Orgel spelen in andere gemeenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 okt 2004 11:22

joepie schreef:
Optimatus schreef:Vreemd, dat die roepstem mij dan half Nederland doorsleept om de erediensten en vieringen van het H. Avondmaal van orgelmuziek te voorzien.

Dat bedoel ik dus. Jij zegt dat het Gods roepstem is!
Maar wie zegt dat het ook zo is? En ziet jouw gemeente waar je lid van bent dat ook?

Ja ja Optimatus, is dat wel Gods roepstem eigenlijk? En het is zeker ook nog de verkeerde helft van Nederland? En zijn het eigenlijk wel erediensten? Ennuh, kan dat H.A. niet zonder orgelmuziek eigenlijk?
nou? Geef daar maar es antwoord op.:D
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 okt 2004 11:27

naarling! :P
geflipte prestant :P
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 okt 2004 11:32

Optimatus schreef:naarling! :P
geflipte prestant :P

hahaha en jij dan. ontstemde vox humana.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 okt 2004 11:34

Heb jij wel eens een mep met een Bourdon 16 gehad?! :P

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 okt 2004 12:19

jongens ON-TOPIC blijven!!

joepie

Berichtdoor joepie » 09 okt 2004 12:45

Ondertussen nog steeds geen antwoord op de vraag hoe jij daar bij komt dat je geroepen wordt om daar te spelen?
En je kunt het wel denken op te lossen door er gekscherend over te gaan doen, maar dacht dat het hier een serieuze vraag was, maar zeker verkeerd begrepen.
Verzuim de onderlinge samenkomsten niet, is nog steeds een regel vanuit de Bijbel. En daar staat niet bij dat je dat wel zou mogen omdat je orgel kunt spelen. En ze zogenaamd niet zonder je zouden kunnen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 okt 2004 13:32

joepie schreef:Ondertussen nog steeds geen antwoord op de vraag hoe jij daar bij komt dat je geroepen wordt om daar te spelen?
En je kunt het wel denken op te lossen door er gekscherend over te gaan doen, maar dacht dat het hier een serieuze vraag was, maar zeker verkeerd begrepen.
Verzuim de onderlinge samenkomsten niet, is nog steeds een regel vanuit de Bijbel. En daar staat niet bij dat je dat wel zou mogen omdat je orgel kunt spelen. En ze zogenaamd niet zonder je zouden kunnen.

Ja, en als je ergens anders speelt, neem je dus ook deel aan de onderlinge samenkomsten. Of ben jij van mening dat in jouw kerk de absolute waarheid verkondigd wordt, en je dus wel verplicht bent je daarbij te scharen? Nou, ik denk dat de absolute waarheid sowieso hier niet bestaat. En ja, geroepen worden om ergens te spelen bedoel ik letterlijk. In de zin van "kom over en help ons". Je hulp wordt ingeroepen. En ja, er waren net een paar grapjes tussen organisten onderling. Moet ook eens kunnen of niet? We zijn nu weer helemaal zonder humor on topic. :cry:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 okt 2004 14:59

Even in alle ernst - met lof en dank aan Jas inzake "Kom over en help", ik ben het roerend met je eens. Ik zie het wel degelijk als Gods roepende stem, dat spelen in andere gemeenten en parochies. Mijn eigen gemeente maakt deel uit van een groter geheel, namelijk de Kerk, die in Christus is. Vanuit die gedachte laat ik mij gaarne inzetten in meerdere gemeenten en parochies.

En ik vind het nog leuk ook! En da's mooi meegenomen.

*geeft Jas intussen een mep met een bourdon 16*

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 okt 2004 15:24

En.

Ik denk dat een ander moeilijk kan oordelen of het jou roeping is of niet dat voel je zelf het beste.

Mijn vriend voelt het ook als zijn plicht om te spelen daar waar nodig is. Hij heeft een taak als organist waar dan ook.

Onze kerkeraad staat er volledig achter. Die bellen hem zelf nog wel eens als een andere gemeente geen organist heeft.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 09 okt 2004 19:18

Persoonlijk zal ik nooit in een andere gemeente gaan spelen.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 09 okt 2004 19:21

Maar ik ben ook geen organist...................... :roll:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 okt 2004 22:38

Bookman schreef:Maar ik ben ook geen organist...................... :roll:

jij beroert zeker alleen de tere snaren? of waren het binten. :wink:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 okt 2004 22:55

Optimatus schreef:Even in alle ernst - met lof en dank aan Jas inzake "Kom over en help", ik ben het roerend met je eens. Ik zie het wel degelijk als Gods roepende stem, dat spelen in andere gemeenten en parochies. Mijn eigen gemeente maakt deel uit van een groter geheel, namelijk de Kerk, die in Christus is. Vanuit die gedachte laat ik mij gaarne inzetten in meerdere gemeenten en parochies.

Wel leuk dat je het roerfluitend met me eens bent. Komt niet zo vaak voor. Ik loop e pedale doppio hard weg voor die bourdon 16 van je.
Maar ff serieus, ik krijg het idee dat mensen er soms moeite mee hebben dat je het ook nog leuk vindt, dat schijnt niet te mogen. Als je iets doet in de kerk, moet dat blijkbaar met een lang gezicht. Nou, laat ik er nog maar es een schepje bovenop doen dan. WE KRIJGEN ER NOG GELD VOOR OOK.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 okt 2004 22:59

jas schreef:
Optimatus schreef:Even in alle ernst - met lof en dank aan Jas inzake "Kom over en help", ik ben het roerend met je eens. Ik zie het wel degelijk als Gods roepende stem, dat spelen in andere gemeenten en parochies. Mijn eigen gemeente maakt deel uit van een groter geheel, namelijk de Kerk, die in Christus is. Vanuit die gedachte laat ik mij gaarne inzetten in meerdere gemeenten en parochies.

Wel leuk dat je het roerfluitend met me eens bent. Komt niet zo vaak voor. Ik loop e pedale doppio hard weg voor die bourdon 16 van je.
Maar ff serieus, ik krijg het idee dat mensen er soms moeite mee hebben dat je het ook nog leuk vindt, dat schijnt niet te mogen. Als je iets doet in de kerk, moet dat blijkbaar met een lang gezicht. Nou, laat ik er nog maar es een schepje bovenop doen dan. WE KRIJGEN ER NOG GELD VOOR OOK.

Als je niet uitkijkt gaat dit allemaal richting slowchat 8)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 okt 2004 23:50

parsifal schreef:
jas schreef:

Als je niet uitkijkt gaat dit allemaal richting slowchat 8)

Maar het is serieus bedoeld hoor. Nou ja, het meeste toch. :wink:

Terug naar “Archief”