PeterD schreef:Hannibal Lecter schreef:'Individuele' masturbatie is echter puur ik-gericht, en ik geloof derhalve dat God het niet goedkeurd. Een bijbelse tekst is die masturbatie letterlijk veroordeeld, is er bij mijn weten niet. Het zinloos verspillen van zaad zoals Onan deed, komt er het meest dichtbij.
Eten en naar de WC gaan is dus ook zonde. Dat is namelijk ook volledig ik-gericht. Ok, dat zijn noodzakelijke dingen. Dan nemen we toch het eten van een snoepje? Dat gaat je alleen om het genot om even een lekker iets te eten.
Hartstikke zondig volgens jouw redenatie.
Onzin. Je haalt wezenlijk verschillende dingen door elkaar, en volgens mij weet je dat heel goed. Je zegt het zelf immers al. Wat is dus de toegevoegde waarde van deze reactie? Nihil.
PeterD schreef:Hannibal Lecter schreef:Volgens mij heb je mijn vraag ook nog niet beantwoord: Waar denk je aan als je masturbeert? Het antwoord zou je volgens mij al meer helderheid moeten verschaffen over het feit of je zonde begaat of niet.
Als je aan je eigen vrouw/man denkt tijdens de masturbatie denk ik dat het niet zondig is. Enne, misschien zijn er wel mensen die helemaal niets denken als ze het doen...
Ik heb wel eens gehoord dat veel mannen hun verstand daar hebben zitten, dat verstand raakt dan ook helemaal van de kook tijdens de actie lijkt me zo.
Niet grappig. Je denkt aan je eigen man of vrouw om opgewonden te raken, niet omdat je zoveel van hem/haar houdt. Je kunt immers geen liefde betonen door te masturberen! Dat kan alleen d.m.v. geslachtsgemeenschap. Je enige doel tijdens masturbatie is klaarkomen. Waarom? Omdat het zo'n fijn gevoel is.
Ik zou me bij Jas willen aansluiten. Waarom probeer je zo stellig te ontkennen dat masturberen zonde is?