jacobH schreef:Een ieder zal moeten willen inzien dat hij/zij zelf nooit zal kunnen opklimmen tot God. Dat God een verterend vuur is voordegene die hebben gezondigt. Maar dat Christus is gestorven voor diegene die geloven dat Zijn bloed reinigt van Alle zonden. En ja hij bidt alleen voordegene die Hem van Zijn vader zijn gegeven.
Maar hier zitten we dan ook gelijk bij het dillema, niemand weet van zijn uitverkiezing todat God hem dat bekend maakt. En gelukkig weten we ook dat Hij geen bidder laat staan. Nooit zal dat gebeuren.
Ik ben het hier zo mee eens....toch ben ik, opmerkelijk genoeg, inmiddels al een paar keer beschuldigd van niet-refo zijn en een leugenares (mbt een onderwerp wat niet echt met de reformatorische leer te maken heeft trouwens)En dat is waar ik zo verdrietig van wordt....die hatelijke bewoordingen alsof het oorlog is!
En dat vind ik pas een steeds meer voorkomend probleem hier op refoweb...die beschuldigingen over en weer die bijna hatelijk zijn...ik ben al woorden als mierenn..... en muggenzifter tegengekomen!Dan ben ik veel geschokter dan een mening te lezen die niet in mijn kerk gepredikt wordt.
Discussieeren kan heel boeiend zijn, zelfs door te spreken met mensen die ergens een andere interpretatie van bijbelse waarheden hebben, doet mij nog meer lezen in de bijbel..onderzoeken....het bouwt mij op. (ben ik het wel weer mee eens dat de niet-refo invloeden niet te groot moeten worden, maar ik vind het overdreven hysterisch om refoweb Remoweb te noemen. )
Maar mensen die beledigende dingen tegen elkaar zeggen, omdat ze het niet met elkaar eens zijn...onder het mom van reformatorisch...dat breekt mij af en dan krijg ik een naar gevoel van binnen.
Daarover zegt de bijbel het volgende:
1Korinthe 2: Want als de een zegt: ik ben van Paulus, en een ander:Ik ben van Appolos, zijt gij niet vleselijk?
Wanneer je iets bij de ander opmerkt wat niet bijbels is: (kan ff d tekst niet vinden) Vermaand elkander in liefde...
Het is moeilijk, wanneer een ander iets lijkt te menen wat volgends jou niet spoort met de bijbel. Maar toch draagt de bijbel meerdere malen op om in liefde elkaar te onderwijzen, ipv te twisten.
En ik denk dat dit gevaar groter is, nijd, twist en kwaadspreken..dat maakt juist kapot! (want gezond discussieren over reformatorische leerstellingen hoeft niet gelijk bewust ''kapot maken'' te zijn)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King