Dit vindt ik wel een hele ernstige vergelijking... Dominees hebben vaak geen benul van muziek, maar ze bedoelen het goed. En NIET luisteren naar pop is zeker niet slecht voor je geest. Om dat te vergelijken met pedofilie...kunnen we dan je andere uitspraken nog wel serieus nemen Frank?Dominees die hun positie misbruiken door kinderen die vertrouwen in hen hebben wijs te maken dat Rock'n'Roll duivelse muziek is (ongeacht of dat voor- of achteruit gedraaid wordt) verschillen voor mij niet van priesters die pedofilie plegen. Psychische mishandeling is echt niet minder erg.
hieruit concludeer ik dat je liever het risico neemt om God te beledigen dan dat je dit spul gewoon niet in huis haalt. De titel is duidelijk genoeg, lijkt me. Dat je naar de kerk gaat zegt niks. De duivel aanbid je niet door een beetje ceremonieel met bloed te prutsen, maar door te doen waar hij voor staat.In mijn cd-collectie heb ik drie verschillende versies van Sympathy for the devil van de Rolling Stones. Ik denk dat ik het liedje zelf nu zo'n 20 jaar ken. Toch ben ik geen duivelsaanbidder, ga op zijn tijd zelfs naar de kerk
Ik moet trouwens zeggen dat ik de beweringen van Johan Vreugdenhil ook niet echt overtuigend vindt. Ik denk dat hij het sterkst overkomt als hij zich houd bij zijn persoonlijke ervaringen met popmuziek, wat het met hemzelf deed etc.