johannes1 schreef:ik ook wel
... ik ook wel

(toch wel heerlijk dat een vrouw niet in het ambt hoort, als ik het zou moeten zou ik nooit meer slapen van zaterdag- op zondagnacht

Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:ik ook wel
Mariamagdalena schreef:Dat is onzin, want het is hier geen kerk of tempel.
Paulus zei dat vrouwen in de tempel moeten zwijgen, en niet op fora of op straat of zo...........snappievoe?
caprice schreef:Mogen vrouwen niet spreken via hun man? Hij is het hoofd van het gezin, en vertegenwoordigt dus iedereen van het gezin. Dan moet er wel gepraat worden als er bijvoorbeeld een tweetal is ter verkiezing van een ambtsdrager.
Zo ging het vroeger ook nog met de verkiezingen. De man ging stemmen als hoofd van het gezin.
De vrouwen hebben een ander heel belangrijk werk. Zij mogen in het gebed de mannen ondersteunen, en in het bijzonder hen die een ambt hebben ontvangen. Ook dragen zij voor een belangrijk deel de zorg voor de opvoeding. Dit zijn toch ook zeer belangrijke en gewichtige taken?
Bookman schreef:Vrouwen zijn geweldige bestuurders. Niemand zal dat kunnen ontkennen. Overigens zijn er ook uitzonderingen. Ik heb dan ook geen enkele moeite om orders van vrouwen te krijgen. Vanuit de verpleging is dat ook vrij gewoon. Een bestuursfunctie voor vrouwen? Prima! Wat de SGP in dezen leert is onbijbels. In de Schrift heeft de Heere aangetoond dat vrouwen kunnen regeren. Zie de richteressen. Hilkia ging in 2 Kronieken naar Hulda, een vrouw en niet naar Jeremia.
Maar in het nieuwe Testament wordt ons gezegd dat het lelijk is voor de vrouw om in de gemeente te spreken. Maar dat geldt dan ook alleen maar voor het kerkelijke werk. Aan de andere kant kun je tegenwerpen dat Abraham niet zei dat Sara aan het werk was elders. Maar toen hem gevraagd werd waar Sara was, zei hij: In de tent,![]()
En niet in een bestuursfunctie. Ze was gewoon in de tent. Dus voor beiden is wel wat te zeggen. Maar niet als het over kerkelijk regeren gaat. Dat komt de vrouw volgens het N.T. niet toe, integendeel het staat nog lelijk ook.
cornelis schreef:Wie kan mij zeggen wat in het nieuwe testament profetessen deden?
Mag je dit gelijk trekken met vrouwelijke ouderlingen en predikantes?
Ik ben benieuwd?
Vriendelijke groeten van Cornelis.
Parsifal schreef:Riska wil dus mod worden , maar volg haar link maar en discusieer daar verder.
Romeinen 16: 1 en 2
En ik beveel u Febe, onze zuster, die een dienares is der Gemeente, die te Kenchreen is;
Opdat gij haar ontvangt in den Heere, gelijk het den heiligen betaamt, en haar bijstaat, in wat zaak zij u zou mogen van doen hebben; want zij is een voorstandster geweest van velen, ook van mijzelven
1 Cor. 14: 34 en 35
Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
1 Tim. 2:12-14
Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
johannes1 schreef:Romeinen 16: 1 en 2
En ik beveel u Febe, onze zuster, die een dienares is der Gemeente, die te Kenchreen is;
Opdat gij haar ontvangt in den Heere, gelijk het den heiligen betaamt, en haar bijstaat, in wat zaak zij u zou mogen van doen hebben; want zij is een voorstandster geweest van velen, ook van mijzelven
die zuster waar paulus over spreekt die de kranken verzorgde, 1 Tim. 5:9,10, òf, hetwelk waarschijnlijker is, die de gemeente diende in het ontvangen en herbergen van de verjaagde Christenen, en ook van de apostelen en leraars, gelijk blijkt uit romeinen 16:2
een vrouw kan niet in het ambt bevestigd worden: Namelijk niet in den dienst van prediken; want die wordt aan de vrouwen verboden, 1 Cor. 14:34, en 1 Tim. 2:12,1 Cor. 14: 34 en 35
Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.1 Tim. 2:12-14
Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten