Josh schreef:Leuk hoor wat je zegt, maar jouw griekse taalspel gaat in tegen de Bijbel.
Ik heb alleen maar weergegeven wat er in die Bijbel staat. In het hele Nieuwe Testament is er maar 1 woord voor Heer: Kurios. Het feit dat zowel Jezus (de Zoon) als Zijn Vader deze titel hebben zegt wel iets over met Wie we van doen hebben. Het is aan jou of je deze Bijbelse waarheid aanvaardt.
Josh schreef:1 GOD én één Heer. En die zijn niet hetzelfde.
Waarom niet, omdat er én staat? Ik ben én een man én een inwoner van Nederland. Kan dat niet tegelijkertijd?
Voor de wiskundigen onder ons: de uitspraak A Λ B wil nog niet zeggen dat A ongelijk is aan B. (met excuses voor de vergelijking, het gaat me om de duidelijkheid).
Josh schreef:* Anders zouden we immers geen Middelaar hebben tussen GOD en ons.
* Anders zou er geen mens-en-zoon van God zijn die eeuwige Hogepriester zal zijn voor GOD
2 Kor. 5:19:
19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
Dat is voor God dus niet onmogelijk.
Het is juist andersom: als Jezus niet zowel God als mens was, dan had Hij juist geen Middelaar kunnen zijn. Een mens kan ons alleen verlossen, als hij zonder zonde is, hetgeen sinds de zondeval alleen mogelijk is als Hij ook God is. Bovendien moet God het dan ook nog toestaan dat Hij voor ons de straf draagt. Dat kan ook alleen maar als Jezus naast mens ook God is.
Josh schreef:Jij loochent met je kerkleer uit de RK-kerk de Zoon en dat deze Mensenzoon leeft.
Hoewel ik het met de RK-kerk op dit punt eens ben, loochen ik daarmee niet de Zoon, integendeel, ik geef Hem de eer die Hem toekomt.
Jezus is Zoon des mensen, dus mens.
Jezus is Zoon van God, dus ook God.
Josh schreef:Het hele evangelie berust erop dat de Mensenzoon van God als mens eeuwig leven krijgt en dat wij dat netzo zullen ontvangen. Van Jezus GOD maken zou ons dit evangelie ontnemen en daarmee vals maken.
Nee, dat is het evangelie juist niet. Jezus is niet alleen een goed mens en voorbeeld, in Hem hebben we ten diepste met God Zelf van doen. Hij is juist Degene Die ons kan redden uit het diepste verderf omdat wij onszelf niet kunnen redden. Wij krijgen niet het eeuwige leven op dezelfde manier als Jezus: Hij heeft het verdiend voor ons en wij krijgen het uit genade door Hem.
Jezus had Zelf nl. al het eeuwige leven: het Woord is vlees geworden (Joh. 1).
Je kunt alleen maar iets geven aan een ander als je het
a) zelf al hebt
en
b) er genoeg van hebt om het daarnaast ook aan een ander te kunnen geven. Voor het eeuwige leven geldt dat dus alleen voor Jezus als Hij zowel God als mens is.
Josh schreef:Jij probeert je onbijbelse 3-eenheid-leer in te passen en de Griekse taal te gebruiken om je gelijk te krijgen.
Ik hoef niks in te passen of te gebruiken. Ik hoef alleen te volgen wat er staat.
Josh schreef:Er zijn wel degelijk fouten gemaakt in de vertaling en hervertalingen. Waarom denk je dat de RK-kerk zo'n enorme moeite heeft gedaan om alle andere Bijbels te vernietigen om de eigen vertaling daarvoor in de plaats te stellen...
De RK-kerk heeft een grote hand in het 'herschrijven' en 'naarzichtoe-schrijven' van de Bijbel....
Josh
De RK kerk heeft inderdaad geprobeerd om mensen van het bijbellezen af te houden. Door Gods genade is dat gelukkig niet ten volle gelukt. De Bijbel is en blijft het Woord van God en wij kunnen haar lezen. De Bijbel is in al die 20 eeuwen ongeschonden gebleven.
Als je niet gelooft dat de Bijbel juist is gebleven, dan wordt het hoog tijd dat je zelf een getrouwe Bijbel gaat fabriceren. Ik weet niet hoe je dat gaat doen, want hoe kun je iets dat helemaal is verwrongen volgens jou weer in originele staat terugbrengen?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)