Jezus getrouwd?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2004 13:58

Raido schreef:kijk dat zei ik nou ook :D

Ah, ik heb mezelf dus weer irrelevant gemaakt. :P :D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 dec 2004 14:00

Nee je ondersteund mijn mening :) *dank u*
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 dec 2004 15:47

Aragorn schreef:
Goddelijk zaad? :roll: God ben je met je geest lijkt me, er is niets goddelijks aan het lichaam (in de betekenis die we hier gebruiken), zoals je zelf al zei: puur vleselijk.

Jezus was: God in het vlees geopenbaard.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 dec 2004 15:48

Raido schreef: En zaadlozingen gaan niet gepaart met zondige dromen...

O nee? Gelukkig mens ben jij dan, volmaakt bijna .
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 dec 2004 15:55

okee... jij je zin. Laat ik het dan zo zeggen, het kan ook best zonder!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 16:19

jas schreef:
Raido schreef:Een zaadlozing is onrein omdat wij onrein zijn, wij zijn mensen, dat was Jezus ook, jezus heeft ook gezweet, het is een lichaam afscheiding, ook Jezus moest wel een plassen! Jezus was niet onrein, had geen onreine gedachten maar dat wil niet zeggen dat Hij geen zaadlozing heeft gehad.

Als Jezus zaadlozingen zou hebben gehad, dan zou dat betekenen dat Goddelijk zaad verspild wou worden, tevergeefs zou vloeien. Als Jezus nl. God was, dan was Hij dat tot in detail, tot in de kleinste mogelijke delen van Zijn lichaam, dus ook Zijn lichaamscellen en ook Zijn zaad. Zaad bevat nl. alle genetische informatie van een mens, integendeel tot urine wat een afvalproduct is. In dat zaad zouden dus Gods genen verloren zijn gegaan. Daarom weiger ik te geloven dat Jezus zaadlozingen heeft gehad.

Jezus had ook haren die hij ook aanmaakte en weer verloor. Die zitten ook boordevol genetische informatie. Dagelijks bij elke afgevallen haar gingen zijn genen verloren. Stuitend, niet? :roll:

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 dec 2004 16:22

Socrates schreef:
jas schreef:
Raido schreef:Een zaadlozing is onrein omdat wij onrein zijn, wij zijn mensen, dat was Jezus ook, jezus heeft ook gezweet, het is een lichaam afscheiding, ook Jezus moest wel een plassen! Jezus was niet onrein, had geen onreine gedachten maar dat wil niet zeggen dat Hij geen zaadlozing heeft gehad.

Als Jezus zaadlozingen zou hebben gehad, dan zou dat betekenen dat Goddelijk zaad verspild wou worden, tevergeefs zou vloeien. Als Jezus nl. God was, dan was Hij dat tot in detail, tot in de kleinste mogelijke delen van Zijn lichaam, dus ook Zijn lichaamscellen en ook Zijn zaad. Zaad bevat nl. alle genetische informatie van een mens, integendeel tot urine wat een afvalproduct is. In dat zaad zouden dus Gods genen verloren zijn gegaan. Daarom weiger ik te geloven dat Jezus zaadlozingen heeft gehad.

Jezus had ook haren die hij ook aanmaakte en weer verloor. Die zitten ook boordevol genetische informatie. Dagelijks bij elke afgevallen haar gingen zijn genen verloren. Stuitend, niet? :roll:
Verder moet Jezus genetisch materiaal van Maria overgenomen hebben, ook bij de volstrekt ongeloofwaardige 'onbevlekte ontvangenis'. Overigens, het schijnt dat bij alleen vrouwelijk genetisch materiaal Jezus biologisch gezien een vrouw zou moeten zijn geweest. Toch handig dat door een 'wonder' alle natuurwetten zo maar eventjes omzeild kunnen worden.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 16:23

jas schreef:
parsifal schreef:
Ik denk dat in de aangehaalde tekst "Zijn zaad" niet slaat op het zaad van degene die uit God geboren is. Maar op de Heilige Geest, God's zaad in ons.

Dat denk ik overigens ook hoor, maar die tekst schoot me ineens te binnen.
Lev. 15:2 dan maar; "Een ieder man, als hij vloeiende zal zijn uit zijn vlees, zal om zijn vloed onrein zijn".

onrein en zondig zijn niet hetzelfde Jas. Jezus was ook onrein omdat hij het vloekhout droeg. Dat wil niet zeggen dat hij zondig was.

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 16:27

surfer schreef:Verder moet Jezus genetisch materiaal van Maria overgenomen hebben, ook bij de volstrekt ongeloofwaardige 'onbevlekte ontvangenis'. Overigens, het schijnt dat bij alleen vrouwelijk genetisch materiaal Jezus biologisch gezien een vrouw zou moeten zijn geweest. Toch handig dat door een 'wonder' alle natuurwetten zo maar eventjes omzeild kunnen worden.

Hm het lijkt me niet heel raar dat de geboorte van Gods Zoon uit een mens gepaard gaat met enkele wonderen...

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 dec 2004 16:30

Socrates schreef:
surfer schreef:Verder moet Jezus genetisch materiaal van Maria overgenomen hebben, ook bij de volstrekt ongeloofwaardige 'onbevlekte ontvangenis'. Overigens, het schijnt dat bij alleen vrouwelijk genetisch materiaal Jezus biologisch gezien een vrouw zou moeten zijn geweest. Toch handig dat door een 'wonder' alle natuurwetten zo maar eventjes omzeild kunnen worden.

Hm het lijkt me niet heel raar dat de geboorte van Gods Zoon uit een mens gepaard gaat met enkele wonderen...
die wonderen zijn nodig, omdat de hele historie volstrekte flauwekul is. Met wonderen kun je de meest absurde verhalen 'verklaren' en 'onderbouwen'.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 16:31

waarmee meteen elke basis voor discussie zoek is :)

caprice

Berichtdoor caprice » 14 dec 2004 16:32

Socrates schreef:waarmee meteen elke basis voor discussie zoek is :)

Geloof je dan niet in een wonderdoend God?

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 16:34

ik wel, surfer niet, en dan zijn we uitgepraat denk ik.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 dec 2004 16:38

Socrates schreef:ik wel, surfer niet, en dan zijn we uitgepraat denk ik.
zonder rationele argumenten kun je niet eens een goede discussie voeren. Ken je het principe: buitengewone claims vereisen een buitengewone bewijslast? Juist als je een wonder claimt, moet je dat zeer goed onderbouwen met bewijs. Bij alledaagse gebeurtenissen is dat niet nodig.

Als iemand bij jou komt met een heel ongeloofwaardig verhaal, wat is dan jou inschatting van de kans dat het verhaal inderdaad klopt of dat het verhaal verzonnen is? Die kans is vrijwel 0 % tegen vrijwel 100 %.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 dec 2004 16:40

weleens van ''geloof'' gehoord surfer?
:roll:

Terug naar “Archief”