Petertje schreef:Dank je wel voor je reactie. Inderdaad, die uitspraak deed ze toen we net tot geloof gekomen waren en wij over-enthousiast waren. Maar desalnietemin, in haar kerk wordt er erg voor gewaakt dat leden zelf de bijbel gaan onderzoeken.... bv bijbelkringen mogen niet, want je kunt elkaar zo makkelijk een verkeerde richting in praten.... Mijn inziens kun je alleen maar rijker worden door samen over de grote daden Gods te praten.
Met enige spijt moet ik je deels gelijk geven. Maar het is geen algemene regel dat bijbelkringen niet mogen. Elke gemeente maakt hier zijn eigen keuze in.
De reden dat kringen soms erg negatief bekeken worden, heeft inderdaad met een angst te maken dat mensen elkaar de verkeerde richting op praten.
Hoewel misschien niet 100% onterecht, gezien gebeurtenissen uit het verleden, lijkt het mij geen goede zaak.
Wat ik altijd wel grappig vind, is dat er soms nogal eens geageerd wordt tegen de Rooms Katholieke kerk en dat daar het simpele gemeente lid ook voor zijn eigen bestwil de Bijbel niet mocht lezen. Ik zie er wel een overeenkomst in met wat er in de GerGem gebeurd.
Hoewel je schoonzus ook weer helemaal ongelijk heeft, omdat iedereen wel aangemoedigd wordt om zelfstandig de Bijbel te bestuderen.