je hoe lekker het is om tot in je tenen te kunnen inademen? :)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 11 apr 2008 11:05

Wowie, goed joh! Zet ´m op.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 apr 2008 11:49

Dippie schreef:

Trusten liefjes;/

Hee, kom op 8) Ik heb nog steeds geen pakje gekocht en ben het niet meer van plan ook.....Kben dus ook weer gezond gestopt! (althans....een poging aan het doen tot... :wink: )

Kmoet eerlijk zeggen dat ik er tot nu toe nog niet echt last van heb, maar dat kom zekerweten nog doordat ik een erg zere keel heb.. Als die over is, denk ik wel dat het me erg zwaar gaat vallen.
Menn...Je zal morgen maar op je bus moeten wachten zonder te roken :shock:
Ik heb een week lang geen pakje gekocht. Helaas ontbreekt het mij aan discipline om te stoppen waar ik best van baal.

Excuses heb ik wel, mijn vriend rookt ruim een pakje per dag, op mijn werk in de pauze's, bijna alle mensen waar ik meer mee om ga roken, ik moet bijna iedere dag 20 minuten op de trein wachten en mensen lachten me alleen maar uit als ik zei dat ik ging stoppen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 apr 2008 11:50

Gershwin schreef:Klasse Smurf, hou je taai :)

Ik probeer nu in elk geval bewust te roken (dat is dus: niet werktuigelijk de ene met de andere aansteken, maar alleen roken als ik er écht zin in heb). En ik wil eigenlijk 1 juli zover geminderd zijn dat ik makkelijk kan stoppen.

En de tour dan?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 apr 2008 11:54

L'être extraterrestre schreef:mijn vriend rookt ruim een pakje per dag, op mijn werk in de pauze's, bijna alle mensen waar ik meer mee om ga roken, ik moet bijna iedere dag 20 minuten op de trein wachten en mensen lachten me alleen maar uit als ik zei dat ik ging stoppen.

Er zullen altijd mensen om je heen zijn die roken, je zult altijd pauze's hebben en je zult in je leven nog uren/weken/maanden op de trein wachten.

En als mensen je uitlachen, dan is dat HUN probleem, niet het jouwe. Trouwens: heb je dan niet zo'n gevoel van 'en nu zal ik die zielige uitlachers eens een poepie laten ruiken'?

Kom op! Discipline kun je maken!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 11 apr 2008 12:32

Ach je moet er niet zo krampachtig mee omgaan in de zin van 'moeten' of iets dergelijks. Dan gaat het naar mijn idee niet lukken.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 apr 2008 12:56

Galateia schreef:
L'être extraterrestre schreef:mijn vriend rookt ruim een pakje per dag, op mijn werk in de pauze's, bijna alle mensen waar ik meer mee om ga roken, ik moet bijna iedere dag 20 minuten op de trein wachten en mensen lachten me alleen maar uit als ik zei dat ik ging stoppen.

Er zullen altijd mensen om je heen zijn die roken, je zult altijd pauze's hebben en je zult in je leven nog uren/weken/maanden op de trein wachten.

En als mensen je uitlachen, dan is dat HUN probleem, niet het jouwe. Trouwens: heb je dan niet zo'n gevoel van 'en nu zal ik die zielige uitlachers eens een poepie laten ruiken'?

Kom op! Discipline kun je maken!!!
helaas niet :wink:

En ja, rokende mensen zal ik altijd hebben, maar enig idee hoe het is als je heel veel trek hebt in een sigaret, je ligt lekker op de bank tegen je vriend aan tv te kijken en dan steekt die er om het half uur 1 op. Dat is geen excuus maar het maakt het er ook niet makkelijker op.

Nu wil ik het stoppen uitstellen tot mijn leven wat rustiger is. Ik denk dat het dan ook beter werkt. (dan zou ik ongeveer in juni stoppen...)

Terug naar “Archief”