Kinderen willen niet meer naar de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2004 16:07

Je kunt ook naar de Stadshartkerk in Amstelveen komen... zit in een heel chic gebouw in een zaal met stoelen die heel fijn zitten. En de dienst begint om 19.00. Maar ik weet niet of degene naast je het leuk zal vinden als jij bier gaat zitten drinken.

kees81

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 16:17

Klaas schreef:Als je trouwens de 1e zondag van de maand komt kun je wel een slok wijn krijgen.

Klaas

wijn? dat wrange spul is niet te drinken joh!
gewoon een kistje grolsch of warsteiner... :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 dec 2004 16:40

Tja, het ligt er maar net aan waarvoor je naar de kerk gaat. Als ik relaxed bier wil drinken doe ik dat wel 's avonds of in de namiddag in de kroeg en niet op zondagochtend in de kerk. Maarja, ieder z'n meug he.. :mrgreen:

kees81

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 16:51

zondagmorgen kom ik bij van de zaterdagavond... s'middags moet ik weer fit op het voetbalveld staan! de clubkleuren verdedigen.

BertV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BertV » 05 dec 2004 18:52

Dwingen om naar de kerk te gaan is het slechtste wat men kan doen, dan krijg je nog meer verzet. Geef zelf het goede voorbeeld en bid voor je kinderen, laat merken dat je hen toch liefhebt.

Wij hebben een tijd meegemaakt dat 'iemand' bij ons kwam vluchten voor thuis. Werd voor straf boven opgesloten en ontsnapte via de regenpijp en wij, wat moesten wij? Was minderjarig, kinderpolitie aan de deur enz. Het was ons vrij om visite te ontvangen maar mochten geen onderdak verschaffen.

Daar werd de kerk een dwang en weg was de liefde voor ouders en God. Er komt eens een tijd dat je je kinderen moet loslaten. Je hebt ze het 'VOER' kunnen voor zetten, maar het eten moeten ze zelf doen.

BertV.
Geef Mij je hand, Ik zal je helpen.

gemmatjuh
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Kinderen willen niet meer naar de kerk

Berichtdoor gemmatjuh » 05 dec 2004 22:24

Beer schreef:Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, en ik heb de zoekfuntie gebruikt en ik kon niets vinden over dit specifieke onderwerp, dus daarom open ik dit topic.

Ik heb 2 kinderen, een zoon van 15 en een dochter van 12, ze heten Arnold en Nina. Arnold zit midden in de pubertijd en de laatste tijd weigert hij steeds vaker om mee te gaan naar de kerk, wij thuis weten niet goed hoe we daar om mee moeten gaan, is dwingen een optie?? Of is het beter om erover te praten? Tot nu toe hebben we het maar een beetje op zijn beloop gehouden, hopende dat er verandering in de situatie zou komen, zijn er ouders die hetzelfde probleem hebben (gehad?)

Misschien moet je eens vragen waarom ze niet meer mee willen?
Misschien vinden ze de dienst wel saai ofzo laat ze dan eens bij een andere kerk gaan kijken waar ze het misschien wel naar hun zin hebben?
I wanna be a star tonight,dance with me untill the morning light

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 06 dec 2004 10:21

Ik ben blij dat mijn ouders mij 'gedwongen'hebben om naar de kerk te gaan. Als dat niet zo was was ik al op mijn 10de afgehaakt. En dan was ik het echt niet een paar jaar later nog een keer gaan proberen. Dan wa ik wel gelovig, maar zonder naar de kerk te gaan. Want wij hadden altijd wel het goede voorbeeld. En nu ga ik 100% vrijwillig.
Ik vind dus wel dat kinderen minimaal een beetje dwang moeten krijgen als ze niet naar de kerk willen. Al vind ik een huilend kind achter je aan slepen naar de kerk wel een beetje ver gaan, zoals ik somige mensen wel eens heb zien doen.

DoIoroK

Terug naar “Archief”