Is de kerk dood?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 sep 2004 12:00

Kees,

Ik begrijp niet precies wat je met bovenstaande postings wil aangeven met betrekking tot de doodheid van de kerk.

Hoe kan jij er zo vast van overtuigt zijn dat de kerk dood is? Dus de kerk in zn algemeenheid? Waarbaseer jij dat op, op je eigen inzichten in wat je ziet? Kan je daarmee voor alle kerken spreken, ondanks dat er hier door mensen aangegeven wordt dat ze nog altijd een levende Christus tegenkomen in de kerken?
Of begrijp ik je verkeerd...
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 12:01

Interessant... in Rome zit een oude man die zich als plaatsvervanger van Christus ziet en op refoweb hebben we nu iemand die zich voor ambassadeur voor Christus uitgeeft.

Hovaardij?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 sep 2004 12:02

Nog een aanvulling op meschianza: is het hierbij niet verstandig om het onderscheid tussen de zichtbare en onzichtbare kerk te hanteren?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 12:05

Als je daarmee het onderscheid tussen de Kerk en de kerk als instituut bedoeld, gaarne...

henkie
Beheerder

Re: IS DE KERK DOOD?

Berichtdoor henkie » 13 sep 2004 12:18

Kees Droog schreef:Gelovigen moeten NU de kerk uitvluchten.

Hoe verklaar je de oproep van de profeten in die tijd om naar de tempel te gaan ondanks de afgodendienst in de tempel zelf?
Waarom moest het volk toen wel blijven gaan en wij nu niet??
Wat is het grote verschil?

Josh

Berichtdoor Josh » 13 sep 2004 12:40

Henkie...naar welke Bijbelteksten verwijs jij precies? Welke oproepen en welke afgoderij en welke profeten?

Gaarne de Bijbelteksten erbij zodat we echt weten in welke context het staat met de vraag over de kerk van nu!

Josh

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 sep 2004 12:49

Josh schreef:Henkie...naar welke Bijbelteksten verwijs jij precies? Welke oproepen en welke afgoderij en welke profeten?

Gaarne de Bijbelteksten erbij zodat we echt weten in welke context het staat met de vraag over de kerk van nu!

Josh

Henkie bedoelt in dit geval 2 Kon. 16, maar je zou alle profeten van het oude testament erop na kunnen slaan, die waarschuwen net zo goed tegen afgoderij, maar roepen nergens op om niet in de tempel te komen, ondanks de afgoderij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Kees Droog

Berichtdoor Kees Droog » 13 sep 2004 13:12

meschianza schreef:Kees,

Ik begrijp niet precies wat je met bovenstaande postings wil aangeven met betrekking tot de doodheid van de kerk.

Hoe kan jij er zo vast van overtuigt zijn dat de kerk dood is? Dus de kerk in zn algemeenheid? Waarbaseer jij dat op, op je eigen inzichten in wat je ziet? Kan je daarmee voor alle kerken spreken, ondanks dat er hier door mensen aangegeven wordt dat ze nog altijd een levende Christus tegenkomen in de kerken?
Of begrijp ik je verkeerd...

Hallo Meschianza, je hebt gelijk, de bovenstaande posting heeft eigenlijk niet te maken met betrekking tot "IS DE KERK DOOD?". Deze posting hoort eigenlijk thuis onder het forum : kerk en politiek.
Vele politieke leiders, zijn ook kerkleiders, dat ondervonden ook de Apostelen toen God het OT kerk tijdperk eindigde.

...door mensen aangegeven wordt dat ze nog altijd een levende Christus tegenkomen in de kerken? [/quote]

Dat komt door gebrek aan kennis van de Bijbel, zie 2 Petrus 3:8-16.

