Uit wat voor gemeente kom jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 10 sep 2004 23:37

Christelijke Gereformeerde Kerk te Almelo (http://www.kerkinalmelo.nl)
Fijne gemeente, waar mensen zitten uit "alle hoeken en gaten" van kerkelijk Nederland. Van Pinkstergemeente tot Ger Gem.
Verder kerk ik nog wel eens in een andere kerk, van GGiN tot Evangelisch. Ik kijk graag over kerkmuren heen, mag graag kijken hoe het in andere kerken en gemeenten toegaat, en er zodoende weer wat van leren. Mijn "geloofshorizon" kan niet breed genoeg zijn zal ik maar zeggen... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 sep 2004 01:32

Belijdend lid van de Hervormde Gemeente van Berkenwoude en den Achterbroek (behorend tot de Protestantse Kerk in Nederland)

voorts zeer regelmatig organist en tevens gastlid van de Oud-Katholieke Parochie van de H. Bartolomeüs te Schoonhoven
en organist in de Gereformeerde Kerken van Krimpen aan de Lek en Bergambacht (beide PKN).

soms invallend organist in de Oud-Katholieke Parochies van Den Haag, Oudewater en Culemborg.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 11 sep 2004 09:11

oorspronkelijk NH-GG
door vertrek uit Nl kerkeloos

Omdat ik veel in Spanje ben voor m'n werk en daar dan naar de kerk ga lid geworden van de Iglesia Evangelica Española http://www.iee-es.org/

Reden om lid te worden, ik ga er graag naar de kerk en ze kunnen alle (financiële) steun heel goed gebruiken. Want ondanks de wettelijke erkening door de Spaanse overheid heeft de protestante kerk het in Spanje heel erg moeilijk.
Wil je meer weten over het protestantisme in Spanje, kijk dan eens hier:
http://evangelie-in-spanje.nl/

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 11 sep 2004 09:27

Van oorsprong ben ik een GGN er. Nu sinds 2000 ben ik lid van de Gereformeerde gemeente te Terneuzen
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

appie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor appie » 11 sep 2004 10:31

superpotje schreef:Nu nog ger gem in Middelburg

Binnenkort niet meer dan?

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 11 sep 2004 13:52

ik ben dooplid in de chr geref kerk in sliedrecht.
maar heel af en toe ga ik wel eens naar de ger gem in dirksland als ik daar ben.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 20 sep 2004 12:15

Gastlid evangelisatie post Gereformeerde Gemeente Alkmaar

(nog wel dooplid bij een andere gereformeerde gemeente maar ivm verhuizing nog niet overgeschreven)
Refoweb is van ons allemaal :p

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 sep 2004 16:11

Race406 schreef:Christelijke Gereformeerde Kerk te Almelo (http://www.kerkinalmelo.nl)
Fijne gemeente, waar mensen zitten uit "alle hoeken en gaten" van kerkelijk Nederland. Van Pinkstergemeente tot Ger Gem.
Verder kerk ik nog wel eens in een andere kerk, van GGiN tot Evangelisch. Ik kijk graag over kerkmuren heen, mag graag kijken hoe het in andere kerken en gemeenten toegaat, en er zodoende weer wat van leren. Mijn "geloofshorizon" kan niet breed genoeg zijn zal ik maar zeggen... :mrgreen:

En toch blijft het jammer dat het nodig is om over kerkmuren heen te kijken. Die zouden er niet mogen zijn, die muren. De kerk zoals die nu bestaat is mijns inziens absoluut tegen Gods bedoeling.

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 21 sep 2004 18:59

Ik ben christlijk gereformeerd (Pniël in veenendaal)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 sep 2004 00:12

kurtyo schreef:
Race406 schreef:Christelijke Gereformeerde Kerk te Almelo (http://www.kerkinalmelo.nl)

En toch blijft het jammer dat het nodig is om over kerkmuren heen te kijken. Die zouden er niet mogen zijn, die muren. De kerk zoals die nu bestaat is mijns inziens absoluut tegen Gods bedoeling.

Ik weet niet of de kerk zoals die nu bestaat tegen Gods bedoeling is. Wel weet ik dat we als kerken veel samen kunnen doen. Evangelisatie-acties, gebedsgroepen, noem maar op. En om nu te zeggen dat die kerken samen moeten gaan: Eigenlijk zou dat moeten, maar de kerkelijke praktijk (de verdeeldheid en de intens grote verschillen die er vaak zijn tussen kerken en gemeenten) leert anders.... :cry:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2004 02:52

Misschien goed om dan niet gelijk te denken aan samengaan, hoe goed dat ook is... We moeten eerst eens gaan samenwerken... als we dat al niet kunnen heeft nadenken over samengaan weinig zin.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 22 sep 2004 10:01

Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 14:44

alex leusink schreef:Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!

Haha, ik ook alleen dan OOGiN B.V. en het laatste niet in hart en nieren. :)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 sep 2004 14:51

Aragorn schreef:
alex leusink schreef:Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!

Haha, ik ook alleen dan OOGiN B.V. en het laatste niet in hart en nieren. :)

En waarom is jouw OGGiN dan weer buiten verband??? Probeer me dat nu eens uit te leggen...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 sep 2004 14:53

Hm... Hersteld Hervormd in hart en nieren, hoe kan dat dan? ben wel benieuwd...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”