Samenwonen zonder sex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 10:24

Motormuis schreef:
En dat de kat nooit van huis is (jij bent de kat begrijp ik :mrgreen: ), lijkt me onwaarschijnlijk. En dan vervolgens heel stoer zeggen dat er dan nog niks gebeurt.

Begrijp me goed, er hoeft niks te gebeuren, maar ga nou niet hoog van de toren blazen, zo van "mijn kinderen doen zulke dingen niet". Daar geloof ik dus niet in he.

Ik denk niet dat het bij haar is zovan : dat doen mijn kinderen niet. Want als je eerdere postings van haar hebt gelezen, dan kiezen haar kinderen daar zelf voor.
Er zijn tegenwoordig nl steeds meer Christelijke jongeren die er zelf voor kiezen om maagd te blijven.....................

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 11 jul 2004 12:17

Mariamagdalena schreef:
Motormuis schreef:
En dat de kat nooit van huis is (jij bent de kat begrijp ik :mrgreen: ), lijkt me onwaarschijnlijk. En dan vervolgens heel stoer zeggen dat er dan nog niks gebeurt.

Begrijp me goed, er hoeft niks te gebeuren, maar ga nou niet hoog van de toren blazen, zo van "mijn kinderen doen zulke dingen niet". Daar geloof ik dus niet in he.

Ik denk niet dat het bij haar is zovan : dat doen mijn kinderen niet. Want als je eerdere postings van haar hebt gelezen, dan kiezen haar kinderen daar zelf voor.
Er zijn tegenwoordig nl steeds meer Christelijke jongeren die er zelf voor kiezen om maagd te blijven.....................

Ja, dat weet ik en dat is ook heel mooi. Maar dat geeft nog geen garantie dat er niks gebeurt. Heb ik echt wel van mensen gehoord, die er ook voor kozen. Maar in een beroerd moment zonder geloof, hebben die mensen toch sex met elkaar gehad. Laten we nou niet net doen, alsof onze keuze ons altijd bewaard voor alles. Dan onderschatten we de listigheid van de duivel.
Geen commentaar

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 16:48

Ik weet niet of het nou echt wel van de duivel komt........... ik was ook geen maagd meer, zelfs zwanger toen ik trouwde, dus wat een zondaar ben ik............. maar toch nog steeds bij dezelfde man, na zoveel jaren, dus.........

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2004 17:35

dus wat? :)

Misschien zou je de zin even af willen maken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 17:36

Dus ben ik dan een zondaar?

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 11 jul 2004 23:33

Annerieke, zZoals je zelf zegt hebt je gezondigd en dit aan God beleden. Als je iets belijdt zeg je dat je er spijt van hebt en dat je het niet weer zult doen. (net zoiets als een kind een snoepje pikt, en sorry zegt, dan verwacht je dat het kind er verder afblijft). Nu zeg jij ook dat je het niet weer zult doen, maar je wilt wel in de verleiding blijven leven.
Zelf denk ik dat je weer helemaal terug naar af moet. D.w.z. allebei apart op een kamer leven en geen sex meer voor het huwelijk. Het samenwonen is so wie zo niet volgens de bijbel. Natuurlijk heeft dit financiele conseqenties, maar wie wil je nu gehoorzamen..God of... de rest weet je zelf.
Lees o.a. eens 1 Cor. 6 vanaf vers 18 en 1 Cor. 7

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 12 jul 2004 08:22

Petertje,

Verleidingen zijn er altijd en als je met elkaar wIlt vrijen, dan kan dat altijd en overal. Het gaat erom waar je voor kiest, dat je sterkt bent wat je God belooft (zelfdisclipine)! Wij hebben Hem dit beloofd en daar houden we ons aan. God gehoorzamen heeft naar mijn idee niets te maken met apart slapen, maar met rein leven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2004 09:55

Mariamagdalena schreef:Dus ben ik dan een zondaar?

Ja :)

Een zonde kun je toch niet goedpraten door aan te geven dat het uiteindelijk allemaal helemaal goed is gekomen? Dat is geen bewijs dat het dus geen zonde was... maar wel dat God je zonde je vast heeft vergeven en je heeft gezegend.

Overigens ben ik ook een zondaar hoor.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 jul 2004 10:10

Oh, dus ik ben gelukkig niet de enige :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2004 10:12

Sterker nog, er lopen momenteel zo'n 5 a 6 miljard zondaars op de wereld rond :)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 10:27

Mariamagdalena schreef:Oh, dus ik ben gelukkig niet de enige :oops:
Laatst gewijzigd door Motormuis op 12 jul 2004 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 10:28

Marnix schreef:Sterker nog, er lopen momenteel zo'n 5 a 6 miljard zondaars op de wereld rond :)

Meer dan 6 alweer inmiddels.....
Geen commentaar

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 12 jul 2004 12:39

Annerieke schreef:Petertje,

Verleidingen zijn er altijd en als je met elkaar wIlt vrijen, dan kan dat altijd en overal. Het gaat erom waar je voor kiest, dat je sterkt bent wat je God belooft (zelfdisclipine)! Wij hebben Hem dit beloofd en daar houden we ons aan. God gehoorzamen heeft naar mijn idee niets te maken met apart slapen, maar met rein leven.

Sorry, maar dat vind ik een dooddoener. Kijk eens hoe Jozef reageerde toen hij hoorde dat Maria zwanger was. Breng je zelf niet in verzoeking.... Als je nog niet getrouwd bent, dan woon je niet bij elkaar. En doe je dat wel, zeg dan gewoon dat je samenwoont. In mijn ogen wil je nu gewoon van twee walletjes eten.

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 12 jul 2004 13:20

Ik vind het geen dooddoener. Wij wonen ook samen en dat is bekend. Noem jij het maar van twee walletjes eten, dat maakt me niets uit, als ik het maar voor mezelf kan verantwoorden. En "in verleiding komen" wil nog niet zeggen dat je je laat verleiden.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 12 jul 2004 13:48

Annerieke schreef:Ik vind het geen dooddoener. Wij wonen ook samen en dat is bekend. Noem jij het maar van twee walletjes eten, dat maakt me niets uit, als ik het maar voor mezelf kan verantwoorden. En "in verleiding komen" wil nog niet zeggen dat je je laat verleiden.

Waarom heb je deze vraag op dit forum geplaatst??? Om te laten zien dat samenwonen best wel kan?????
Waarom blijf je niet leven zoals je leeft, laat je trouwen in een kerk die jouw mening deelt, en alles is geregeld!

Terug naar “Archief”