Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Wat vinden jullie hiervan?
surfer schreef:de flatvergelijking ontgaat mij...
als je zo opofferend bent dat je alles aflegt om iemand te redden, dan ga je niet dreigen met eeuwige verdoemenis als diegene die opoffering niet accepeteert Dat is volkomen met elkaar in tegenspraak (maar Jezus deed dat wel).
surfer schreef:Als je het bovenstaande niet gelooft, zul je voor altijd branden in de hel.
jacob schreef:Volgens mij heb ik dit wel eens vaker in de bijbel gelezen. Over de zwerver en die rijke man zeg maar. Staat ook leterlijk zo.De man vervolgde: "Heer, sommigen van mijn familieleden zullen hier komen, want zij willen zich ook niet bekeren. Alstublieft Heer, sta mij toe naar ze toe te gaan om ze te vertellen dat zij zich moeten bekeren van hun zonden terwijl zij nog op aarde zijn. Ik wil niet dat zij ook hier komen"
Aragorn schreef:Erg funny. Je moet eerst in de hele bijbel geloven en Gods Geest ontvangen hebben voor je het boek op waarde kunt schatten. Maar het boek is juist bedoeld om op de een of andere manier te evangeliseren toch? So you miss the point, wat moeten mensen die al geloven hiermee? Leuk om te weten, maar het gaat hen toch niet aan..
Harold schreef:Aragorn, het gaat mij als gelovige wel degelijk van aan, voor mij werkt het namelijk wel geloofsopbouwend en ik ervaar de kracht van de heilige Geest hierin. Het dankbaar zijn voor welke ellende je bespaard bent. Maar ook niet alleen voor jezelf, juist ook voor anderen, Gods Geest werkt ook door het medelijden krijgen met de ongelovigen en het bewustworden van hun toekomstige ellendige staat.
A Erg funny vind je; dat je eerst Gods Geest ontvangen moet hebben voordat je het boek op waarde kunt schatten. Dan vind je zeker ook erg grappig om te horen dat je eerst Gods Geest moet hebben ontvangen om het evangelie op juiste waarde te kunnen schatten.
Je lijkt erg overtuigt over van jezelf, maar weet je wel zeker dat jouw gedachtengang de ware is?
Nog steeds kom je met vage veronderstellingen, maar ik zit te wachten op iemand die steekhoudend kan beargumenteren dat het boek niet door God is geinspireerd, en niet op iemand die aankomt met op vage hypotheses of op eigen mening gebaseerde veronderstellingen.
Wie durft onomstotelijk vast te stellen dat het boek niet van God is, dus niet met uitspraken zo van: stilistisch niet goed, Amerikaans sensatie bla bla enz. allemaal dooddoeners
Harold schreef:Ok, je geeft dus toe dat het twijfelachtig, mischien is het waar, maar mischien is het ook "net niet"...
Wat betekend trouwens ontvangkelijk, ben niet zo'n kenner van prehistorische woorden.
ja, als jij dat allemaal gelooft...Invincible schreef:surfer schreef:Als je het bovenstaande niet gelooft, zul je voor altijd branden in de hel.
Openb 20:13 ...en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren...
Niet voor altijd dus.
En ja: je moeder wilt niet dat je stiekum snoepjes pikt, uit liefde.
En ja: je krijgt slaag als je het wel doet.
Simpel gegeven, nix mis mee (objectief gezien dan).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten