Moderator: Moderafo's
henk77 schreef:aragorn.je zegt voor jou niet,mar mijn mening is dat het voor niemand is,kan zijn.
Volgens mij is er maar één ware. Dat is degene waar je mee trouwt.
En als na jaren blijkt dat je niet meer met elkaar verder kunt?
Ik geloof daar ook niet in. Als je samen altijd die basis, dus het fundament van je huwelijk in oog houd dan kun je ook in kwade dagen bij elkaar blijven.
Want waarom zou het dan ineens niet de ware geweest blijken te zijn.
Dat wij als mensen er een zooitje van maken wil niet zeggen dat er vanuit God geen ware is die Hij voor jou bestemd heeft.
Maar ik geloof niet echt dat God onze partners uitkiest ofzo. Kun je volgens jou ook iemand kiezen terwijl God eigenlijk een andere in gedachten had?
henk77 schreef:idd het is heelmoeilijk,maar daarom lukt het ook niet.
Aragorn schreef:Nee, als iemand bij je past hoef je daar zeker niet verliefd op te worden, maar dat is een soort voorselectie. Overigens betekent 'passen bij' niet dat je ongeveer hetzelfde bent, maar ehm.. nouja, je weet zelf ook wel dat er gewoon een aantal mensen zijn waar je sowieso niks mee zou willen en een groep waar je in principe wel iets mee zou kunnen hebben.
Aragorn schreef:...waar je sowieso niks mee zou willen...
Aragorn schreef:...en een groep waar je in principe wel iets mee zou kunnen hebben.
Boekenlezer schreef:Aragorn schreef:Nee, als iemand bij je past hoef je daar zeker niet verliefd op te worden, maar dat is een soort voorselectie. Overigens betekent 'passen bij' niet dat je ongeveer hetzelfde bent, maar ehm.. nouja, je weet zelf ook wel dat er gewoon een aantal mensen zijn waar je sowieso niks mee zou willen en een groep waar je in principe wel iets mee zou kunnen hebben.
Maar als ik goed met iemand uit de voeten kan, maar ik ben niet verliefd, zou ik dat niet graag 'passen bij' willen noemen. Dat komt wel erg zoekerig en geforceerd op mij over. Al geef ik eerlijk toe dat ik bij best wel redelijk wat meisjes me eens de vraag stel: 'Hoe zou dat uitvallen, zij en ik bij elkaar?' Maar verreweg meestal blijft dat een geheime overweging in mijn hoofd, waar ik verder helemaal niks over zeg.
Aragorn schreef:...waar je sowieso niks mee zou willen...
Klinkt zo negatief. Met verreweg de meeste mensen wil ik wel wat: gezellig babbelen en zo.
Maar ik begrijp wel dat met 'wat' meestal een relatie bedoeld wordt. Nee, inderdaad, dan wordt de spoeling wel enorm dun. Maar eigenlijk is dat iets wat ik niet van afstand goed kan bepalen, maar door met een persoon om te gaan ga ik werkelijk ervaren hoe ik daar over denk.
Dat ik echter op dat 'wat willen' in de betekenis van 'verkering of trouwen' wat kritisch reageer, komt doordat ik liever wat anders dan dat soort bijzondere dingen als spil van mijn denken neem: de gewone dingen. Want laten we eerlijk zijn: het gewone kom je duizend keer zo vaak tegen als het bijzondere.
Aragorn schreef:...en een groep waar je in principe wel iets mee zou kunnen hebben.
Dat ervaar ik niet als een groep, maar meer als een enkel individu, waarvan je er zo eens om de zoveel jaren een tegenkomt.
Anny schreef:Toen ik mijn huidige man leerde kennen was ik totaal niet verliefd op hem. Dat werd ik pas na ca 2 jaar...
S-je schreef:Volgens mij is het net als bij een multiple choice-toets, net wat er het dichtst bij komt... maar er is maar één goed antwoord.
Weet je wat me balen lijkt, denk je dat je met de ware getrouwd bent, kom je een betere ware tegen
Boekenlezer schreef:Ik heb onderhand echt al tig verhalen gehoord die zo gingen. Eerst is de man verliefd, maar de vrouw niet. Later wordt ze het op hem, en er ontstaat een huwelijk.
joepie schreef:Je kunt gerust een ander tegen komen maar je bent met de ware getrouwd.
joepie schreef:Dat heeft niets met naïviteit te maken maar meer met de realiteit.
Als het niet zo was dan had je dus niet moeten trouwen!
Dus ben je met een leugen getrouwd!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten