Dus een moeder die een nier in haar zieke kind laat overplaatsen (en dus volgens jou als een hoer, 1 vlees is met jaar kind) en het kind daardoor in leven kan blijven, doet zonde?! Maar man en vrouw, die wel tot 1 vlees mogen zijn....doen geen zonden als de 1 de ander een orgaan doneert?
Sorry, er klopt toch iets niet, met deze redenatie? dit gaat mij te ver....

om gelijk over zonde van het vlees te spreken, ik geloof nooit dat de door jou aangehaalde bijbeltekst hier op wijst. 1 vlees zijn met een hoer is lichamelijke gemeenschap tussen 2 mensen. Als ik in mijn lichaam de nier van een ander zou dragen, heb ik geen gemeenschap met die persoon.
Ik zou zeggen dat je het nog in Gods handen legt: zal het lichaam de nier accepteren...zo ja, dankt God dat het kind mag blijven leven en Hij de medische kennis haalbaar maakte, waardoor het mogelijk was.
Het kritiekpunt: ''de drang om eeuwig te blijven leven'' vind ik ook niet terecht. Het gebruik maken van medische middelen zou dan ook ''een drang zijn om eeuwig te blijven leven'' . Iemand die zwaar gewond is door een ongeluk maar nog leeft, leg je toch ook niet aan de kant ''niks meer aan doen, dit is Gods wil'' Lijkt me niet. God heeft in genade de kennis gegeven, om ziektes te onderzoeken en te genezen ( Niet om eeuwig te blijven leven, noch om op Gods stoel te zitten, maar om zorg te dragen voor elkaar, tot het moment dat God je definitief uit het leven wegneemt. "kennis'' onderscheidt mens van dier, en maakte mede de mens tot pronkstuk van de schepping. En daarom mogen wij mensen daar verantwoord gebruik van maken. Helaas wordt medische kennis ook ten kwade gebruikt, door te spelen met Gods schepping (denk aan klonen enzo).
Evenens het kritiekpunt ''leden van christus zijn'' lijkt mij onterecht. Omdat dit niet plastisch is bedoeld, evenals het wijn bij het avondmaal niet echt Christus bloed is.
Wel is in de bijbel gegeven je lichaam heilig te bewaren als een tempel. Op dat punt kan je idd problemen met donatie hebben , als je dat als een ontheiliging ziet, (zelf denk ik dan eerder aan middelen/handelingen die je lichaam/geest verwoesten ipv gezond maken) Maar ik vind dat je nooit zwart en wit kan stellen: het is zonde. Daarin neemt iedereen zijn eigen verantwoording.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King