Wie luistert en preken via internet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 23 jul 2004 10:12

caprice schreef:
Evelien schreef:
SDG schreef:http://www.prekenweb.nl is een fenomeen waar we heel blij mee zijn!

:wink: zekers.

Allereerst: ik vind het fijn dat prekenweb er is.

Er is alleen wel een probleem bij, want alle dominee's waarvan de preken op internet staan, gaan tegen de synode in. Die heeft namelijk besloten dat de Gereformeerde Gemeenten niet aan internetactiviteiten zal deelnemen, en deze dominee's hebben allemaal hun toestemming gegeven om hun preken op internet te publiceren.

Dat is nu een adder onder het gras waarvoor ik bang ben dat er weer twist komt.

Het is wel goedbedoeld van degenen die prekenweb gemaakt hebben, dat ze het eerst vragen aan de dominee, maar als ze niet om toestemming vragen gaan de dominee's ook niet tegen de synode in als ze ja zeggen.

Bovendien kun je bij http://www.vanleeuwenrecords.nl ook bandjes bestellen (dat is gelijk mijn tip). Daar geven de dominee's ook geen toestemming voor, lijkt mij.
Je kunt prekenbandjes- en CD's bestellen van predikanten uit:
- Oud Gereformeerde Gemeenten
- Gereformeerde Gemeenten
- Gereformeerde Gemeenten in Nederland
- Christelijk Gereformeerd
- Oudvaders

Ook is er nog enige samenzang verkrijgbaar op MC en CD, waaronder deze:

Afbeelding

Op de website is ook nog een nummer te horen (Psalm 25).

Zal na de vakantie de boel eens beter bekijken.

Wat mij wel opvalt, een preek (op CD) van Wisse (CGK), is 5 euro duurder dan de rest. Grappig. :D
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

SDG
Luitenant
Luitenant

Re: Wie luistert en preken via internet?

Berichtdoor SDG » 23 jul 2004 11:46

caprice schreef:Er is alleen wel een probleem bij, want alle dominee's waarvan de preken op internet staan, gaan tegen de synode in. Die heeft namelijk besloten dat de Gereformeerde Gemeenten niet aan internetactiviteiten zal deelnemen, en deze dominee's hebben allemaal hun toestemming gegeven om hun preken op internet te publiceren.
.

Dat besluit zal inmiddels wel herzien zijn, want de JBGG heeft nu ook een eigen site. Daarmee vervalt het argument van Caprice.
~~Soli Deo Gloria~~

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 23 jul 2004 14:06

caprice schreef:Ook is er nog enige samenzang verkrijgbaar op MC en CD, waaronder deze:

Afbeelding

Vreselijk zeg, die zang is niet vooruit te branden... Zo langzaam, met al die glijdende verbindingen van de ene noot naar de andere, zo lijzig... Als ik me even voorstel dat ze in hetzelfde tempo ook Psalm 68 zingen, wordt dat "huppelen van zielevreugd" toch gewoon een contradictie met de manier waarop hier gezongen wordt.
~~Soli Deo Gloria~~

caprice

Berichtdoor caprice » 23 jul 2004 17:20

pugna schreef:Zal na de vakantie de boel eens beter bekijken.

Wat mij wel opvalt, een preek (op CD) van Wisse (CGK), is 5 euro duurder dan de rest. Grappig. :D

Alle prekencd's zijn 5 euro duurder dan de prekencassettes, die € 4,50 kosten.
(Waren ze maar goedkoper. :( )

SDG schreef:
caprice schreef:Ook is er nog enige samenzang verkrijgbaar op MC en CD, waaronder deze:

Afbeelding

Vreselijk zeg, die zang is niet vooruit te branden... Zo langzaam, met al die glijdende verbindingen van de ene noot naar de andere, zo lijzig... Als ik me even voorstel dat ze in hetzelfde tempo ook Psalm 68 zingen, wordt dat "huppelen van zielevreugd" toch gewoon een contradictie met de manier waarop hier gezongen wordt.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zuurpruim. :wink:

Ik vind 'Zulks zingt dat volk' ook mooier hoor.

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 23 jul 2004 18:22

caprice schreef:
pugna schreef:Zal na de vakantie de boel eens beter bekijken.

Alle prekencd's zijn 5 euro duurder dan de prekencassettes, die € 4,50 kosten.
(Waren ze maar goedkoper. :( )

Dat bedoel ik niet. Alle CD's zijn 9,50 behalve die van Wise, die kost 14,50.

Wisse G. de duivel met vakantie €14.50

Leuke titel. :D
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2004 21:46

Liesl schreef:Ik ben erg blij met Prekenweb!

Ik moet vaak werken op zondag en dan kan ik mooi nog even een preek luisteren. Werken der barmhartigheid welteverstaan :wink:

Het moet idd geen vervanging zijn van een dienst die je bij kunt wonen.

nou bij ons komt het wel mooi uit dat we ze nu kunnen downloaden en op cd zetten en we tijdens onze vakantie kunnen beluisteren.

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 04 aug 2004 23:14

Er wordt op Urk ook nog doorgezongen hoor.... af en toe.... ergens :mrgreen: Bij doopdiensten en belijdenisdiensten gaat het sneller bij ons..... Veel familie uit de gereformeerde kerk :mrgreen: Luister maar gewoon naar de Urker koren... das (op wat uitzonderingen na) beter aan te horen.....

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 05 aug 2004 09:09

Ik bezoek ook regelmatig prekenweb.

Het is een uitkomst alleen de kwaliteit laat soms te wensen over. Super dat er steeds meer dominees aan mee gaan doen.

Hopelijk geld in domineesland ook: als er een schaap over de dam is, volgen er meer.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 05 aug 2004 12:31

caprice schreef:
Evelien schreef:
SDG schreef:http://www.prekenweb.nl is een fenomeen waar we heel blij mee zijn!

:wink: zekers.

Allereerst: ik vind het fijn dat prekenweb er is.

Er is alleen wel een probleem bij, want alle dominee's waarvan de preken op internet staan, gaan tegen de synode in. Die heeft namelijk besloten dat de Gereformeerde Gemeenten niet aan internetactiviteiten zal deelnemen, en deze dominee's hebben allemaal hun toestemming gegeven om hun preken op internet te publiceren.

Dat is nu een adder onder het gras waarvoor ik bang ben dat er weer twist komt.

Het is wel goedbedoeld van degenen die prekenweb gemaakt hebben, dat ze het eerst vragen aan de dominee, maar als ze niet om toestemming vragen gaan de dominee's ook niet tegen de synode in als ze ja zeggen.

Dit is niet helemaal juist. De GS heeft expliciet iets besloten over radiogebruik, niet over internet. Wat dacht je anders van de predikanten die nu al meewerken aan de vragenrubriek op RefoWeb? En de website van de JBGG?

Verder is door de initiatiefnemers van PrekenWeb contact geweest met de voorzitter van de Commissie Moderne Media en deze heeft aangegeven dat op de komende GS pas over internet gesproken zal worden! Deze Cie. MM zal een advies uitbrengen voor de predikanten die zelf niet weten hoe om te gaan met internet.

Het is trouwens niet alleen goed bedoeld van de initiatiefnemers dat ze toestemming vragen, maar zonder toestemming krijg je een hoop heibel, dat mag je wel van mij aannemen!

Bovendien kun je bij Van Leeuwen Records ook bandjes bestellen (dat is gelijk mijn tip). Daar geven de dominee's ook geen toestemming voor, lijkt mij.
Je kunt prekenbandjes- en CD's bestellen van predikanten uit:
- Oud Gereformeerde Gemeenten
- Gereformeerde Gemeenten
- Gereformeerde Gemeenten in Nederland
- Christelijk Gereformeerd
- Oudvaders

€) €) €)

Staat dit niet gelijk met 'handel drijven in het voorhof'...........?
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 05 aug 2004 12:37

O, ik ben dus weer eens verkeerd ingelicht. :?

Wat dat handel drijven betreft: het is toch fijn als je ergens prekenbandjes kunt kopen voor vakantie, auto, o.i.d.?

De koster die bandjes opneemt en in de kerk verkoopt, dat is pas een voorbeeld van handel in het voorhof. (misschien dat daarom bij ons de opbrengst voor de zending is 8) )

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 05 aug 2004 12:39

en als je een cd speler hebt in de auto.

Ik luister trouwens liever Duitse preken.
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 05 aug 2004 12:44

caprice schreef:Wat dat handel drijven betreft: het is toch fijn als je ergens prekenbandjes kunt kopen voor vakantie, auto, o.i.d.?

De koster die bandjes opneemt en in de kerk verkoopt, dat is pas een voorbeeld van handel in het voorhof. (misschien dat daarom bij ons de opbrengst voor de zending is 8) )

Het is fijn als iemand veel preken heeft, maar m.i. niet juist als hij (idd veelal zonder medeweten van de predikant!!!) deze preken te gelde gaat maken.

Die opbrengst zal vrijwel overal voor de zending zijn, maar waarom moet er geld voor gevraagd worden? Zet die dingen op internet en laat iedereen luisteren die maar wil en zet een stel exemplaren van cassettes en cd's in de bibliotheek van de kerk voor degenen die geen internet hebben of er niet zo handig mee zijn.
Hartelijke groeten,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 05 aug 2004 12:44

Phranz schreef:en als je een cd speler hebt in de auto.

Er zijn ook talloze CD's verkrijgbaar.
Neem maar eens een kijkje: http://www.vanleeuwenrecords.nl

Duitse preken hebben ze volgens mij helaas niet.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 05 aug 2004 12:48

Phranz schreef:en als je een cd speler hebt in de auto.

Er schijnt op de radio ook elke avond een Duitse dominee te horen te zijn met een schriftoverdenking. Weet niet meer welke zender, kon het wel een beetje volgen ondanks dat mn Duits niet zo super goed is. :mrgreen:

caprice

Berichtdoor caprice » 05 aug 2004 12:57

The_Pim schreef:
caprice schreef:Wat dat handel drijven betreft: het is toch fijn als je ergens prekenbandjes kunt kopen voor vakantie, auto, o.i.d.?

Het is fijn als iemand veel preken heeft, maar m.i. niet juist als hij (idd veelal zonder medeweten van de predikant!!!) deze preken te gelde gaat maken.

Die opbrengst zal vrijwel overal voor de zending zijn, maar waarom moet er geld voor gevraagd worden? Zet die dingen op internet en laat iedereen luisteren die maar wil en zet een stel exemplaren van cassettes en cd's in de bibliotheek van de kerk voor degenen die geen internet hebben of er niet zo handig mee zijn.

Uit oogpunt van kostenbesparing ben ik het roerend met je eens. :|

Terug naar “Archief”