Moderator: Moderafo's
marcel081276 schreef:als je eens goed gaat zitten denken wat je een kind aandoet als je hem op de wereld zet... nou dan word ik gewoon bangalleen maar oorlog, aanslagen, godsdiensthaat, verleidingen en noem maar op!
zo'n feest is het niet op aarde![]()
het lijkt mij ook wel leuk om later kinderen te hebben maar of ik HUN daar een plezier mee doe
marcel081276 schreef:als je eens goed gaat zitten denken wat je een kind aandoet als je hem op de wereld zet... nou dan word ik gewoon bangalleen maar oorlog, aanslagen, godsdiensthaat, verleidingen en noem maar op!
het lijkt mij ook wel leuk om later kinderen te hebben maar of ik HUN daar een plezier mee doe
joepie schreef:Volgens mij is de aarde nog niet overbevolkt, alleen woont iedereen op hetzelfde plekjeEn ook hierin zal God dan voorzien.
mirjamvandorp schreef:
Je noemde eerder het argument dat je in de bijbel nergens staat over geen kinderen willen krijgen. Ik denk dat de tijd toen wel even iets heel anders was. Toen hoefden kinderen geen studies die weet ik hoeveel geld kosten en ga zo maar door. Je kunt zeggen zo moet je niet gaan rekenen, maar ik denk dat je ook je verstand moet gebruiken en dat je ook eigen verantwoordelijkheden hebt. Als je een kind bijvoorbeeld financieel niet onderhouden kunt dan vind ik dat je wel heel goed moet nadenken waar je dan aan begint.
Ik begrijp het dus goed wanneer ik denk dat jij ergens in het Siberisch binnenland woont? Het is makkelijk om te zeggen dat we met z'n allen op de verkeerde plek zitten, terwijl we zelf wel met z'n allen op die verkeerde plek blijven zitten.joepie schreef:Volgens mij is de aarde nog niet overbevolkt, alleen woont iedereen op hetzelfde plekje En ook hierin zal God dan voorzien.
columbus schreef:zijn er in Nederland mensen die hun kinderen niet meer kunnen onderhouden? voor onze verwende maatstaven denken we dat misschien wel maar er is in dit land geen kind die omkomt van honger.
als je kinderen kunnen studeren later is dat heel fijn, maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet weggelegt voor iedereen. het lijkt wel of we recht hebben op studies maar zo is het gewoon niet.
we moeten gewoon vertrouwen dat het goed komt en dan komt het ook goed uiteindelijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten