Moderator: Moderafo's
jas schreef:Marnix schreef:jas schreef:Als jullie nog moeten drinken wat ik gedronken heb, dan ben je de rest van je leven lazarus al wordt je 120.
En roken idem. 60 cigaretten per dag. Tot God me arresteerde.
Ik heb wat reacties hier gelezen en enkele jaren geleden zou net zo hebben gereageerd. Maar nu zeg ik, het kan echt niet zo jongens.
Marnix, God is een heilig Opperwezen. Nou kun jij wel redeneren dat het pas zondag is als jij wakker wordt, maar dat is toch echt niet hoe het in Zijn Woord staat hoor. En ik vind dat degene die dat schreef over het personeel wat nog tot lang na 12 uur moet doorwerken een punt heeft. Daar ben je medeschuldig aan als je tot vlak voor 12 uur blijft zitten.
Ik zit niet vroom te praten hoor, want ik was net zo. Ik trok me trouwens helemaal nergens wat van aan want ik ging rustig zondagsmiddags naar de kroeg om te biljarten. Maar daar pluk ik nu dagelijks de wrange vruchten van berouw van.
In Zijn Woord is het sabbath van zonsondergang tot zonsondergang. Bijbels gezien kon je op zaterdag als de zon onder was gegaan weer werken. Zo vieren we het nu niet meer.... sommigen vinden dat het zondag is van 12 tot 12... vanaf dat ze wakker worden totdat ze weer wakker worden.... De bijbel zegt niet dta het bijvoorbeeld van 12 tot 12 is toch?
Marnix, duurt een dag bij ons niet gewoon 24 uur, of vergis ik me nou?
Raido schreef:Als uberrefo ga je toch niet naar een concert? want misschien meent een iemand in de zaal wel niet eens wat hij zingt...
Raido schreef:Als uberrefo ga je toch niet naar een concert? want misschien meent een iemand in de zaal wel niet eens wat hij zingt...
Raido schreef:Mag je Spreuken lezen als jongeman die niet getrouwd is, het is nogal een overbesekst boek...
Raido schreef:misschien was overbesekst en wat vreemde term met betrekking tot Gods woord, maar het was toch best serieus bedoeld. De drie boeken van Salomo staan soms best wel veel in over seksuele voorstellingen, mag je dat dan wel lezen? Borsten als torens, het beminnen, de lichaamsvochten die vrijkomen bij de seksuele daad?
Raido schreef:Maar Salomo heeft het ook geschreven, Salomo is een geen geest, hij kreeg inspiratie door de Geest, en er staan nou eenmaal seksuel geaarde teksten in zijn boeken...
graankorrel schreef:ahum..
![]()
nogal kortzichtig hoor
de mensen uit salomo's tijd lazen het ook gewoon als een werk uit salomo's pen hoor!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten