volgens mij zijn dat verschillende dingen. Wat ik van een moeder met NLD dochter begreep is dat ook op fysiek gebied. Motorisch was haar dochter minder ontwikkeld als andere kinderen.
maar ik ben Acire niet......... sorrie voor mijn gebemoei
Moderator: Moderafo's
Memmem schreef:Motorisch hoeft een NLD-er niet af te wijken, dacht ik. Ook zijn ze er met een verschillende IQ. Mijn zusje is motorisch wel normaal maar heeft wel een laag IQ.
Enne bemoeien is vrouweneigen he![]()
Memmem schreef:parkiet schreef:acire schreef:Hoi memmem...
Ik werk met jongeren met autisme en normale intelligentie... en wat jij schrijft past er precíes in!
Die sterke wil noem jij naast zijn autisme. Zou het kunnen zijn dat dat juist ook binnen zijn autisme valt? Eigen weg uitstippelen = veiligheid creeren... Ik weet het niet hoor, maar dit komt in me op.
ja, een sterke eigen wil past bij autisme. Inderdaad, eigen weg uitstippelen, veiligheid, eigen spoor trekken, moeite met het veranderen van structuur...
Aha, en geen gezag accepteren dan?
Het slapen is hier bij alle kinderen een probleem, avondmensen waarschijnlijk, ze krijgen nu melatonine.
Airke schreef:Memmem schreef:
Motorisch hoeft een NLD-er niet af te wijken, dacht ik. Ook zijn ze er met een verschillende IQ. Mijn zusje is motorisch wel normaal maar heeft wel een laag IQ.
Enne bemoeien is vrouweneigen he
Ik zal me er ook eens tegenaan bemoeien dan.
NLD is geenszins hetzelfde als Asperger, gezien het feit dat NLD een leerstoornis is en Asperger een pervasieve ontwikkelingsstoornis.
Acire schreef:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, alle verslagen opvragen!
(Maar niet schrikken, er kan ook kritiek op 'ouders' instaan)
Gerdien B. schreef:het is denk ik niet opzich dat ze moeite met gezag hebben, maar wel dat ze iets opgelegd krijgen wat zij niet in hun hoofd hadden zitten wat ze wilden gaan doen. Als zij lekker aan het spelen zijn en moet opeens mee voor boodschappen doen, dan kan dat vrij moeilijk voor ze zijn om over te schakelen.
Gerdien B. schreef:dat is heel herkenbaar. op een bepaalde manier weten ze niet met die begrippen om te gaan. Persoonlijk ben ik dan ook meer van oorzaak en gevolg (ook continu de zelfde gevolg op een bepaalde oorzaak) omdat dat duidelijker is dan afspraken met ze maken. Lijkt er op dat die te veel gevraagd zijn van ze.
niet dat dit negatief hoeft te zijn. je kan dat ook positief draaien.
Zo ken ik een autist die je steets een tik wilt geven. Als hij dat doet dan zeg ik standaard: je mag een hand geven. negeer daarbij die tik want als ik daar over begin verergert eht alleen maar omdat toch weer de nadruk daar dan op komt Vraagt wel veel geduld en consequentheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten