Zullen de stenen gaan spreken ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 17 aug 2004 14:58

TheShadow schreef:als ik moderater was .. had josh al lang met een colaatje in de tuin gezeten.

Wat mij betreft ook, ik vind zo een leugenleer echt een stapje te ver gaan.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 17 aug 2004 15:00

Yael schreef:WIE ONTKENT DAN DAT JEZUS DE ZOON VAN GOD IS :!: :!: :!:

Volgens mij niemand........iedereen weet dat Jezus de Zoon van God is.

Maar Josh jij ontkent de 3-eenheid.....God de vader en God de Zoon en de Heilige Geest Zijn één.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 15:02

Yael:
Hmz Jezus zegt zelf: Ik en de Vader zijn een. En dat ik Jezus niet nodig hebt dat heb je helemaal mis God is mijn getuige.
---
Je fundamenten en je keuze voor de bijbelse fundamenten bepalen of je Christen zal worden en zijn. Kiezen voor onbijbelse kerkleer maakt je tot volger van een kerk, terwijl je Jezus zou moeten volgen; dan ben je immers Christen!!!

Yael:
Ik volg idd liever Jezus ja en wat er in Zijn Woord staat de Bijbel, niet een of ander mens die dingen roept.
En een kerkleer is nooit volmaakt, hoe jammer ook.
---
Er is één GOD én één Heer. Iedere andere uitspraak maakt Jezus en zijn offer/redding tot onzin en maakt van GOD een leugenachtige dictator; precies wat satan deed bij Adam en Eva!

Yael:
Hoe bedoel je dit? Onderbouw eens.

Jezus en de Vader zijn één in de Geest; net zoals wij van die eenheid deel kunnen uitmaken. Dat is al besproken in dit topic. Dat maakt ons noch Jezus noch GOD netzomin als Jezus daarmee GOD wordt; GOD is de Vader van Jezus zegt Jezus zelf. En GOD noemt Jezus immers ook 'Zijn Zoon' naar wie we moeten luisteren!!!

Ik citeer uit de Bijbel en haal letterlijk de woorden van Jezus aan; Zoon van GOD en tevens mens... Zou jij zijn woorden niet ter harte nemen???

Volgens satan kunnen we alles zelf. En Adam en Eva geloofden dit en aten van de vrucht. Wie zegt de Redding van Jezus niet nodig te hebben omdat GOD het allemaal zelf doet (3-eenheid-leer) die loochent GOD immers. Want er is wel degelijk een 'bandbreuk' ontstaan tussen GOD en mens en GOD heeft bepaald dat Jezus die band weer zou helen door het kruisoffer.

Jezus is de deur naar GOD zegt de Bijbel. Wij Jezus aanneemt kan weer bij GOD komen zegt de Bijbel. En door het ontvangen van de Geestesgaven kan je je verbintenis met GOD weer geheeld zien; alleen als je jezelf verankert in Jezus; de Zoon van de eeuwige en enige GOD.

Josh

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 15:06

IKKE 21.... Ik geloof in GOD, Jezus en de Geest én het evangelie.

Ik zal leven omdat GOD bepaald heeft dat ik eeuwig leven zal vinden in zijn Zoon Jezus als ik Jezus aanneem als mijn Redder. En dat heb ik gedaan.

Toch zegt Jezus dat we de Geestesgaven dienen te ontvangen én we ons moeten inzetten met deze 'Wil van Zijn Vader'; anders zouden we onze eigen wil doen... (En dat heet immers 'erfzonde'.).

'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)

Ik heb Jezus als mijn Redder aangenomen; niet de kerk of kerkleer! En als de kerken zichzelf machtigen en niet meer doen wat GOD vraagt in Gebod en Wil, dan kan je beter maken dat je wegkomt uit die organisaties.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 15:06

Josh schreef:Volgens satan kunnen we alles zelf. ... Wie zegt de Redding van Jezus niet nodig te hebben omdat GOD het allemaal zelf doet (3-eenheid-leer) die loochent GOD immers.

Hiermee spreek je jezelf tegen: volgens satan kunnen we alles zelf (dat zegt de duivel inderdaad).
De leer van de Drieeenheid zegt in navolging van de Bijbel dat alleen God (door het offer van Zijn Zoon) ons kan redden. Jij ontkent die leer: dus jij zegt dat we alles zelf kunnen (net als de duivel)?
Laatst gewijzigd door elbert op 17 aug 2004 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 17 aug 2004 15:06

Hee Josh,

'n wijze raad : stop even met posten en ga es lekker in je tuintje zitten en geniet van de zon. Je begint door te draaien en das niet goed voor je.
Morgen is er weer een dag. :D

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 15:11

Elbert... de Bijbel zegt, dat GOD bepaald heeft dat zijn Zoon Jezus het laatste woord over ons krijgt. En de Bijbel hoort uitgangspunt te zijn; niet kerkleer als afgeleide!

1 Thessalonicen 5:9 We zijn door God niet bestemd om veroordeeld te worden, maar om deel te krijgen aan de redding dankzij onze Heer Jezus Christus.

2 Timotheüs 2:10 Daarom verdraag ik alles ter wille van hen die God heeft uitgekozen. Dan zullen ook zij in Christus Jezus redding en eeuwige heerlijkheid vinden.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 15:13

Maja... volgens mij citeer ik keer-op-keer uit de Bijbel. Volgens mij haal ik de uitspraken van Jezus aan. Volgens mij ben ik ondanks diverse aanvallen, gehoon en hatelijke opmerkingen hiermee doorgegaan...

