Harry Potter...deel 2?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 27 nov 2002 10:45

idd Harry Potter en de geheime kamer;

en er staat bij de pictogrammen van geweld, angst en niet voor jongeren onder de 16 jaar.

DD = dondald duck Ik weet niet of er hier meerderen zijn die de DD hebben. Die zijn dan mijn getuigen want ik heb geen zin het hele artikel in te scannen.

Donald Duck 48 ( nieuwste) bladzijde 13.

Eelco ik weet dat Koss het niet waardeert dat er zo omgegaan wordt met zijn dyslexie. Kan zijn dat een buitenstaander het te snel opneemt, maar misschien komt dat omdat ik weet hoe vervelend het is als je dyslexisch bent, en hoe dergelijke opmerkingen je zelfvertrouwen kun beschadigen. Het is al heel wat als een dyslexisch iemand zomaar op een forum durft te posten. De meesten durven dat niet.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 27 nov 2002 13:19

Misschien mag ik als toevoeging op deze topic een paar citaten neerzetten van prof. Matzken. uit het boek van KIND EN OCCULTISME ; je moet niet spelen met het occultisme.

Hierin worden heel veel gevaren beschreven uit deze tijd.Het boekje is van 1990, dus nieuwe feiten als teletubbies en potter staan erniet in. WEl veel anderen.

het is een heel nuttig boekje dat ik iedereen wil aanraden. isbn 9066590807 bestelnummer240

Daarom volgt nu een stukje Amerikaans pragmatisme dat verfrissend kan werken:
* Kinderen hebben een simpel geloof; zij nemen gewoon aan wat hen verteld wordt door de ' grote mensen' en vertrouwen zich gemakkelijk aan hen toe.
* Kleine kinderen zijn argeloos.........
* Kinderen zien op naar helden, zijn vereenzelvigen zich met hen en fantaseren zichzelf in hun nabijheid, soms op het dweperige af.
..........

duet 18:10-12a
"onder u zal niemand worden aangetroffen, dij zijn zoon of zijn dochtr door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovernaar, geen bezweerder, niemand die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die doden raadpleegt. Want ieder die deze dingen doet, is de Heere een gruwel."

Over bepaald speelgoed zegt Matzken:

Op de ze wijze raken kinderen gewend aan geesten, geweld, en wat er nog meer bijhoort. Duivelskoppen, gruwelbeesten, demomen. Beelden waar nog veel ouderen van zouden hallucineren, worden op 'speelse manier' bij hun kinderen binnen gebracht. " Wee hun die speelkwaad speelgoed noemen ( naar Jes 5:20)
Arme kinderen die dit voor hun verjaardag krijgn! Arme ouders, die zich eenmaak zullen moeten verantwoorden over het kwaad waarmee ze hun kinderen hebben laten spelen, wanneer ze staan tegenover de hemelse Rechter, die geen genoegen zal nemen met hun verweer: "Wir habn es nicht gewuschtt" Wij wisten het niet.........

Over de little pony:

Die kleine pony'tjes zijn zo leuk, met hun gekleurde staarten; geen wonder dat kinderen er gek mee zijn. Ouders vinden ze onschuldig en reageren verbaasd dat wij hier te maken hebben met subtiel reclame material van de NewAge beweging. Deze diertjes zijn helemaal neit zo onschuldig als ze eruit zien, maar worden gebruikt om kinderen te lokken in de wereld van het occulte..........
................ De satan is een volleerde pedagoog en hij bereikt hiermee de volgende doelen, die thans de doelen zijn van de snel in opmars zijnde New Age pedagogiek:
* kinderen raken vertrouwd met de wereld van het bovennatuurlijke, met zijn eigen ethiek; het recht van de sterkste
* kinderen ruilen hun eigen maatstaven in voor de nieuwe maatstaven; Het Beest geeft hen idealen voor en betere wereld; de draak en de vleermuis spelen de goeden rollen. E.T. ( buitenaardse) is occult en buitenaards maar ontroert de kinderen............

Een aantal soorten speelgoed waar Matzken uitleg geeft van hun relatie met het occultisme:
dungeons and dragons
Power Lords
Black star
smurfen
gummi beren
david de kabouter
care bears
sprookjes

ook de invloed van tv/fims en stripverhalen en kinderboeken, drugs, vechtsporten en meditatie, computergebruik wordt belicht. Het strekt tever om dat hier alemaal neer te zetten want dan kan ik het hele boekje wel overtypen. er staat zoveel onthullends in.

Absoluut een aanrader dus. De meeste bibliothelen zullen het wel hebben. Het leest makkelijk er staan veel anekdotes en waargebeurde verhalen in. Is slechts 124 bladzijden

Kind en Occultisme van R.H. Matzken

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 27 nov 2002 17:15

moppie schreef:Misschien mag ik als toevoeging op deze topic een paar citaten neerzetten van prof. Matzken. uit het boek van KIND EN OCCULTISME

little pony:
Een aantal soorten speelgoed waar Matzken uitleg geeft van hun relatie met het occultisme:
dungeons and dragons
Power Lords
Black star
smurfen
gummi beren
david de kabouter
care bears
sprookjes

Kind en Occultisme van R.H. Matzken

Hahahahahahaha :D

dat is wel de meest belagelijke onzin die ik ooit gehoord heb over occultisme
(en dan heb ik al heel veel onzin gehoort over occultisme)

ik zie het al voor me
een heksenkring die de windstreeken aanroept

"O Grote smurf van het oosten
bedwinger van karkamel
wij verwelkomen u

O Smurfin van het zuiden
nimf die 100 smurfen bevredigt kan houden
wij verwelkomen u

