just_mary schreef:caprice schreef:Op dit moment mag ik langs een wonderlijke weg waarin God Zijn bemoeienis heeft betoond, belijdeniscatechisatie volgen.
Ik mag enige hoop hebben dat ik straks belijdenis des geloofs af mag leggen en vrijmoedig 'ja' mag zeggen op de vier vragen van Voetius.
Verklaar je nader en vertel iets in je eigen woorden, zodat ik het ook snap. Wat bedoel je met: een wonderlijke weg waarin God Zijn bemoeienis heeft betoond?! Wat heb je ervaren waardoor je nu op belijdeniscatechisatie
mag volgen?
Maar wat betekent belijdenis doen voor je? Voor jouw persoonlijk? Kun je dat uitleggen? Waarom doe je het? Daar heb ik geen antwoord op gekregen...

Hoe is erg persoonlijk, en dat vertel ik liever niet, ook omdat ik er zelf nog niet uit ben. Laat dan de manier waarop maar even rusten.
Maar het is in elk geval beslist geen gewoonte om dit te doen.
Dat is ook de klem waarin een mens gebracht wordt. Ik zal het wat proberen uit te leggen.
Er zijn twee wegen: de brede en de smalle weg.
Er zijn twee keuzemogelijkheden. Wel of geen belijdenis doen, in de kerk blijven of eruit gaan.
Maar eigenlijk kun je geen belijdenis des geloofs doen als je niet tot God bekeert bent. Een mens kan zichzelf echter niet bekeren.
Al je in die klem gebracht wordt, blijft er nog maar één weg over: de weg naar God.