Dit deden de Apostelen ook. Dit deed Jezus ook. Dat doe ik dus ook. Vind jij dat 'doorgedraaid'???

Ik ben Christen... wat ben jij eigenlijk?!

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 15:15

Ik denk dat jullie jezelf de tijd moeten gunnen om wat ik verteld heb te toetsen; niet aan de kerkleer maar aan de Bijbel.

Ik ga happen en drinken.

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 15:16

En GOD noemt Jezus immers ook 'Zijn Zoon' naar WIE we moeten LUISTEREN!!! :!: :!: 8)

Ik citeer uit de Bijbel en haal letterlijk de woorden van Jezus aan; Zoon van GOD en tevens mens... Zou jij zijn woorden niet ter harte nemen???

Yael:
Gods Woord wel ja.

Volgens satan kunnen we alles zelf. En Adam en Eva geloofden dit en aten van de vrucht. Wie zegt de Redding van Jezus niet nodig te hebben omdat GOD het allemaal zelf doet (3-eenheid-leer) die loochent GOD immers.
Want er is wel degelijk een 'bandbreuk' ontstaan tussen GOD en mens en GOD heeft bepaald dat Jezus die band weer zou helen door het kruisoffer.

Yael:
Zie ik hier niet tegenspraken met elkaar?
Eerst zeg je dat de satan ons wijs maakt dat we alles zelf kunnen en dan opeens klopt de leer van de Drie-eenheid niet omdat ie leert dan God het moet doen. :roll:
Laatste zin mee eens en wordt ook niet ontkent op dit forum.

Jezus is de deur naar GOD zegt de Bijbel. Wij Jezus aanneemt kan weer bij GOD komen zegt de Bijbel. En door het ontvangen van de Geestesgaven kan je je verbintenis met GOD weer geheeld zien; alleen als je jezelf verankert in Jezus; de Zoon van de eeuwige en enige GOD.

Yael:
Jezus spreekt in IK vorm: Ik ben de deur. Ik ben de Weg. Ik ben de Waarheid. Ik ben het Leven. Allemaal IK.
Ja ben wel mee eens wat je als laatste schreef.
:mrgreen: Niet alles is leugen or wat Josh schrijft broeders en zusters :mrgreen:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 15:18

Josh, wel eens van de volgende uitdrukking gehoord: elke ketter heeft zijn letter?

Je kan wel 100 bijbelteksten opnoemen en toch een valse leer verkondigen, als die leer niet in overeenstemming is met de rest van de Bijbel. Dat is bij jou ook het geval. No offense, maar dit is gewoon zo.

Ik kan ook wel een paar bijbelteksten opnoemen, daar een niet-van-toepassing zijnd verhaal aan toevoegen en daarna zeggen dat ieder ander het fout heeft en dat ik de enige christen hier ben. Dat is in elk geval geen volwassen manier van omgang met de Schrift en elkaar en al helemaal geen eerbiedige manier.

Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 17 aug 2004 15:38

Mag ik een bijbeltekst noemen, die zeker van toepassing is? Hier twee versen uit romeinen 16:

En ik bid u, broeders, neemt acht op degenen, die tweedracht en ergernissen aanrichten tegen de leer, die gij van ons geleerd hebt; en wijkt af van dezelve. Want dezulken dienen onzen Heere Jezus Christus niet, maar hun buik; en verleiden door schoonspreken en prijzen de harten der eenvoudigen.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 19:22

Ik citeer slechts uit Gods Woord en ik haal letterlijk de woorden van Jezus aan. Wie aanstoot neemt aan de Waarheid of Gerechtigheid uit Gods Woord... zou dat niet een tegenstander van GOD zijn...?

Als jullie aanstoot nemen aan wat Bijbel en Jezus zeggen en liever je kerkje en bijhorende kerkleer willen aanhangen dan wat GOD vraagt in Zijn Woord en door Zijn Woord...dan zegt dat veel over wiens kinderen jullie zijn...!

Persoonlijk hoop ik, dat jullie gaan proberen om dat wat ik citeer uit de Bijbel eens oprecht naast jullie kerkdogma's te gaan leggen. En als je oprecht Christen wilt zijn, dat je afstand gaat nemen van datgene wat niet spoort met Gods Woord!

Josh

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 17 aug 2004 19:28

Josh schreef:Persoonlijk hoop ik, dat jullie gaan proberen om dat wat ik citeer uit de Bijbel eens oprecht naast jullie kerkdogma's te gaan leggen. En als je oprecht Christen wilt zijn, dat je afstand gaat nemen van datgene wat niet spoort met Gods Woord!

Josh

Dus eindelijk geef jezelf toe dat wij afstand moeten nemen van jou denkbeelden. Welk een wijs woord :!:

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 19:33

Zareb, noem jij de Bijbel daarmee een uiting van mij?! Da's apart!

Als ik citeer uit de Bijbel, dan is het de Geest van GOD waar ik op wijs of zelfs nog meer: uitspraken van de Zoon van GOD waar ik letterlijk op wijs.....

Gewoon de Bijbel en gewoon van GOD of de Zoon van GOD dus.

Het zou fijn zijn als kerken dat ook gaan doen ipv hun eigen leerstellinkjes, traditietjes en cultuurdingetjes te bezigen tot eigen eer en macht!

Gelukkig heeft Jezus daar het laatste woord over omdat GOD dat zo bepaald heeft....

Josh

Terug naar “Archief”