Kanselruil tussen GG en CGK?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 14 jul 2004 13:38

Pieter schreef:Nu ik 'm gehoord heb, hoeft dat van mij ook niet meer :mrgreen:

Vertel!
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:43

Ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt (K, V, H, etc..)

Bijvoorbeeld, maar met name C.H en V. Vanuit de rechterflank wordt er vaak op een bepaalde manier tegen deze predikanten aangekeken, maar om me zelf eens een objectief oordeel te kunnen vormen, zou ik ze graag eens horen. Helaas zijn ze niet vaak in de buurt.

Wat V.d.N betreft, die heb ik slechts 1 keer gehoord, en dat is over het algemeen ietwat te weinig om je een goed oordeel te kunnen vormen. Persoonlijk vond ik het allemaal wat oppervlakkig en algemeen, en het feit dat 'ie alles van een briefje oplas, vond ik ook al niet wat :mrgreen: Maar dat zegt dan weer niets over de inhoud, natuurlijk.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 14 jul 2004 13:46

Pieter schreef:

Wat V.d.N betreft, die heb ik slechts 1 keer gehoord, en dat is over het algemeen ietwat te weinig om je een goed oordeel te kunnen vormen.

Net zeg je dat je 'm niet meer hoef te horen :roll:
Hartelijke groeten,

Pim.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:47

Je hebt de ironie uit die uitspraak gemist, vermoed ik.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 13:48

Pieter schreef:

Bijvoorbeeld, maar met name C.H en V. Vanuit de rechterflank wordt er vaak op een bepaalde manier tegen deze predikanten aangekeken, maar om me zelf eens een objectief oordeel te kunnen vormen, zou ik ze graag eens horen. Helaas zijn ze niet vaak in de buurt.

Wat V.d.N betreft, die heb ik slechts 1 keer gehoord, en dat is over het algemeen ietwat te weinig om je een goed oordeel te kunnen vormen. Persoonlijk vond ik het allemaal wat oppervlakkig en algemeen, en het feit dat 'ie alles van een briefje oplas, vond ik ook al niet wat :mrgreen: Maar dat zegt dan weer niets over de inhoud, natuurlijk.

Ik zit iedere zondag onder z'n gehoor, maar merk weinig van oppervlakkige preken. Maar goed, misschien ben ik bevooroordeeld. En tsja, dat van papier, ik heb liever een goeie preek met schetsen dan zonder papier en zo voorspelbaar als wat.

Maar goed, we dwalen af.....
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:52

Inderdaad, ik zou 'm nog een paar keer moeten horen om een goed oordeel te kunnen vormen.

Afijn, neemt niet weg dat ik de andere linkse broeders graag eens zou horen, evenals bepaalde CGK-pastors.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 14 jul 2004 13:55

Pieter schreef:Je hebt de ironie uit die uitspraak gemist, vermoed ik.

Je moet ze de kost eens geven die echt zo praten en denken. p:)q
Hartelijke groeten,

Pim.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:56

Dat merk ik om mij heen regelmatig. Daarom wil ik ze graag zelf wat vaker horen.

Stuur ze eens wat vaker naar de Veluwe, jongens!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 14:00

Pieter schreef:Dat merk ik om mij heen regelmatig. Daarom wil ik ze graag zelf wat vaker horen.

Stuur ze eens wat vaker naar de Veluwe, jongens!

Nee, we kijken wel uit, voor je het weet raken ze daar geïnfecteerd door allerlei wind van leer :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 14 jul 2004 15:12

Motormuis schreef:Ik zit iedere zondag onder z'n gehoor

..behalve vorige week, en toen had je meteen spijt...

Motormuis schreef:maar merk weinig van oppervlakkige preken. Maar goed, misschien ben ik bevooroordeeld. En tsja, dat van papier, ik heb liever een goeie preek met schetsen dan zonder papier en zo voorspelbaar als wat.

Wat is er mis met een goed voorbereide preek? Hij heeft inderdaad z''n schetsen voor zich, maar hij preekt wél. Het is beslist geen leesdienst. En ook al zou 't wél een leesdienst zijn, dan nog: liever een goede leespreek dan een ongeordend betoog dat al schreeuwend en huilend wordt "voorgedragen".
~~Soli Deo Gloria~~

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 15:18

SDG schreef:En ook al zou 't wél een leesdienst zijn, dan nog: liever een goede leespreek dan een ongeordend betoog dat al schreeuwend en huilend wordt "voorgedragen".

Zekers. Daartussenin zit echter nog heel veel ruimte.

Maar misschien moet ik ook niet liggen muggenziften over een spiekbriefje, al heeft dat 20 kantjes :mrgreen: Het gaat uiteindelijk om de inhoud.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 15:21

SDG schreef:
Motormuis schreef:Ik zit iedere zondag onder z'n gehoor

..behalve vorige week, en toen had je meteen spijt...

Motormuis schreef:maar merk weinig van oppervlakkige preken. Maar goed, misschien ben ik bevooroordeeld. En tsja, dat van papier, ik heb liever een goeie preek met schetsen dan zonder papier en zo voorspelbaar als wat.

Wat is er mis met een goed voorbereide preek? Hij heeft inderdaad z''n schetsen voor zich, maar hij preekt wél. Het is beslist geen leesdienst. En ook al zou 't wél een leesdienst zijn, dan nog: liever een goede leespreek dan een ongeordend betoog dat al schreeuwend en huilend wordt "voorgedragen".

Ja, waarom heb je het tegen mij? Ik ben het namelijk volkomen met je eens :wink: ?

Enne, tsja, afgelopen zondag weer in Houten geweest. Relief......
Dit weekend kan ik helaas weer niet naar Houten. Wordt PKN in Heeg, weekendje zeilen. Lekkor :mrgreen:
Geen commentaar

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 14 jul 2004 15:35

Motormuis schreef:Ja, waarom heb je het tegen mij? Ik ben het namelijk volkomen met je eens :wink: ?

Dat was me wel duidelijk, we zeiden hetzelfde. Je hoeft je ook niet altijd aangesproken te voelen :lol: Ik reageerde gewoon op hetzelfde bericht waarop jij ook al had gereageerd, kon 't niet laten...
Motormuis schreef:Dit weekend kan ik helaas weer niet naar Houten. Wordt PKN in Heeg, weekendje zeilen. Lekkor :mrgreen:

Zeil je dan ook op zondag? Kan me sowieso niet zoveel voorstellen bij zeilende muizen, al dan niet met hulpmotor :roll: Enne: neem gewoon een cd'tje van PrekenWeb mee. Toch?
~~Soli Deo Gloria~~

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 15:38

SDG schreef:
Motormuis schreef:Ja, waarom heb je het tegen mij? Ik ben het namelijk volkomen met je eens :wink: ?

Dat was me wel duidelijk, we zeiden hetzelfde. Je hoeft je ook niet altijd aangesproken te voelen :lol: Ik reageerde gewoon op hetzelfde bericht waarop jij ook al had gereageerd, kon 't niet laten...
Motormuis schreef:Dit weekend kan ik helaas weer niet naar Houten. Wordt PKN in Heeg, weekendje zeilen. Lekkor :mrgreen:

Zeil je dan ook op zondag? Kan me sowieso niet zoveel voorstellen bij zeilende muizen, al dan niet met hulpmotor :roll: Enne: neem gewoon een cd'tje van PrekenWeb mee. Toch?

Tsja, heb geen cd-speler.....Enne, ja op zondag zeil ik wel ja. Mag dat niet? Eerst naar de kerk en dan lekker zeilen en een bijbelstudie op een eilandje. Mooi toch? Calvijn ging ook altijd op zondag met z'n roeiboot het meer van Geneve op. Die gebruik ik altijd richting m'n moeder :mrgreen:
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jul 2004 16:13

[
Waren die preken dan zo geleerd? Ik heb hier niet echt een beeld bij. Kun je dat eens uitleggen?
Je kunt het ook zo doen: Join GG, en je kunt weer volop genieten! (Of er moet kanselruil plaats gaan vinden natuurlijk...!) :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Ha ha die kans had ik twee jaar terug maar ben cgk gebleven tijdens de scheuring toen :wink:

Nee maar de preken van die dominee gaan heel diep zeg maar vooral met de Catechismuspreken, dat hij er allerlei andere soorten leer bij noemt die niet waar zouden zijn enz. dat mis ik soms wel eens...

Terug naar “Archief”