Yael schreef:Yep het begint te dagen. misschien is het tijd voor een nadere-nadere reformatie.
Als de kerk meer uitstraalde zou er volgens mij meer mensen voor Christus worden gewonnen of niet?
Dat is eigenlijk off-topic, maar juist als dat gebeurde, en er meer en meer mensen naar God zouden willen luisteren, dan konden we een theocratie hebben.
@kurtyo: jij wil geen theocratie omdat je nergens toe gedwongen wilt worden, toch? Nu, volgens mij was het juist God die vrije wil had bedacht en laat Hij nou ook de laatste zijn om er mee te knoeien. Daarom hebben we nu ook geen theocratie, want Hij heeft best de macht om onze democratien zo uit de grond te rukken.
Ik denk dat de werkelijke verkiezingen nu gehouden worden: democratie vs. theocratie. Van beiden zijn er dan ook nog eens meerdere versies, en er kan er maar een werkelijk de baas zijn en werkelijk werken.
Overigens geloof ik niet zo dat het in onze Gouden Eeuw zoveel om God draaide: waarom denk je dat die Nadere Reformatie uberhaupt nodig was? Maar ik stem in met het citaat aan het begin: een Nadere Reformatie versie 2 zou best wel wenselijk zijn, om het zacht uit te drukken.