Haloween Horror Feest in Six Flags

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 okt 2004 15:35

Optimatus schreef:In de Ban van de SGP dan zeker?

Nee hij was verBANd (of was het nu verbonden? 8) ) in het ziekenhuis. :)

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 31 okt 2004 13:29

Vanmorge is er speciaal gebede in de gemeente bij ons voor dat gebeure is six flags.. toch niet zo onschuldig als het lijkt..

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 31 okt 2004 13:31

Dat lijkt mij ook, dit is allesbehalve onschuldig.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 nov 2004 10:13

Waar zijn mijn postings? :S

Loonatick

Berichtdoor Loonatick » 01 nov 2004 17:21

Ben er heen geweest, is wel grappig hoor...
Moet gewoon helder blijven denken. Anders kan en mag je nergens/niets meer doen/heen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 01 nov 2004 17:56

Loonatick schreef:Ben er heen geweest, is wel grappig hoor...
Moet gewoon helder blijven denken. Anders kan en mag je nergens/niets meer doen/heen.

Cool, een insider! Vertel, wat heb je allemaal beleefd en hoeveel kwaaie demonen ben je tegen het lijf gelopen?

Je stinkt wel een beetje naar zwavel trouwens :mrgreen:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2004 18:45

ALs jezelf weinig hebt met God en Satan, of weinig besef van geloven en de strijd tussen goed en kwaad. Kan ik me voorstellen dat je niet begrijpt wat er aan iets als dit verkeerd kan zijn.
Ik geloof dus echt dat er een wereld is waar engelen en demonen zijn, waar een strijd is tussen licht en duisternis. Als je gewoon wat leeft, merk je daar weinig van. Maar hoe onschuldig en speels dit lijkt, ik geloof echt dat zoiets als dit niet onschuldig is. JE speelt wel met de Satan, die even wezenlijk aanwezig is op aarde als mijn computer voor me. (dat geloof ik tenminste) en ik denk dat de Satan dit allemaal wel geinig vind, dat gebeuren in Six Flax, waarop een fantasierijke en zogenaamd spannende manier mensen in aanraking komen met magie.
JE moet bij de duisternis vandaan blijven, speel er niet mee al lijkt het maar om een kinderlijk iets te gaan. De duivel pakt wat hij pakken kan, en zo heeft hij je misschien wel heel makkelijk als prooi.

Ik heb een trainig gehad over demonen en engelen. Ik ga, zo God het geeft werken in een gebied waar witte en zwarte magie heel gewoon is. DE mensen die dat beziggen, zien daar ook niks kwaads in, vooral niet in witte magie. Maar wat ik daar mee ga maken, zijn mensen waar een demon in is gevaren. Die exact hetzelfde doen , wat je in de bijbel ook tegenkomt. (mensen zijn van de ene op de andere seconde zichzelf neit meer, gillen, verstijven of juist agressief) De christenen daar werpen ook duivelen uit mensen. Een meisje dat daar ook gewerkt heeft, vertelde hoe ze het voor het eerst meemaakte. Dat heeft echt onwijs indruk op me gemaakt. Waarschijnlijk werkt de Satan daar nog veel zichtbaarder, omdat witte/zwarte magie meer tot de dagelijkse bezigheden hoort.

De duisternis is geen spelletje. Het is levensgevaarlijk, het beinvloed je zonder dat je het zelf doorhebt. En misschien lach je wel om die zorgelijke reacties. Maar ik geloof dat je Gods werk onmogelijk maakt, als je dergelijke zaken ruimte geeft in je leven.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 nov 2004 19:22

meschianza schreef:ALs jezelf weinig hebt met God en Satan, of weinig besef van geloven en de strijd tussen goed en kwaad. Kan ik me voorstellen dat je niet begrijpt wat er aan iets als dit verkeerd kan zijn.

Er zijn gelukkig ook mensen die heel veel "hebben" met God, heel veel besef hebben van geloven, en heel goed weten wat de strijd is tussen goed en kwaad, maar niet direkt, als ze iets afwijzen, van alles gaan roepen over de satan en demonen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2004 19:40

Brion schreef:
meschianza schreef:ALs jezelf weinig hebt met God en Satan, of weinig besef van geloven en de strijd tussen goed en kwaad. Kan ik me voorstellen dat je niet begrijpt wat er aan iets als dit verkeerd kan zijn.

Er zijn gelukkig ook mensen die heel veel "hebben" met God, heel veel besef hebben van geloven, en heel goed weten wat de strijd is tussen goed en kwaad, maar niet direkt, als ze iets afwijzen, van alles gaan roepen over de satan en demonen.

Ik waarschuw alleen, en ik zeg duidelijk dat dit mijn mening is..wat ik geloof. Jij mag daar vervolgens op in gaan, bijvoorbeeld door het te weerleggen, of andere ervaringen te vertellen. En als je daarbij een andere mening heb, zal ik jou er niet van beschuldigen dat je maar ''van alles roept''
''Vanalles gaan roepen''klinkt wel erg negatief, vooral in een volwassen discussie

Ik vind het jammer dat de laatste tijd op refoweb vrijwel in iedere discussie mensen het voor elkaar krijgen om er een vinnige wending aan te geven.