Want zulke mensen zijn valse apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus. En geen wonder, want de satan zelf doet zich voor als een engel van het licht. Het is dus niets bijzonders als ook zijn dienaars zich voordoen als dienaars van de gerechtigheid; hun einde zal zijn naar hun werken.
2 Korinthe 11:13-15

Het feit is dit: Sinds de toorn van God op de kerken van onze dag is, is iedereen die met de kerk geassocieerd wordt, in een uiterst gevaarlijke geestelijke toestand:

Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood, noch dorst naar water, maar om te horen de woorden des HEEREN. Amos 8:11

En de dode lichamen dezes volks zullen het gevogelte des hemels, en het gedierte der aarde tot spijze zijn, en niemand zal ze afschrikken. Jeremia 7:33

Ouders die het beste voor hun kinderen wensen, moeten de vreselijke taal van de Bijbel beschouwen aangaande kinderen die tijdens de donkere dagen van de grote verdrukking periode in de kerken worden opgebracht:

Maar wee den bevruchten, en den zogenden vrouwen in die dagen! Matthéüs 24:19

De tong van het zoogkind kleeft aan zijn gehemelte van dorst; de kinderkens eisen brood, er is niemand, die het hun mededeelt. Klaagliederen 4:4

U dan, geliefden, nu u dit van tevoren weet, weest op uw hoede dat u niet, door de dwaling van de zedelozen meegesleept, afvalt van uw eigen standvastigheid; maar groeit op in de genade en kennis van onze Heer en Heiland Jezus Christus. Hem zij de heerlijkheid, zowel nu als tot de dag van de eeuwigheid. Amen.

Ambassadeur voor Christus,

Kees Droog

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 13 sep 2004 13:20

Kees Droog schreef:Want zulke mensen zijn valse apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus. En geen wonder, want de satan zelf doet zich voor als een engel van het licht. Het is dus niets bijzonders als ook zijn dienaars zich voordoen als dienaars van de gerechtigheid; hun einde zal zijn naar hun werken.
2 Korinthe 11:13-15

Waarom kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij zo iemand bent, 'ambassadeur voor Christus'?

Kees Droog schreef:Het feit is dit: Sinds de toorn van God op de kerken van onze dag is, is iedereen die met de kerk geassocieerd wordt, in een uiterst gevaarlijke geestelijke toestand

En waar is dit '''feit''' op gebaseerd Kees?
Sinds wanneer is dit een '''feit'''?
..

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 sep 2004 13:27

Je zegt nu dat mensen die nog een Levende Christus in de kerkelijke gemeentes tegenkomen, valse profeten zijn....

Maar ik lees in de bijbel dat valse profeten mensen zijn, die iets anderes prediken dan JEzus Christus de Zoon van God...en niet mensen die nog hoop hebben voor de kerken.....dus dat begrijp ik niet.

Wederom: waaruit maak jij op dat de kerk van nu dood is? EN waaruit maak jij op dat Gods oordeel op de kerk anno 2004 gericht is, en niet op de mensheid? Waar baseer jij dat op, heb je dat met eigen ogen gezien? Hoe kan jij als mensje met slechts een beperkt zichtsvermogen, even bepalen dat de kerk dood is? Terwijl anderen zien in hoe (jeugd)kerken een opwekking gaande is? Waarom heb jij gelijk en zijn dergelijke mensen valse profeten?
En alleen de kerken in Nederland, of ook de kerken in China, Rusland, Colombia, Afrika etc?

Daarnaast lijkt het mij dat je in de afval van de laatste dagen, juist elkaar inde kerk moet zoeken, om steun bij elkaar te krijgen .
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Kees Droog

"THE END OF THE CHURCH AGE... AND AFTER".

Berichtdoor Kees Droog » 13 sep 2004 15:02

meschianza schreef:Je zegt nu dat mensen die nog een Levende Christus in de kerkelijke gemeentes tegenkomen, valse profeten zijn....

Maar ik lees in de bijbel dat valse profeten mensen zijn, die iets anderes prediken dan JEzus Christus de Zoon van God...en niet mensen die nog hoop hebben voor de kerken.....dus dat begrijp ik niet.

Wederom: waaruit maak jij op dat de kerk van nu dood is? EN waaruit maak jij op dat Gods oordeel op de kerk anno 2004 gericht is, en niet op de mensheid? Waar baseer jij dat op, heb je dat met eigen ogen gezien? inde kerk moet zoeken, om steun bij elkaar te krijgen .

