Optimatus schreef:In de Ban van de SGP dan zeker?
Nee hij was verBANd (of was het nu verbonden?

Moderator: Moderafo's
Loonatick schreef:Ben er heen geweest, is wel grappig hoor...
Moet gewoon helder blijven denken. Anders kan en mag je nergens/niets meer doen/heen.
meschianza schreef:ALs jezelf weinig hebt met God en Satan, of weinig besef van geloven en de strijd tussen goed en kwaad. Kan ik me voorstellen dat je niet begrijpt wat er aan iets als dit verkeerd kan zijn.
Brion schreef:meschianza schreef:ALs jezelf weinig hebt met God en Satan, of weinig besef van geloven en de strijd tussen goed en kwaad. Kan ik me voorstellen dat je niet begrijpt wat er aan iets als dit verkeerd kan zijn.
Er zijn gelukkig ook mensen die heel veel "hebben" met God, heel veel besef hebben van geloven, en heel goed weten wat de strijd is tussen goed en kwaad, maar niet direkt, als ze iets afwijzen, van alles gaan roepen over de satan en demonen.
Ik heb een trainig gehad over demonen en engelen. Ik ga, zo God het geeft werken in een gebied waar witte en zwarte magie heel gewoon is. DE mensen die dat beziggen, zien daar ook niks kwaads in, vooral niet in witte magie. Maar wat ik daar mee ga maken, zijn mensen waar een demon in is gevaren. Die exact hetzelfde doen , wat je in de bijbel ook tegenkomt. (mensen zijn van de ene op de andere seconde zichzelf neit meer, gillen, verstijven of juist agressief) De christenen daar werpen ook duivelen uit mensen. Een meisje dat daar ook gewerkt heeft, vertelde hoe ze het voor het eerst meemaakte. Dat heeft echt onwijs indruk op me gemaakt. Waarschijnlijk werkt de Satan daar nog veel zichtbaarder, omdat witte/zwarte magie meer tot de dagelijkse bezigheden hoort.
meschianza schreef:Ik vind het jammer dat de laatste tijd op refoweb vrijwel in iedere discussie mensen het voor elkaar krijgen om er een vinnige wending aan te geven.
Loonatick schreef:Vergeet je je knoflook niet?
Was op zich wel grappig... net een soort spooktocht die je vroeger op de camping wel eens had. Alleen allemaal wat mooier en griezeliger.
Zie er echt het kwade niet van in. Iedereen is toch wel eens in een spookhuis geweest... of woont Satan daar ook.....?
Brion schreef:meschianza schreef:Ik vind het jammer dat de laatste tijd op refoweb vrijwel in iedere discussie mensen het voor elkaar krijgen om er een vinnige wending aan te geven.
Ik zie niets vinnigs in mijn reaktie. Maar lees je eigen "vinnigheid" nog even: je hebt het klip en klaar over mensen die weinig hebben met God en de duivel, er niets van begrijpen, en weinig besef hebben van de strijd tussen goed en kwaad. Daar reageer ik op.
Als jij het zo dolgraag over duivel en demonen wilt hebben dan is dat je goed recht. Ik geef alleen aan dat er ook christenen zijn die daar geen enkele behoefte aan hebben. Als je dat vinnig noemt, prima!
Loonatick schreef:Maar als je het ene niet afkeurd en het andere wel, is dat een beetje hypocriet vind je niet?
Ach tuurlijk kan je er de satan in zien, maar ik ging erheen omdat het me wel grappig leek en ben absoluut niet bezig met demonen enz enz...
Ik zei al als je je daar mee bezig gaat houden kan je nergens meer heen. Want Satan is overal (zelfs in de kerk).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten