de kracht van gebed!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2004 00:14

En twijfel niet als je bidt.... twijfelend "bestormen" is nog nooit effectief geweest ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 okt 2004 09:30

Ik kwam gister weer 2 mooie stukjes tegen die ik met jullie wil delen:

Eerlijk bidden:
Als je bidt, gebruik je misschien mooie standaard zinnen, die helemaal niet uitdrukken hoe jij je voelt! Als je boos bent, bid je misschien tevreden en als je verdrietig bent bidt je misschien blij. God wil dat je eerlijk bidt. Bidden is je hart uitstroten bij God. Bidden is eerlijk vertellen aan GOd wat je moeilijk vindt en wat je boos maakt. Ten diepste geloof je de leugen dat je niet je echte gevoelens mag uiten aan God. Je bent bang dat God je hierom zal afwijzen. God verlangt er echter naar dat je komt als een kind bij zjin vader. Hij wil jouw vragen en verdriet horen. Hij wil bij alle aspecten van jouw leven betrokken worden. Wees helemaal eerlijk, want God wil niets liever

Bidden is Luisteren
Bidden is stil zijn en luisteren. In de stilte kom je erachter wie je werkelijk bent. Als er geen mensen om je heen zijn, als de tv en radio uit is, word je met jezelf geconfronteerd. JE wordt geconfronteerd met je leegte, je egoisme en je angsten. Momenten in de stilte kunnen bijzonder donker en eenzaam zijn. Maar juist in deze pijnlijke stilte wil God jou opnieuw heelmaken. In deze stilte zal de Geest van God de diepste verlangens van je hart vervullen. Hij is de bron van een oceaan van liefde. Durf jij regelmatig stil te zijn om God in je diepste innerlijke toe te laten?

En er hoort nog een mooi lied bij. Kzal de tekst ff opschrijven:

Binnen geroepen
Nu de zaal weer leeg is en het applaus is gedoofd,
ben ik alleen met mijn eigen gedachten.

Nu deze piano zwijgt en de stilte me steekt,
zoek ik een vriend die mijn pijn kan verzachten

Ik keer mijn roepen naar binnen en vindt de plek waar Jezus leeft.
Hier vind ik vrede. Hier stroomt het water. Hier ben ik thuis.

Ik heb om aandacht geschreeuwd en om liefde gesmeekt.
Ik heb gemerkt dat elk applaus steeds weer weggaat.
En door schade en schande heb ik geleerd te vertrouwen
op een liefde die mij nooit meer loslaat.

Ik keer mijn roepen naar binnen en vindt de plek waar Jezus leeft.
Hier vind ik vrede. Hier stroomt het water. Hier ben ik thuis.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 okt 2004 18:37

Is er nog reactie op mijn teksten?! :wink:

Kwacht al best lang af :|

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 okt 2004 21:38

Om eerlijk te zijn heb ik moeten janken toen ik deze voor het eerst hoorde!!!!!JJJJAAAAAA!@!!!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 okt 2004 07:11

essieee schreef:Om eerlijk te zijn heb ik moeten janken toen ik deze voor het eerst hoorde!!!!!JJJJAAAAAA!@!!!!

Ik vond het ook een superrr mooi nummer!!! Ik krijg ook elke keer weer kippenvel. HIj zit zoveel waarheid!!

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 26 okt 2004 09:32

Ik ken het nummer eigenlijk niet Funlover. Zou het wel graag willen horen.

Heb wel vaker in mijn nabijheid gemerkt dat God gebeden verhoord. Iemand die heel ernstig ziek was. Echt heel bijzonder. Dan wordt je stil voor God...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 okt 2004 10:30

Christa schreef:Ik ken het nummer eigenlijk niet Funlover. Zou het wel graag willen horen.

Heb wel vaker in mijn nabijheid gemerkt dat God gebeden verhoord. Iemand die heel ernstig ziek was. Echt heel bijzonder. Dan wordt je stil voor God...

ja, ken dat ook... hele bijzondere ervaring... God is almachtig, dat blijkt uit zulke dingen ook weer zo! dan wordt je er echt bij stilgezet!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 okt 2004 10:37

Maar toch blijft het moeilijk..... als veel mensen voor iets bidden.... en het gebeurd niet!!! Zie topic bidden!!!

Hoe moet je daarmee omgaan?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 okt 2004 10:42

Acire schreef:Maar toch blijft het moeilijk..... als veel mensen voor iets bidden.... en het gebeurd niet!!! Zie topic bidden!!!

Hoe moet je daarmee omgaan?

idd heel moeilijk... vooral als je in zo'n situatie zit als jij nu! Geen idee hoe je daar mee om moet gaan... heb nog nooit echt zoiets meegemaakt!
heel veel sterkte gewenst!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 26 okt 2004 14:41

Uhm.....Gods wegen zijn onbegrijpelijk Acire (en de rest) soms bidden we en bidden we. Maar dat hoeft niet te zeggen dat God denkt: (ff grof gezegd) nu bid iedereen laat ik dan maar zorgen dat het gebeurt.....nee God denkt tis nu de tijd daarvoor! En we moeten dankbaar zijn dat God ons nog geeft! Bidden is moeilijk. We moeten God bij heel ons leven betrekken. En toch heeft bidden een kracht. Maar God wil niet altijd wat wij willen. God weet wat goed voor ons is. En dan is overgeven o zo moeilijk......ik weet het! Maar bid dan maar: God ik weet het niet meer...ik wil het zelf allemaal zo graag. Maar wilt U in mijn hart komen wonen...neem mijn beide handen en lijd mij als een kind...!!

Voor het nummer en ik heb nog zo'n mooi nummer......pb me ff dan krijg je mijn msn danstuur ik je het nummer! Of koop de cd van Gerald Troost: Intens en zijn boekjes: In Balans en Puur Avontuur....in tijden van moeilijkheden, blijdschap en verdriet. Die boekjes geven mij de juiste woorden, dingen.....en heeft mij vaak getroost...PB me voor meer info.

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 10 nov 2004 15:46

..
Laatst gewijzigd door Jewel op 10 nov 2004 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
just below my skin I'm screaming

Stacie

Berichtdoor Stacie » 10 nov 2004 17:55

2 vraagjes

1 MM, hoe is het afgelopen met die vriendin van je ? wat zei ze toen je t vroeg??

2 Ik zat laatst te denken, maar ik geloof dat ik ergens in de bijbel had gelzen dat iemand (ik geloof Paulus ofzo) heeft gezegd dat 'zingen beter is dan bidden'
weet iemand war dat staat?

Gercoo

Berichtdoor Gercoo » 24 mar 2005 21:47

caprice schreef:Je moet een vast vertrouwen in God hebben. Waarom zeg je dan aan het einde 'Amen'? Het zal waar en zeker zijn.

Marnix schreef:En twijfel niet als je bidt.... twijfelend "bestormen" is nog nooit effectief geweest

Het is best mooi wat jullie zeggen maar is dat wel zo? Jullie zeggen dat je een vast vertrouwen in God moet hebben, maar als dat zo zou zijn dan konden we het wel vergeten. Want vanuit onze natuur hebben we geen vast vertrouwen in God, en dan zou je dus nooit echt kunnen bidden tot God om bekering, en dan zou je dus ook nooit bekeerd worden.
Het mooie aan bidden vind ik juist dat het niet van ons vertrouwen of ontwijfelbaarheid afhangt.(dat zou remonstrants zijn) Juist als we twijfelen of geen vertrouwen meer hebben moeten/mogen we bidden.
God is niet afhankelijk van ons vertrouwen, gelukkig niet, maar Jezus wil voor ons de voorbidder zijn.

Natuurlijk bedoel ik niet dat we dan maar niet meer moeten bidden, omdat de HEERE Jezus wel voor ons bidt, maar ik bedoel dat God niet afhankelijk is van ons bidden. Het bidden is meer om ons geloof te versterken, en tegelijkertijd kunnen we ons hart dan uitstorten voor God(en dan moeten we nadat we alles voor God hebben neergelegd natuurlijk niet alles weer inpakken en mee terugnemen, maar we moeten het bij God laten liggen, aldus Corrie ten Boom)

Ook is bidden een manier om God te prijzen en te danken voor Zijn grote daden!

Matthew Henry zegt het zo:

"Het wordt ons toegestaan dringend te zijn in ons gebed. Wij mogen niet slechts bídden, maar pleíten, niet slechts vrágen, maar betógen, ja onze mond vervullen met argumenten, niet om God te bewegen; Hij kent onze zaak volkomen zonder dat wij er Hem uitleg van hoeven te geven; maar om onszelf te bewegen, onze vurigheid op te wekken en ons geloof aan te moedigen in het gebed."

en ergens anders:

"Wij zouden bij aardse vorsten zo vrijmoedig niet durven zijn, als een nederige, heilige ziel met God mag wezen."

Gercoo

Berichtdoor Gercoo » 24 mar 2005 21:51

Stacie schreef:2 Ik zat laatst te denken, maar ik geloof dat ik ergens in de bijbel had gelzen dat iemand (ik geloof Paulus ofzo) heeft gezegd dat 'zingen beter is dan bidden'
weet iemand war dat staat?

Ik weet niet welke Bijbel jij hebt gebruikt, maar via de concordantie kon ik niets vinden.

Wel schijnt Luther eens gezegd te hebben dat je de duivel het beste verdrijft door te gaan zingen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: de kracht van gebed!!!

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mar 2005 22:10

Frans schreef:Hoe bidden wij, wat bidden wij en waarvoor???

Ik denk namelijk dat we veel te weinig bidden!!!

Jezus geeft ook een voorbeeld om te bidden, het Onze Vader.

Ik zelf bidt nooit het onze vader, behalve dan zingend in de kerk.

Hoe bidden jullie? Wanneer en hoe?

Ik bid altijd smorgens en s avonds het Onze Vader, en verder bid ik de hele dag door.
S Morgens begin ik met gebed, dan tussendoor kleine gebeden, en voor het slapen gaan, begin ik altijd met Onze Vader en daarna een lang gebed, voor iedereen die mij lief is.
Ik bid eigenlijk haast nooit voor mijzelf, heel soms.
Wel voordat ik ga optreden (ik ben zangeres) dan bid ik het Onze Vader en vraag ik de zegen aan God in de Naam van Jezus Christus of ik mooi zal kunnen zingen en of de mensen het leuk zullen vinden.
Ik denk dat ik toch wel vaak bid, 2 keer per dag lang en vaak korte gebedjes.

Terug naar “Archief”