De Bijbel zegt dat tegen het einde der tijden als de tijd van de kerk eenmaal beïndigd is zal Satan losgemaakt worden en de kerk gemeenten met valse evangelies bestormen.

Want de verborgenheid van de wetteloosheid werkt al. Alleen hij die nu tegenhoudt, blijft totdat hij weggenomen wordt. En dan zal de wetteloze geopenbaard worden, die de Heer Jezus zal verteren door de adem van zijn mond en ten niet doen door de verschijning van zijn komst; hem, wiens komst naar de werking van de satan is met allerlei kracht en tekenen en wonderen van de leugen, en met allerlei bedrog van de ongerechtigheid voor hen die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid (de Bijbel) niet hebben aangenomen om behouden te worden. En daarom zendt God hun een werking van de dwaling om de leugen te geloven, opdat allen geoordeeld worden die de waarheid (de Bijbel) niet hebben geloofd, maar een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid. 2 Thessalonicensen 2:7-12

Je komt met veel vragen en veel vragen zullen volgen. Ik verwijs je naar het boek "THE END OF THE CHURCH AGE... AND AFTER".
Dit boek met 353 pagina's die de onderstaande vragen behandeld.

THE END OF THE CHURCH AGE . . . AND AFTER

By Harold Camping

IS IT TRUE that we are now in the time of Great Tribulation?

IS IT TRUE that the church age has come to an end?

IS IT TRUE that God commands the true believers in Christ as their Savior to immediately depart from their churches?

IS IT TRUE that God is no longer using churches to evangelize the world?

IS IT TRUE that the task of world evangelization has now been assigned by God to individuals working alone or collectively together in such ministries as Family Radio?

IS IT TRUE that without exception presently all local churches throughout the world are under the judgment of God?

IS IT TRUE that God no longer is saving by means of the local church?

IS IT TRUE that Satan is ruling in every local church throughout the world?

IS IT TRUE that the judgment that is now on every local church will transition into the final judgment at the end of the world?

These are some of the very serious questions that are examined in this book.

The link to Mr.Campings book:

"THE END OF THE CHURCH AGE...AND AFTER".

www.familyradio.com/graphical/literatur ... tents.html

Je kan het boek gratis bestellen bij Family Radio: Internation@familyradio.com

Het boek is nu in 3 talen verkrijgbaar: Engels, Spaans, en in het Frans.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 15:06

De ellende met dit soort boodschappen is dat zij door de eeuwen heen herhaald worden. Om Prediker nog eens te citeren: Er is niets nieuws onder de zon.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 sep 2004 15:24

Kees, 1 vraagje, waarom zijn de vragen en antwoorden in dit topic vrijwel woordelijk dezelfde als op de volgende link?

http://www.dimensionseven.nl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=75&forum=5&viewmode=flat&order=ASC&start=0

Is Prosper je geloofsgenoot of ben je het zelf?

Let wel, ik heb niks tegen een alleenspraak, maar je moet dan wel de indruk vermijden dat het geen vooropgezette monoloog of een-tweetje is.

Hmm, ik had de indruk dat jeugdkerken als doel hadden om jongeren bij de kerk te houden. Als ik die website goed lees, dan is het de bedoeling om de jongeren eruit te jagen. Naieveling die ik was! :x
Weer wat geleerd over dit fenomeen. :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 sep 2004 16:07

Ow, volgens mij heb ik me ook eens een foldertje met dit verhaal in handen laten drukken, compleet met uit verband gerukte teksten en de gebruikelijke praktische inconsequenties.

Kees Droog

Berichtdoor Kees Droog » 13 sep 2004 19:34

Optimatus schreef:De ellende met dit soort boodschappen is dat zij door de eeuwen heen herhaald worden. Om Prediker nog eens te citeren: Er is niets nieuws onder de zon.

Optimatus, Amen
Hieronder de link:

"The Biblical Calendar of History". You can also see it on the FR Web under "Literature Online":

http://www.familyradio.com/graphical/literature/frame/

Terug naar “Archief”