M@rije schreef:Weet iemand waarom sommige mensen zo tegen bloemen op de begrafenis zijn? Heeft dat te maken met soberheid of hebben ze er nog een bijbelse reden voor?
Proberen de mensen daar de dood niet mee te verbloemen, letterlijk?
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:M@rije schreef:Weet iemand waarom sommige mensen zo tegen bloemen op de begrafenis zijn? Heeft dat te maken met soberheid of hebben ze er nog een bijbelse reden voor?
Proberen de mensen daar de dood niet mee te verbloemen, letterlijk?
caprice schreef:Bloemen zijn fleurig, en de dood is allesbehalve dat. Het past gewoon niet bij elkaar. Zeker niet als je gelooft in de eeuwigheid die er is.
Aragorn schreef:Ik denk JUIST als je gelooft in een hiernamaals, dat bloemen gepast zijn. En anders zijn bloemen altijd nog HET symbool van kortstondigheid..
Collateral schreef:Aragorn schreef:Ik denk JUIST als je gelooft in een hiernamaals, dat bloemen gepast zijn. En anders zijn bloemen altijd nog HET symbool van kortstondigheid..
Precies. Ik vermag wel met de dichter van de 103e psalm te zeggen: "De dagen des mensen zijn als het gras, gelijk een bloem des velds, alzo bloeit hij."
M@rije schreef:Niet het allervrolijkste onderwerp, maar ik denk wel actueel met het toenmende aantal sterfgevallen onder jongeren;
Hoe zou jij je begrafenis willen? Wat vind je dat echt NIET kan bij een begrafenis? Wat zou je de ds. willen laten zeggen? Of je familie?
Wat zijn bij jullie ''standaard-procedures'' bij een begrafenis?
caprice schreef:Collateral schreef:Ik vermag wel met de dichter van de 103e psalm te zeggen: "De dagen des mensen zijn als het gras, gelijk een bloem des velds, alzo bloeit hij."
Ja, helemaal mee eens. Maar dat was dus in het leven. Waarom dan die bloemen als een mens heengegaan is?
Collateral schreef:caprice schreef:Collateral schreef:Ik vermag wel met de dichter van de 103e psalm te zeggen: "De dagen des mensen zijn als het gras, gelijk een bloem des velds, alzo bloeit hij."
Ja, helemaal mee eens. Maar dat was dus in het leven. Waarom dan die bloemen als een mens heengegaan is?
Als symbool voor onze vergankelijkheid (hier op aarde)?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten