Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Eissenhower
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eissenhower » 04 jun 2004 18:16

Phranz schreef:Ik ben lid van 2 partijen

Cu en SGP

Ik stem of op CSU of op CDU. Daar ben ik nog niet helemaal uit

Wil je dit even uitleggen????????????? :?: :cry: :cry:
Als je gewoon doet, doe je al gek genoeg!

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 04 jun 2004 18:17

Phranz schreef:Ik ben lid van 2 partijen

Cu en SGP

Ik stem of op CSU of op CDU. Daar ben ik nog niet helemaal uit

Wat is het verschil tussen die twee??
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 04 jun 2004 18:20

Nou,

de CSU heeft wat pluspunten. Is alleen wel best Beiers. Daarnaast bemoei ik me meer me t Nederlandse politiek dus weet ik er niet zo veel van.
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2004 00:21

Als sinds 2002 ben ik afdelingssecretaris van het CDA Bergambacht, een functie die ik met plezier en dankbaarheid vervul.

Tevens organist in de PKN-gemeenten Berkenwoude, Krimpen aan de Lek en Bergambacht alsmede de Oud-Katholieke parochie van de H. Bartolomeüs te Schoonhoven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 08 jun 2004 08:49

Al sinds m'n 20ste lid van het GPV, later Christenunie.

Dat bevalt me prima, hoewel de fusie met de RPF voor mij niet had gehoeven. Electoraal levert het niets op, en kwa cultuur kies ik liever voor de degelijke gpv-lijn, dan de oppervlakkige en populistische rpf-lijn. Hoewel ook binnen de rpf wel ruitme was voor serieuze discussie (denk aan types als Leerling en Rouvoet), wordt de partij tegenwoordig steeds meer populistisch van aard. Dat betreur ik.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 08 jun 2004 08:51

interessant, verklaar je nader

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 jun 2004 11:04

Geen lid en ook geen vaste voorkeur.

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 08 jun 2004 12:39

Reactie op thespiritisinsideus

Ik heb de indruk dat het GPV vaak iets doordachter politiek voerde dan de Christenunie van nu. Bij beleidsoverwegingen kwam vaker de Bijbel aan bod. Hetzelfde geldt voor de publicaties van het Wetenschappelijk Instituut. Als ik die uit de gpv-periode vergelijk met de publicaties van nu (op hetzelfde beleidsterrein), vind ik de diepgang minder, en zijn de publicaties van nu meer wereldvreemd. Als voorbeeld geef ik het thema ‘dienstbare overheid’ waar zowel Veling (GPV) als later Kuiper (CU) een boekje over geschreven heeft. Hetzelfde zie je bij publicaties over ontwikkelingssamenwerking en gemeentepolitiek.

Daarbij geldt als zeer positieve uitzondering het boek van André Rouvoet, Reformatorische Staatvisie.

Daarnaast was het gpv veel minder uit op het ‘snelle’ succes dan de Christenunie. Dat keert echter soms tegen je. Eveneens lijkt het alsof de Christenunie veel minder oog heeft voor het feit dat Nederland geseculariseerd is. Men ziet veel potentiële leden bij de allochtone christenen. Natuurlijk heb ik niets tegen allochtonen, en al helemaal niet tegen allochtone christenen. Maar doen alsof ze allemaal (!) tot de doelgroep van de Christenunie behoren, miskent hun verschillende opvatting over de Bijbel, en miskent de vaak totaal andere culturele setting waarin allochtone christenen zich bevinden. Op een bijeenkomst van de Christenunie in Den Haag, zei een bestuurslid dat er enkele tienduizenden allochtone medechristenen in Den Haag wonen; allemaal doelgroep van de Christenunie. Op zo’n moment sta ik versteld van zoveel naïviteit.

Het GPV was daar absoluut realistischer in.

Alim
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Alim » 14 jun 2004 14:35

Lang leve de SP.
www.sp.nl

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jun 2004 14:50

Alim schreef:Lang leve de SP.
www.sp.nl

Niet eens AEL?? :shock: :mrgreen: (weet wel die deden niet mee met de verkiezingen ma ja..)

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 14:54

ja, ben hier ook niet echt trots op, maar ja. AEL deed in Belgie wel mee, was geen doorslaand succes, die belgische sukkels van de Partij van de Arbeid (die in Belgie communistisch is) hadden zich in laten palmen en hadden een gezamenlijke lijst, echt iets van 0,6 procent van de stemmen ofzo

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 15:01

Europeaan schreef:Eveneens lijkt het alsof de Christenunie veel minder oog heeft voor het feit dat Nederland geseculariseerd is. Men ziet veel potentiële leden bij de allochtone christenen. Natuurlijk heb ik niets tegen allochtonen, en al helemaal niet tegen allochtone christenen. Maar doen alsof ze allemaal (!) tot de doelgroep van de Christenunie behoren, miskent hun verschillende opvatting over de Bijbel, en miskent de vaak totaal andere culturele setting waarin allochtone christenen zich bevinden. Op een bijeenkomst van de Christenunie in Den Haag, zei een bestuurslid dat er enkele tienduizenden allochtone medechristenen in Den Haag wonen; allemaal doelgroep van de Christenunie. Op zo’n moment sta ik versteld van zoveel naïviteit.

Het GPV was daar absoluut realistischer in.

Waarom is dat niet realistisch dan? Allochtone christenen zijn toch niet principieel anders dan autochtone christenen? En tot welke doelgroep zouden die dan behoren?

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 15:03

tja, misschien is het een verschil dat de CU zich op een breder spectrum aan christenen richt terwijl RPF en GPV zich meer richtten op de orthodoxere traditionele christenen, ik juich dat toe eerlijk gezegd, heb het niet zo op de jij-in-jouw-klein-hoekje-en-ik-in-t-mijn-christen

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 14 jun 2004 17:16

Alim schreef:Lang leve de SP.
www.sp.nl

Als je nou toch in de linkse hoek zit, waarom dan niet DEZE geprobeerd?????

http://www.ncpn.nl

Het is maar een voorzetje, mischien heb je er wat aan!!!
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 17:59

bigboss, zorg nou ajb dat niet nog een communistische partij in de fratsen van de AEL trapt

Terug naar “Archief”