Christenreis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 nov 2004 20:21

johannes1 schreef:wie is een Gods kind dan?

iemand die weet dan Christus voor hem of haar gestorven is en beseft dat hij of zij in de genadetijd leeft
(moeilijk te omschrijgen zeg!).
Een naam-christen is wel in woord christen maar niet in de daad, is duidelijk te zien. Een naam christen zal niet net als een kind van God "vele dagen bidden".
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 nov 2004 20:23

maar de vraag blijft staan, bidt hij werkelijk de ganse dag?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 20:24

johannes1 schreef:maar de vraag blijft staan, bidt hij werkelijk de ganse dag?

nee 8) dat is onmogelijk.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 nov 2004 20:25

waarom zeggen jullie beide dan dat ze het wel doen :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 20:26

johannes1 schreef:waarom zeggen jullie beide dan dat ze het wel doen :mrgreen:

jij stelt strikvragen :mrgreen: :mrgreen:
nee hoor ik had niet goed gelezen :oops:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 nov 2004 20:27

johannes1 schreef:waarom zeggen jullie beide dan dat ze het wel doen :mrgreen:

*zucht*
ze brengen wel meer tijd biddend door dan de naam-christenen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 nov 2004 20:28

ik kijk naar me eigen leven, wil daar niet mee zeggen dat ik bekeerd ben, maar als je kijkt hoe druk je het hebt met andere dingen dan bezig te zijn met bidden en dergelijke. je mag wel eens zuchten van helpt U mij toch, maar voor de rest sta je er weinig bij stil

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 20:29

johannes1 schreef:ik kijk naar me eigen leven, wil daar niet mee zeggen dat ik bekeerd ben, maar als je kijkt hoe druk je het hebt met andere dingen dan bezig te zijn met bidden en dergelijke. je mag wel eens zuchten van helpt U mij toch, maar voor de rest sta je er weinig bij stil

t is geen schande hoor als je bekeerd ben. 8)

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 30 nov 2004 20:33

Yael schreef:
johannes1 schreef:ik kijk naar me eigen leven, wil daar niet mee zeggen dat ik bekeerd ben, maar als je kijkt hoe druk je het hebt met andere dingen dan bezig te zijn met bidden en dergelijke. je mag wel eens zuchten van helpt U mij toch, maar voor de rest sta je er weinig bij stil

Klopt, maar het is natuurlijk ook geen schande om wat bescheiden om te gaan met het woord bekeerd. Er zijn nu eenmaal mensen die niet te snel roepen dat ze bekeerd zijn. Prima toch?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 20:34

Brion schreef:
Yael schreef:

Klopt, maar het is natuurlijk ook geen schande om wat bescheiden om te gaan met het woord bekeerd. Er zijn nu eenmaal mensen die niet te snel roepen dat ze bekeerd zijn. Prima toch?

ehm zeg ik dan van niet? bedoel er verder niks mee.... :roll:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 nov 2004 20:34

mee eens.
Hier moet ik aan denken. Vind ik wel toepasselijk op waar we het nu over hebben.

Even
Even naar huis
en even naar de zaak.
Even de krant
en even een vermaak.
Even op reis
en even naar de kerk.
Even naar bed
en even aan het werk.
En heb je er zelf
wel even op gelet?
Men doet voor ’t eten
even een gebed
.
Men naast en rept zich voort
men kan maar even leven,
’t is in deze snelle tijd
maar alles even, even….
Maar na dit “even” volgt
een eindeloze eeuwigheid.
Bent u daarop
wel even voorbereid?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 30 nov 2004 20:41

Yael schreef:
Brion schreef:
Yael schreef:

ehm zeg ik dan van niet? bedoel er verder niks mee.... :roll:

Nee hoor, geen misverstanden. Ik schreef ook: "klopt".....dus voel je beslist niet aangevallen of zo. Wat ik schreef was niet meer dan een soort aanvulling.....

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 01 dec 2004 09:31

johannes1 schreef:vraag 4: Christen bracht veel dagen biddend door, overtuigd van zonde en het toekomende oordeel.

a. Geldt dit voor al Gods kinderen? motiveer je antwoord
b. Wat was de oorzaak van de bespotting door Christens vrouw en kinderen? (spr. 21:24; Joh. 15:19)

A. Hier hebben de kinderen van God nog te maken met hun zwakheden en zonden. 1 Thess. 5:19: Blust de Geest niet uit... dit wordt gezegd tegen de gelovigen als ze de gaven verzuimen die de Geest in hen gewerkt heeft. Dat kan ook gelden voor ons gebedsleven.

B. Zij kenden Christus niet...

(... aan de late kant, maar ik wilde toch nog een reactie plaatsen hoor, johannes de topicstarter...)
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 02 dec 2004 21:58

Ik zag op een keer toen hij in het veld wandelde en volgens zijn gewoonte in zijn boek las, dat hij zeer benauwd werd in zijn gemoed; en zo, als hij las, barstte hij uit gelijk te voren in deze droevige woorden: "Wat zal ik doen om zalig te worden?" (Hand.16:30).

vraag 5: opeens riep hij in grote benauwdheid uit: wat moet ik doen opdat ik zalig worde?

a. noem voorbeelden uit de bijbel van mensen die deze vraag ook stelden? (Hand. 2:37 en 16:30)
b. hoe komt met tot deze vraag?
c. welke bedoeling heeft de Heere als Hij niet direct uit de benauwdheid verlost? (Jes. 8:17; Hab. 2:3)

Terug naar “Archief”