:?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Loonatick

Berichtdoor Loonatick » 01 nov 2004 19:43

Ik heb een trainig gehad over demonen en engelen. Ik ga, zo God het geeft werken in een gebied waar witte en zwarte magie heel gewoon is. DE mensen die dat beziggen, zien daar ook niks kwaads in, vooral niet in witte magie. Maar wat ik daar mee ga maken, zijn mensen waar een demon in is gevaren. Die exact hetzelfde doen , wat je in de bijbel ook tegenkomt. (mensen zijn van de ene op de andere seconde zichzelf neit meer, gillen, verstijven of juist agressief) De christenen daar werpen ook duivelen uit mensen. Een meisje dat daar ook gewerkt heeft, vertelde hoe ze het voor het eerst meemaakte. Dat heeft echt onwijs indruk op me gemaakt. Waarschijnlijk werkt de Satan daar nog veel zichtbaarder, omdat witte/zwarte magie meer tot de dagelijkse bezigheden hoort.

Vergeet je je knoflook niet?

Was op zich wel grappig... net een soort spooktocht die je vroeger op de camping wel eens had. Alleen allemaal wat mooier en griezeliger.

Zie er echt het kwade niet van in. Iedereen is toch wel eens in een spookhuis geweest... of woont Satan daar ook.....?

Heb mezelf inmiddels gewassen de geur van zwavel en salpeter moet wat minder zijn.... :puh:
Laatst gewijzigd door Loonatick op 01 nov 2004 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 nov 2004 19:46

meschianza schreef:Ik vind het jammer dat de laatste tijd op refoweb vrijwel in iedere discussie mensen het voor elkaar krijgen om er een vinnige wending aan te geven.

Ik zie niets vinnigs in mijn reaktie. Maar lees je eigen "vinnigheid" nog even: je hebt het klip en klaar over mensen die weinig hebben met God en de duivel, er niets van begrijpen, en weinig besef hebben van de strijd tussen goed en kwaad. Daar reageer ik op.

Als jij het zo dolgraag over duivel en demonen wilt hebben dan is dat je goed recht. Ik geef alleen aan dat er ook christenen zijn die daar geen enkele behoefte aan hebben. Als je dat vinnig noemt, prima!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2004 19:46

Loonatick schreef:Vergeet je je knoflook niet?

Was op zich wel grappig... net een soort spooktocht die je vroeger op de camping wel eens had. Alleen allemaal wat mooier en griezeliger.

Zie er echt het kwade niet van in. Iedereen is toch wel eens in een spookhuis geweest... of woont Satan daar ook.....?

Ik heb nooit erg gehouden van het spookhuis, omdat de dood daar entertainment is.
Daarbij vondik het nooit erg eng

Maar heb jezelf dan niet het idee dat dit verder gaat dan een spookhuis waar je met een karretje langs wat brakke skeletten rijdt?
Als ik hoor dat ze met de cijfers 6,66 werken en met boze geesten...vind ik dat echt heel zorgwekkend. Volgens mij onderschat je dan echt de kwade machten.

Loonatick

Berichtdoor Loonatick » 01 nov 2004 19:50

Maar als je het ene niet afkeurd en het andere wel, is dat een beetje hypocriet vind je niet?

Ach tuurlijk kan je er de satan in zien, maar ik ging erheen omdat het me wel grappig leek en ben absoluut niet bezig met demonen enz enz...
Heb gewoon een leuke avond gehad ( en was nog best wel eng ook)
Weer eens wat anders dan de kroeg.

Ik zei al als je je daar mee bezig gaat houden kan je nergens meer heen. Want Satan is overal (zelfs in de kerk).
Laatst gewijzigd door Loonatick op 01 nov 2004 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2004 19:51

Brion schreef:
meschianza schreef:Ik vind het jammer dat de laatste tijd op refoweb vrijwel in iedere discussie mensen het voor elkaar krijgen om er een vinnige wending aan te geven.

Ik zie niets vinnigs in mijn reaktie. Maar lees je eigen "vinnigheid" nog even: je hebt het klip en klaar over mensen die weinig hebben met God en de duivel, er niets van begrijpen, en weinig besef hebben van de strijd tussen goed en kwaad. Daar reageer ik op.

Als jij het zo dolgraag over duivel en demonen wilt hebben dan is dat je goed recht. Ik geef alleen aan dat er ook christenen zijn die daar geen enkele behoefte aan hebben. Als je dat vinnig noemt, prima!

Sorry, maar deze discussie gaat over dit onderwerp. Als jij er geen behoefte aan hebt, moet je niet mee discussieren.
Mijn reactie was niet vinnig, ik beschuldig namelijk niemand van ''maar wat roepen'' ik waarschuw alleen tegen het onschuldig vinden van spelen met magie, geesten etc. Als ik hier mensen spreek die dat onschuldig vinden, spreek ik idd dolgraag over duivels en demonen. Omdat magie en duistere machten, mijns inziends, onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Puur om te waarschuwen.

En trouwens ook om er over te discusieeren, kan intressant zijn, toch?
Jammer dat je gelijk van het verkeerde van mijn intentie uitgaat.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2004 19:53

Loonatick schreef:Maar als je het ene niet afkeurd en het andere wel, is dat een beetje hypocriet vind je niet?

Ach tuurlijk kan je er de satan in zien, maar ik ging erheen omdat het me wel grappig leek en ben absoluut niet bezig met demonen enz enz...
Ik zei al als je je daar mee bezig gaat houden kan je nergens meer heen. Want Satan is overal (zelfs in de kerk).

Nee, ik ben ook tegen het spookhuis. om de reden die ik al gaf. Ik vind dit alleen een stapje verder, omdat ik boze geesten, realiteit vind.
Het is zo dat de satatn overal is, hij werkt door alles heen, hij gaat rond als een briesende leeuw.
Alleen hier krijg ik het idee dat je hem ook zoekt,door hier aan mee te doen, door een stap naar hem toe te zetten. DAt is vooral mijn kritiekpunt.

Terug naar “Archief”