Ik ben zelf echt een muziekfan, en kan heel intens genieten van goede muziek. Ik ben ook heel blij dat God ons zoiets geeft.
Ik heb wel eens gehoord dat muziek best de taal van de hemel zou kunnen zijn. Dat wil ik best geloven. Het is een geweldig communicatiemiddel!!
Maar dat vind de duivel ook. En ik weet zeker dat hij daarom misbruik maakt van muziek. Dat hij probeert door middel van muziek mensen af te houden van God. Door middel van muziek waarin gevloekt wordt, waarin God en Zijn Woord belachelijk wordt gemaakt, muziek met satanische teksten, ook met teksten die tegen Gods geboden ingaan, bijv. teksten met een vrije seksmoraal.
Maar niet alleen met de tekst, maar ook met de muziek zelf denk ik dat de duivel ons probeert te beinvloeden. Zodat mensen helemaal uit hun dak gaan, en allerlei wilde dingen gaan doen, of wilde fantasien opkomen.
En daarom denk ik dat we supervoorzichtig moeten zijn met de muziek die we luisteren. We moeten denk ik voortdurend de muziek die we luisteren (dus alle muziek!!) onderzoeken en beproeven, of het uit de duivel of uit God is.
Persoonlijk denk ik dat als muziek je afbrengt van God, en Zijn geboden, verkeerde muziek is, dus uit de duivel. Want dat is immers zijn bedoeling met die muziek. Maar als muziek je brengt bij God, is het muziek uit God, en mag je daar ook heel erg van genieten

Wat mij betreft, ik hoef zonodig niet allerlei house en hardrock-muziek te onderzoeken, en te beoordelen (of het uit God, of uit de duivel is). Want die muziek luister ik in de eerste plaats niet graag. Niet mijn smaak...
(Muziek waar ik heel erg van houdt is oratoriummuziek! Mendelssohn, Bach, Handel! Als je goed naar deze muziek luistert, kan het je dichter bij God brengen! Echt! Je moet er wel naar léren luisteren!!)
Wat Vreugdenhil betreft: die heeft vooral deze house en hardrock muziek 'onderzocht'. En hij is tot de conclusie gekomen dat deze muziek niet uit God is.
Denken jullie dan dat house en hardrock wel uit God is??