Het woord :”tongentaal”is een raar woord. Het is geen goede vertaling van het Griekse woord ‘Glossa’. Glossa betekend zowel tong als taal. Dus moet je vertalen: spreken in talen of speken in tongen. Dat betekend oorspronkelijk previes hetzelfde: spreken in een vreemde taal! Misschien kijk je er vreemd van op’maar ‘spreken in tongen’, dat betekend dus gewoon spreken in een andere dan je eigen taal. Dus, in ons geval, spreken in het Hongaars of – net zo vreemd maar wel veel mooier- het Fries.
Ik vind dat de schrijver glossa niet goed uitlegt

glossa en dat heb ik al eerder gezegd betekend taal. onverstaanbare uitdrukking en tong.. Dat in tongen spreken meer is dan alleen een vreemde taal zegt 1cor 14:2 Als iemand in een vreemde taal spreekt, spreekt hij tot God, want wat hij onderleiding van de Geest zegt, is geheimentaal.
Het boekje heeft "vergeten"onverstaanbaar erbij te voegen... waardoor men een heel beperkt beeld krijgt.. En ik heb het al eerder ook gezegd.. Een niet Christen spreekt dus ook in tongen omdat hij de engelse taal machtig is. En is dus eigenlijk geen gave..
[qoute]Want ook dat staat in de Bijbel: Marcus 16: 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
[/qoute]
Doch zij predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door tekenen die er op volgden.
Jezus zegt in joh14:12 Wie in Mij gelooft, de werken die Ik doe, zal Hij ook doen en nog grotere ook....
Dat doet dus de HG In het kader van dit Woord van Jezus mag je Marcus 16-20 lezen...
Dus wil ik graag de vraag stellen.. Wat verstaan jullie onder deze werken?