Moderator: Moderafo's
saartje schreef:Wat vinden jullie ervan als je van een jongen (of meisje) ben gaan houden die wel christelijk is opgevoed, maar daar nix meer aan doet. Die elke avond naar disco's enz gaat, die gewoon leeft van de wereld (kweet ff niet hoe k t anders moet zeggen). En diegene houd ook van jou, maar kan z'n vrienden niet loslaten. En diegene zegt dat het waarschijnlijk wel komt. Ik ken een meisje die in deze situatie zit.
Mensen oordelen heel snel: breken met zo iemand, want 2 geloven op 1 kussen....
maar dat meisje praat ook over t geloof met die jongen, en bid voor hem. Dat weet hij ook, en hij is er erg mee bezig.
Wat vinden jullie hiervan? Mag het eerlijk zeggen hor!
Ik persoonlijk vind dit erg moeilijk! Naar mijn idee kan je beter niet breken omdat hij wel aan het nadenken is... maar ik weet het gewoon niet!
dat begrijp ik dan weer niet, waarom moeten mensen die we meenemen naar de kerk meegaan naar een jeugddienst? Waarom niet naar een gewone, normale zondagse dienst? Maar goed, dat is weer een beetje off-topic.Marnix schreef:Tja beter voor haar mee naar de kerk dan niet... Zou zo iemand zeker meenemen naar de kerk... en als hij/zij dat niks vind ergens anders heen, bijvoorbeeld een jeugddienst.
Marnix schreef:Tja beter voor haar mee naar de kerk dan niet... Zou zo iemand zeker meenemen naar de kerk... en als hij/zij dat niks vind ergens anders heen, bijvoorbeeld een jeugddienst.
saartje schreef:Nou ik dacht zelf: God kan toch alle middelen gebruiken? Ook al gaat de jongen om het meisje mee naar de kerk? Maar daar ga je jezelf denk ik heel snel en makkelijk achter verschuilen. Want de eerste keren zal hij het met alle plezier voor het meisje doen, maar later? En als je samen kinderen krijgt? Je kan toch moeilijk tegen een kind zeggen dat hij iets niet mag, als z'n vader het wel doet!
Daarom blijf ik het moeilijk vinden!
Hij is er wel echt mee bezig, en daarom denk ik dat ze hem beter niet los kan laten, maar hij heeft er onwijs moeilijk mee. Hij houd van dr, maar kan z'n wereldje niet loslaten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten