kerk in de WO2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:49

Zo wil ik het je wel nazeggen, ervan uitgaande dat jij er ook van overtuigd bent dat ieder mens missers begaat.
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 sep 2004 12:50

alex leusink schreef:Zeker, maar dat beweer ik ook niet, dat zij geen verkeerde dingen deden. Absoluut niet! Maar ook al vind jij dat Kersten niet navolgbaar is, dan is en blijft dat een mening, want ik ken ook andere (goede) kanten aan hem!!

Ik hoef ook niet perse te kerstenplukken hoor. Maar een beetje kersten-pittige redeneertrant hoeven we niet te schuwen. En foute daden verbloemen van mensen die we achten is ook niet goed. Als je ze dan zo hoog acht, moet er een reden voor die achting zijn die de toets der kritiek kan doorstaan.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:52

Kersten heeft veel betekent voor de behoudende christenen in Nederlands politiek!!!

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:52

Bovendien vind ik zijn preken erg mooi. :D

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 12:53

Daarom moet je zoals jas al aangaf, je ogen niet sluiten voor zijn negatieve kanten.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 sep 2004 12:55

alex leusink schreef:'God geeft geen ruimte voor haat', je moet wel lezen wat er staat, ook moslimextremisten zijn mensen, en het kwaad ligt in de natuur van de hele mensheid, dat wil niet zeggen dat alles mag, maar wel dat we allemaal schuldig zijn aan het mislukken van het doel van onze schepping.

Je moet toch de Bijbel eens beter lezen. God geeft wel degelijk ruimte voor haat als het de vijanden van Hem en Zijn Rijk betreft. "zou ik niet haten, Heere! die U haten? en verdriet hebben in degenen, die tegen U opstaan? Ik haat hen met een volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij. (Ps. 139:21,22)
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 12:57

Hebt uw vijanden lief, d.w.z. wijs ze op hun eeuwige ondergang, en op het behoud in Christus bloed.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 12:59

Dat is dus weer off-topic.

Bovendien, Leusink; het aanbidden van mensen is nooit goed. Ook al zegt Kersten of weet ik welke dominee iets, het is jouw taak om te onderzoeken of iets bijbels is of niet.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 13:03

wie heeft het over aanbidden? Ik waardeer zijn goede kanten, dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik Kersten aanbidt, ik hoef trouwens zelf niets uit te zoeken, gelukkig niet, want ik ben zondig en niet in staat iets in de juiste proporties te zien zonder Gods hulp. De Bijbel wijst de weg wat waar is, en ik kan Kersten toetsen aan de Bijbel en dat heeft hij doorstaan, hij verkondigde de ware prediking: Genade door recht. Vrije genade voor een verloren zondaar. Niets meer en niets minder

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 13:05

Gezien vanuit jouw referentiekader, en Kersten is mede diegene die jouw referentiekader heeft gevormd.

Snap je wat ik bedoel of niet?

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 13:07

Ik snap wat je bedoeld, maar dat betekent niet dat het waar is wat je zegt. Ik ben er zelf van overtuigd dat het de waarheid is, niets met het referentiekader van Kersten. Sorry hoor, maar wat een onzin is dat. Je doet alsof mensen die hierin geloven niet zelf de leer hebben verkozen, maar dat hen dat opgelegd is.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 13:11

Dat je een leer verkiest vind ik al vrij dubieus.

Bovendien wat ik zei over referentiekaders klopt wel degelijk. Je referentiekader wordt namelijk gevormd door hetgeen je hoort en leest. Als jij, adept van Kersten zijnde, jouw referentiekader vooral hebt bepaald door hetgeen Kersten heeft gezegd dan kun je niet kritisch zijn ten opzichte van Kersten.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 13:13

Dus als ik zeg dat ik Kerstens preken waardeer, zeg ik dat ik alleen maar preken van Kersten heb gelezen? Bovendien zegt het tegelijkertijd ook heel veel over jouw referentiekader, door wie is die gevormd? Door Knevel?

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 13:16

Je verwijt me gewoonm kortzichtigheid, terwijl je niet half weet wat ik allemaal lees en hoor. Oordeelt niet!!!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 sep 2004 13:18

alex leusink schreef:Dus als ik zeg dat ik Kerstens preken waardeer, zeg ik dat ik alleen maar preken van Kersten heb gelezen? Bovendien zegt het tegelijkertijd ook heel veel over jouw referentiekader, door wie is die gevormd? Door Knevel?

Wat zegt het over mijn referentiekader?

En welke Knevel? Andries Knevel?

Mijn referentiekader is nog steeds niet volledig gevormd, omdat ik blijf continu zoeken. Het wordt gevormd door velerlei meningen en interpretaties van verscheidene mensen met verschillende achtergronden.

Terug naar “Archief”