Dan toch maar Crashday lekker lomp stunten en raggen met auto's net zoals je vroeger in stunts deed, banen bouwen en raggen maar...
Tja die dames zijn wel leuk...
Moderator: Moderafo's
Floefloe schreef:Om nog ff een conclusie te trekken; ik ben van mening dat gewelddadige games en films op sommige mensen een negatief effect hebben, nl. de mensen die een aangeboren neiging tot geweld hebben.
PeterD schreef:Twee psychologen uit Iowa State zijn tot de conclusie gekomen dat games wel degelijk verantwoordelijk zijn voor agressief gedrag. Hoewel het onderzoek niet sluitend is, is er wel bewijs dat spelers agressiever worden.
Vooral het idee dat mensen hebben van "anderen worden misschien beinvloed door geweldadige media, maar ik zeker niet" schijnt niet te kloppen.Op 20 april 1999 vermoordden Eric Harris en Dylan Klebold op de Columbine High School in Littleton Colorado in de VS 13 mensen en verwonden zij 23 mensen, waarna zij zichzelf van het leven beroofden. Alhoewel het onmogelijk is om de exacte oorzaak van het voorval te achterhalen denkt men aan meerdere factoren. Een van de factoren waarvan men denkt dat deze heeft bijgedragen aan het gedrag is het spelen van geweldadige videogames. Beide jongens waren namelijk fan van het geweldadige spel Doom. Zo had Harris ooit een website met zijn aangepaste versie van Doom, met extra wapens, ammunitie en weerloze mensen. Ook hadden ze tijdens een schoolproject ooit een videofilm gemaakt die overeenkwam met hun aangepaste versie van Doom.
De media beinvloed de levens van mensen. Er theorieen, die erop duiden dat geweldadige videogames een zelfde of misschien zelfs grotere invloed hebben op het gedrag van mensen.Onderzoek wijst uit dat gewelddadige spellen weldegelijk agressief gedrag kunnen veroorzaken en het lijkt erop dat dat toeneemt omdat de beelden in actie- en horrorspellen steeds realistischer worden.
Waardoor kunnen kinderen agressief worden van gewelddadige spellen?
Identificatie: bij tv speelt dit al een rol. Bij pc-spellen is dit effect nog intensiever, omdat de speler zelf een hoofdfiguur kiest en vanuit dat perspectief door de spelomgeving beweegt en zelf de acties bepaalt en uitvoert.
Opzwepend: beelden, geluiden en acties volgen elkaar in hoog tempo op, de muziek is vaak erg druk. Deze onrust kan na het spelen met een dergelijk computerspel, druk gedrag of impulsief/agressief spel stimuleren.
Afstompen: de extreme beelden van agressie en geweld in de spellen kunnen veroorzaken dat meer alledaags geweld als ‘niet erg’ afgedaan wordt. Eigen agressief gedrag kan daarmee verkeerd ingeschat worden (ergere gevolgen dan ‘gepland’).
Frustratie: in computerspellen wordt veel gewerkt met beloningssystemen: hogere niveaus (‘levels’) halen, gevechten winnen levert extra levens op en zo meer. Maar als het hogere niveau niet behaald wordt of het gevecht niet gewonnen, dan kan dat leiden tot frustratiegevoelens. Zeker als het een aantal keren achter elkaar niet helemaal goed gaat.
Me dunkt het is genoeg zo. Laat die rommel maar genoeglijk in de vuilnisbak zakken...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten