Moderator: Moderafo's
thespiritisinsideus schreef:ja, dat is als christen makkelijk om te zeggen, en jacobh eigenlijkj wil ik je nog wel vragen om je mening te geven
en dan nog een vraag, op basis waarvan geloven jullie dan? op basis van wat je in de bijbel alleen leest? vind ik wat raar, waarom is dat wel waar en een ander boek niet
thespiritisinsideus schreef:dank je wel, zonder enige ironische ondertoon kan ik hier dus wel wat mee
dit geeft namelijk aan dat het dus inderdaad van god moet komen, waar ik inderdaad alleen mee zit is dat je je moet overgeven aan iets of iemand wat je nooit ervaren hebt, dat doet niemand in het dagelijks leven en de mensen die dit doen in hun geloof zijn altijd al gelovig opgevoed, mensen komen namelijk alleen tot bekering als ze god wel ervaren
thespiritisinsideus schreef:ok, maar dit is nog steeds geen antwoord op de vraag op basis waarvan jullie dan geloven. jacobh, jijn ziet god overal, dat is dus toch die godservaring zeg maar, die andere mensen dus missen, dan is het toch logisch dat iemand zonder die beleving zich niet kan overgeven rucksichtlos
thespiritisinsideus schreef:maar dan zijn we toch weer terug bij het begin van de discussie, de vriendin die werkelijk heel oprecht zoekt, maar die ervaring niet vindt
thespiritisinsideus schreef:ok, maar dit is nog steeds geen antwoord op de vraag op basis waarvan jullie dan geloven. jacobh, jijn ziet god overal, dat is dus toch die godservaring zeg maar, die andere mensen dus missen, dan is het toch logisch dat iemand zonder die beleving zich niet kan overgeven rucksichtlos
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten