samen in oecumene en kerkachtergrond

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 09 jul 2004 07:29

Dus al die mensen die zich niet als volwassene (maar als kind) hebben laten dopen komen in de hel?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 07:54

Klaas,

Als God van ons vraagt om ons te laten dopen in Jezus naam.... en jij of anderen doen dat niet...maar doen andere dingen die vanuit traditie of cultuur of leer beter gevonden wordt dan wat God vraagt...wat verwacht jij dan?

Wat zegt God in Zijn Woord dat de gevolgen zullen zijn als je je eigen wil doet in plaats van wat God van je vraagt?

Jij bent volgens mij wel iemand die z'n Bijbel leest, dus vertel jij mij maar wat het gevolg is van het negeren van Gods Wil...!

Josh

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 09 jul 2004 07:57

Josh:
maar doen andere dingen die vanuit traditie of cultuur of leer beter gevonden wordt dan wat God vraagt..


Probleem is dat men van mening is dat datgene wat men doet datgene is wat God van hen vraagt.

Josh:
wat verwacht jij dan?


Ik geloof dat God zelfs jouw mateloze en onchristelijke hoogmoed wil vergeven.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 08:03

Hoogmoed Klaas? Omdat ik jou vraag om mij te zeggen wat God in Zijn Woord zegt over ingaan tegen Zijn Wil en wat de gevolgen daarvan zullen zijn?

Waarom geef jij geen antwoord op de vraag?

Iedereen die meeleest, wil nu weten wat de Bijbel zegt wat de gevolgen zullen zijn als we liever tradities, cultuur of leer als uitgangspunt nemen dan wat God van ons vraagt!

Voor mensen die ondanks jouw zwijgen toch willen weten wat de gevolgen zijn van niet meer doen wat God van ons vraagt; kijk eens op de volgende webpage:

http://devrucht.groeit.nl

Josh

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 09 jul 2004 08:06

Waarom geef jij geen antwoord op de vraag?


De pot verwijt de ketel... Wie stelde nou de eerste vraag?

Hoogmoed Klaas? Omdat ik jou vraag om mij te zeggen wat God in Zijn Woord zegt over ingaan tegen Zijn Wil en wat de gevolgen daarvan zullen zijn?


Die vraag is niet de reden dat ik je hoogmoedig noem. Ik noem je hoogmoedig omdat je je eigen interpretatie van de bijbel tot norm verheft en weigert om te luisteren naar andersdenkenden.

Klaas

PS krijg je betaald voor het aantal keren dat je naar die website verwijst?
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 09 jul 2004 08:08

Josh schreef:Laten we nu gewoon eens normaal doen Elbert.

Als je waarlijk gelooft in Jezus dan doe je wat hij en Zijn Vader GOD van je vraagt in de Bijbel.

Dus:
1. Je krijgt (doop)onderwijs
2. Je groeit in geloof (daardoor/daarmee)
3. Je laat je dopen
4. Je hebt de wens je in te zetten naar Gods Wil en vraagt in speciaal gebed om de Geestesgaven (handoplegging).

Als je niet gelooft of niet weet wat je gelooft, dan vind je dit alles niet nodig en dan doe je wat jezelf wilt; dat heet overigens 'zondigen'.

En meer smaken zijn er niet. :!:
Josh


Zo kan het gaan Josh, maar of het Bijbels gezien de enige weg is, dat betwijfel ik. Zelf ben ik als kind gedoopt (omdat ik gelovige ouders heb), ben bij het opgroeien onderwezen in de Bijbelse leer, ben tot geloof gekomen en heb op volwassen leeftijd belijdenis mogen doen van mijn geloof, waarmee ik op de beloften die God mij in de doop gedaan had amen mocht zeggen. Wat mij in de discussies met mensen die de geloofsdoop voorstaan altijd weer opvalt is dat de doop primair als spreken van de mens wordt gezien. Welnu, ik ben van mening (en kan dit ook Bijbels onderbouwen als je zin hebt om het daarover te hebben) dat God in de doop veel meer zegt dan wij mensen. Hij heeft het eerste woord in ons leven, niet wij. Ik weet wel dat je over gezinsdoop (dat is denk ik een betere benaming dan kinderdoop trouwens) versus geloofsdoop hele discussies kunt houden, waarbij beide partijen zich op de Bijbel willen beroepen. Ik kan ook zeker respekt opbrengen voor mensen die het op dit punt met mij oneens zijn, zolang ze maar respekteren dat ik me daarbij beroep op de Bijbel. Als je mij kunt aantonen dat het dopen van kleine kinderen van de gelovigen in de Bijbel verboden wordt, dan zal ik mijn mening veranderen, maar ook niet eerder. Voor wat betreft het vragen om geestesgaven via handoplegging wil ik zeggen dat dit inderdaad mogelijk is, maar alweer de vraag of dit de enige Bijbelse weg is. Zie bijv. Handelingen 10:44 waar de Geestesgaven zonder handoplegging worden gegeven. We moeten van een middel niet meteen het enige middel maken.

Overigens is Jezus waarachtig God (Hebr. 1).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

joepie

Berichtdoor joepie » 09 jul 2004 08:12

Josh schreef:Hoogmoed Klaas? Omdat ik jou vraag om mij te zeggen wat God in Zijn Woord zegt over ingaan tegen Zijn Wil en wat de gevolgen daarvan zullen zijn?

Waarom geef jij geen antwoord op de vraag?

Iedereen die meeleest, wil nu weten wat de Bijbel zegt wat de gevolgen zullen zijn als we liever tradities, cultuur of leer als uitgangspunt nemen dan wat God van ons vraagt!

Voor mensen die ondanks jouw zwijgen toch willen weten wat de gevolgen zijn van niet meer doen wat God van ons vraagt; kijk eens op de volgende webpage:

http://devrucht.groeit.nl

Josh


Ik heb die gelezen en ben het met Klaas eens: wat een geneuzel!
Daarbij : wat een leugens.

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 08:30

Klaas...helaas: wat je zegt klopt niet!

Jij vroeg mij om een persoonlijke visie. Ik vroeg jou echter wat de Bijbel zegt. En jij wilt niet zeggen wat de Bijbel zegt aangaande dit onderwerp.

Het spijt me voor anderen die door tradities, cultuur of kerkleer niet gedaan hebben wat God van hen vraagt, maar toch blijf ik Bijbelgetrouw en derhalve wil ik iedereen die zich niet heeft laten dopen zich tóch te laten dopen, want dat is wat God vraagt.

Als God een besprenkeling wou, dan had er in de Bijbel gestaan: laat u besprenkelen in Jezus naam. Maar dopen betekent altijd nog onderdompelen; en dan wel van mensen die op dat moment geloven én dus ook weten wat ze geloven.

Nogmaals: als je oprecht gelooft, begin dan zoals God het van je vraagt: laat je dopen. Pas daarna staat de weg open naar volledig Geestelijk herstel met de band met GOD; de Vader van Jezus.
Jezus is de deur naar God. Niet de deur naar zichzelf!

Josh
PS: ik verwijs mensen graag naar webpages die in Waarheid en Gerechtigheid tot Liefde leiden en vandaar dat ik nogmaals verwijs naar:

http://devrucht.groeit.nl

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 09 jul 2004 08:31

Dat bedoel ik...

Josh, heb jij vrienden / kennissen / familie in de 'kerken' waarmee je over geloofszaken praat?

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 08:34

Klaas...helaas: wat je zegt klopt niet!

Jij vroeg mij om een persoonlijke visie. Ik vroeg jou echter wat de Bijbel zegt. En jij wilt niet zeggen wat de Bijbel zegt aangaande dit onderwerp.

Het spijt me voor anderen die door tradities, cultuur of kerkleer niet gedaan hebben wat God van hen vraagt, maar toch blijf ik Bijbelgetrouw en derhalve wil ik iedereen die zich niet heeft laten dopen zich tóch te laten dopen, want dat is wat God vraagt.


Als God een besprenkeling wou, dan had er in de Bijbel gestaan: laat u besprenkelen in Jezus naam. Maar dopen betekent altijd nog onderdompelen; en dan wel van mensen die op dat moment geloven én dus ook weten wat ze geloven.


Nogmaals: als je oprecht gelooft, begin dan zoals God het van je vraagt: laat je dopen. Pas daarna staat de weg open naar volledig Geestelijk herstel met de band met GOD; de Vader van Jezus.
Jezus is de deur naar God. Niet de deur naar zichzelf!

Josh

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 09 jul 2004 08:35

Ik stelde al eerder dat je in herhaling valt maar je laatste bericht spant de kroon ;-)

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 09 jul 2004 08:43

PS: ik verwijs mensen graag naar webpages die in Waarheid en Gerechtigheid tot Liefde leiden en vandaar dat ik nogmaals verwijs naar:

http://devrucht.groeit.nl


Even ter info: deze website verwijst naar andere websites die gelieerd zijn aan de 7edagadventisten of een aanverwante stroming.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8841
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 09 jul 2004 08:59

Jezus is de deur naar God. Niet de deur naar zichzelf!


Kan een mens de deur naar God zijn als hij niet zelf tegelijkertijd God is?
Kan een mens de toorn van God tegen de zonde dragen als hij niet zelf tegelijkertijd God is?

Zie ook Jes 9:5, Jes 63:3, Deut. 4:24, Nahum 1:6, Psalm 130:3
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 09:00

Toch niet Elbert, want de webpage http://devrucht.groeit.nl verwijst naar http://www.sign2God.com

Onder 'persoonlijk' kan je duidelijk lezen, dat de schrijver gedoopt is in een christelijke groep zonder band naar 'soortkerken'.

Lees zelf maar: http://www.sign2God.com/persnlijk/herdoop.html

Ga jij valse beschuldigingen aanwenden gericht naar personen en webpages om zo te ontsnappen aan wat de Bijbel zegt en vraagt van Christenen...?!

Dan zak je wel erg diep!
Josh

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 09 jul 2004 09:01

Ga jij valse beschuldigingen aanwenden gericht naar personen en webpages om zo te ontsnappen aan wat de Bijbel zegt en vraagt van Christenen...?!


Lees voor webpages 'kerkgenootschappen' et voila... de pot verwijt de ketel.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten