Pieter schreef:Nu ik 'm gehoord heb, hoeft dat van mij ook niet meer![]()
Vertel!
Moderator: Moderafo's
Ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt (K, V, H, etc..)
Pieter schreef:Ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt (K, V, H, etc..)
Bijvoorbeeld, maar met name C.H en V. Vanuit de rechterflank wordt er vaak op een bepaalde manier tegen deze predikanten aangekeken, maar om me zelf eens een objectief oordeel te kunnen vormen, zou ik ze graag eens horen. Helaas zijn ze niet vaak in de buurt.
Wat V.d.N betreft, die heb ik slechts 1 keer gehoord, en dat is over het algemeen ietwat te weinig om je een goed oordeel te kunnen vormen. Persoonlijk vond ik het allemaal wat oppervlakkig en algemeen, en het feit dat 'ie alles van een briefje oplas, vond ik ook al niet watMaar dat zegt dan weer niets over de inhoud, natuurlijk.
Motormuis schreef:Ik zit iedere zondag onder z'n gehoor
Motormuis schreef:maar merk weinig van oppervlakkige preken. Maar goed, misschien ben ik bevooroordeeld. En tsja, dat van papier, ik heb liever een goeie preek met schetsen dan zonder papier en zo voorspelbaar als wat.
SDG schreef:En ook al zou 't wél een leesdienst zijn, dan nog: liever een goede leespreek dan een ongeordend betoog dat al schreeuwend en huilend wordt "voorgedragen".
SDG schreef:Motormuis schreef:Ik zit iedere zondag onder z'n gehoor
..behalve vorige week, en toen had je meteen spijt...Motormuis schreef:maar merk weinig van oppervlakkige preken. Maar goed, misschien ben ik bevooroordeeld. En tsja, dat van papier, ik heb liever een goeie preek met schetsen dan zonder papier en zo voorspelbaar als wat.
Wat is er mis met een goed voorbereide preek? Hij heeft inderdaad z''n schetsen voor zich, maar hij preekt wél. Het is beslist geen leesdienst. En ook al zou 't wél een leesdienst zijn, dan nog: liever een goede leespreek dan een ongeordend betoog dat al schreeuwend en huilend wordt "voorgedragen".
Motormuis schreef:Ja, waarom heb je het tegen mij? Ik ben het namelijk volkomen met je eens?
Motormuis schreef:Dit weekend kan ik helaas weer niet naar Houten. Wordt PKN in Heeg, weekendje zeilen. Lekkor
SDG schreef:Motormuis schreef:Ja, waarom heb je het tegen mij? Ik ben het namelijk volkomen met je eens?
Dat was me wel duidelijk, we zeiden hetzelfde. Je hoeft je ook niet altijd aangesproken te voelenIk reageerde gewoon op hetzelfde bericht waarop jij ook al had gereageerd, kon 't niet laten...
Motormuis schreef:Dit weekend kan ik helaas weer niet naar Houten. Wordt PKN in Heeg, weekendje zeilen. Lekkor
Zeil je dan ook op zondag? Kan me sowieso niet zoveel voorstellen bij zeilende muizen, al dan niet met hulpmotorEnne: neem gewoon een cd'tje van PrekenWeb mee. Toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten