waarom in de kerk zitten met een hoedje op en niet thuis?
Draag dan een hoofddoek of geef me een goede reden om het niet te doen..
Moderator: Moderafo's
snien schreef: Paulus schreef dat in het kader van de hoeren die toentertijd kaal geschoren werden en niet in de tempel mochten komen.
... maar hoe komt het nou dat er onder de christenen zo verschillend over dit hoeden-punt gedacht wordt? Zij die het absoluut niet cultuur-gebonden achten en de anderen die er tegenovergesteld over denken... het zijn toch geen van allen simpele mensen? Oooo... de verwarring is groot...
Klaas schreef:Ik denk dat het probleem ten diepste daar op neerkomt. Het heeft dan ook weinig zin om te stellen dat we elkaar maar moeten accepteren. Als je ervan overtuigd bent dat je de bijbel in dit soort zaken prescriptief gelezen dient te worden is en blijft een andere vorm zonde.
Klaas
Dat lijkt me dan weer overdreven. Je kunt toch jouw manier hebben om het te lezen, maar het ook van een ander accepteren dat die een andere manier kiest. Omdat je ten diepste wel weet dat de bijbel niet 1 bepaalde manier voorschrijft?
En dat kan idd lastig zijn, maar ik blijf erbij dat je moet blijven proberen elkaar te accepteren en als je iemand echt kent kun je er denk ik best achterkomen of je met diegene 1 bent in Christus of niet. En als dat zo is lijkt me dat het praktizerend homo-zijn van de ander ook 'wegvalt'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten