Wonderen vandaag, hier en nu?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 22 jul 2004 23:32

Invincible schreef:In het Joodse denken schijnt niet eens een verschil te zijn tussen natuurlijk en bovennatuurlijk.
Alles wat G.d doet is natuurlijk, of het nu op de menselijke of op een hogere geestelijke level is. En alles wat van G.d komt is een wonder. En dat is ook zo 8)

Zelfs als de schaduw van de zon 7 traptreden terug gaat is dat een wonder.

@ Peter, volgens mij begrijpen wij elkaar wel

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2004 01:59

Komen er op het zendingsveld meer wonderen voor? Nee, niet meer als hier, alleen kunnen ze daar God's werk nog onderscheiden.

Hm ik denk dat dat tegenwoordig wel weer zo begint te worden... Maar de bijbel geeft ook aan dat wonderen en tekenen de apostelen vooruit zouden gaan... God kan dit gebruiken om mensen tot geloof te brengen... Maar ja, Nederland is tegenwoordig ook weer een zendingsland he.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 23 jul 2004 07:52

Zareb schreef:Omdat we het "onvoorwaardelijke" geloof in Hem zijn verloren.

Dat geloof ik ook

Zareb schreef:Buiten het gegeven dat ik mijzelf beëdigd lijkschouwer mag noemen het volgende:

Hmm, off topic: hoe zit het dan met die uitspraak van die Britse lijkschouwer? Klopt dat gewoon niet?
The Lord is the Potter, not Harry!!

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 23 jul 2004 12:57

Peter L schreef:
Invincible schreef:In het Joodse denken schijnt niet eens een verschil te zijn tussen natuurlijk en bovennatuurlijk.
Alles wat G.d doet is natuurlijk, of het nu op de menselijke of op een hogere geestelijke level is. En alles wat van G.d komt is een wonder. En dat is ook zo 8)

Allemaal prachtig, maar deze topic ging over de vraag waarom we vandaag in onze kerken niet zo vaak de wonderen zien, zoals in de vroege kerk, volgens het boek Handelingen. Dan kun je je natuurlijk verliezen in een hele discussie over wat een wonder nu precies is, of wanneer een lijk tot ontbinding overgaat, maar ik vind dat een afleidingsmanoevre.

Ik reageerde op een subdiscussie. Sorry dat ik niet op de werkelijke discussie inging.

Om antwoord de geven op je vraag: omdat de HeiligeGeest is afgekoeld in de harten van ons, de gelovigen. Hij moet weer oplaaien en de wonderen/tekenen zullen ons weer volgens (And these signs shall follow them that believe... Markus 16:17 in de KJV) ( :wink: @ Marnix) zoals vanouds.

Zareb schreef:Omdat we het "onvoorwaardelijke" geloof in Hem zijn verloren.

Hoe bedoel je dat precies?

Zareb schreef:Komen er op het zendingsveld meer wonderen voor? Nee, niet meer als hier (...)

Ik denk dat dit niet waar is. Maar het is dan ook moeilijk aan te tonen.
..

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 26 jul 2004 11:21

Ik geloof dat er hier ook wonderen plaats vinden. Kijk naar jezelf: Als je ' s morgens wakker wordt, vind je dat geen wonder op zichzelf?!

Buiten dat: wonderen gebeuren dagelijks, het kan zijn dat je bid om geholpen te worden, om pijn te verlichten o.i.d. dan wordt er ook verhoord!!! Wil je het zelf wel zien???
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Terug naar “Archief”