O Brilsmurf van het westen
brenger van twist en groodheids waanzin
wij verwelkomen u

O Droomsmurf van het noorden
Gij die alle christenen doet indoezelen
wij begroeten u"

ik kan er eigelijks maar beter om laggen
maar eigelijks is het om te huilen dat er mensen zijn die dit zoort onzin ook nog geloven
Laatst gewijzigd door Koss op 27 nov 2002 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
leaver dea as slaaf

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 27 nov 2002 17:20

[off-topick]
moppie schreef:Eelco ik weet dat Koss het niet waardeert dat er zo omgegaan wordt met zijn dyslexie.
Het is al heel wat als een dyslexisch iemand zomaar op een forum durft te posten. De meesten durven dat niet.

daar heeft moppie helemaal gelijk in
ik heb jaaren lang niets durven schrijven als er ook maar een klijne kans was dat een ander het zou lezen
gelukkig heb ik mij over die drempel heen kunnen zetten
maar er zijn nog erg veel die dat nog niet kunnen
iemand aanvallen op zijn/haar mening moet kunnen (daarvoor is het ook een forum natuurlijk)

maar iemand aanvallen op zijn handicapt is wel heel erg LAAG !!
[/off-topick]
leaver dea as slaaf

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 27 nov 2002 17:36

En nu dat Bassie in de gevangenis zit waren de clown en de acrobaat ook verkeerd misschien :?:
Afbeelding

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 27 nov 2002 18:11

Volgens mij hebben de leesfouten die Koss maakte niet veel met dyslexie te maken.
En dat Koss dyslectisch is, dat was mij allang opgevallen, had niet gelezen dat hij dat ergens zei. Maarre... dyslectisch is iets compleet anders dan 'dom', dus ik zou zeggen: reageer op elkaars mening en niet op de manier van praten of op de typefouten.

koss, ik vind het goed van je dat je gewoon gezellig komt posten, post lekker door en over de typefouten lezen we gewoon heen.

Maarre.. sommige mensen zien typefouten nou eenmaal direct en ja, kunnen zich er zelfs aan ergeren. Zelfs daar kan je dan misschien weer weinig aan doen en als je niet wist dat je dyslectisch bent, is het weer niet vreemd dat iemand er zo op reageert.
Iedereen is anders... Laat iedereen in zijn waarde.

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 27 nov 2002 18:52

Koss schreef:[off-topick]...maar iemand aanvallen op zijn handicapt is wel heel erg LAAG !![/off-topick]

Aha. Welnu, ik val nooit iemand aan op zijn of haar handicap en ik had ook direct door dat je dislectisch bent. Heus. Ik had echter een zeer creatieve manier gevonden om in één klap duidelijk te maken dat inleving in iemands referentiekader erg belangrijk is bij het voeren van een discussie en dat juist dat werd vergeten. Blijkbaar kan ik er de volgende keer maar beter in eenvoudige denkstapjes over uitwijden, want niemand lijkt het te begrijpen. Zoals je ziet heb ik mijn 'laatste stukje' verwijderd.
Toch snap ik iets niet. Er worden op allerlei manieren verwijten gemaakt naar Koss toe.
...maar laten we het dan wel bioj die boeken houden, en niet allerlei andere zaken erbij halen..
dan lees je weer niet goed want ik heb je WEL mijn mening daarover gegeven
Het is toch duidelijk dat dit directe gevolgen zijn van dislexie? Koss heeft gewoon per ongeluk 'boeven' of 'boeren' gelezen ipv. boeken. In plaats van daaraan een hele discussie te wijden zou iemand dat ook even kunnen melden in een Persoonlijk Bericht.

Over boekverbranding: dat is per definitie verkeerd en daarom ook verboden in nederland.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 27 nov 2002 19:03

na het verbranden van boeken volgt het verbranden van mensen.

Boeken verbranden, wat primitief!!! Daar zit een ongelofelijk boosaardige gedachte achter, namelijk het monddood maken van mensen. Het waren o.a. de reformatoren (Luther, Calvijn) waarvan de boeken verbrand werden.
Laatst gewijzigd door surfer op 27 nov 2002 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 27 nov 2002 19:04

-Rianne- schreef:Volgens mij hebben de leesfouten die Koss maakte niet veel met dyslexie te maken.
... dyslectisch is iets compleet anders dan 'dom'

Uuuuuuuh.......
ik ben dislektisch maar niet dom !
leaver dea as slaaf

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 07 dec 2002 23:09

De meeste kinderen zijn vrijwel altijd bezig met fantaseren. Over vanalles wat niet kan. Zelfs bij voorkeur over dingen die niet kunnen, want dat is natuurlijk veel leuker. En natuurlijk fantaseren ze over toveren en dat soort dingen. Leuk toch? Misschien zijn er ook veel kinderen die werkelijkheid en fantasie niet kunnen onderscheiden maar zeg alsjeblieft niet dat kinderen dat niet kunnen, want dan onderschat je veel kinderen die dat heel goed kunnen. De dochter van mijn zus die fantaseert er op los over werkelijk alles wat je maar kan bedenken. En soms doe ik dan wel eens voor de grap mee en zeg ik: ik kan hetzelfde als die en die uit jouw verhaaltje. Maar dan zegt ze dat dat helemaal niet kan want ze had het verzonnen!!! Dus: Harry Potter heeft geen verkeerde invloed op ALLE kinderen, misschien wel op sommige kinderen. Vandaar dat de ouders gewoon goed moeten opletten.

Nog iets redelijk off topic: Een ander nichtje ging het bijbelverhaal over Mozes en het volk die het gouden kalf aanbad beetje naspelen. Haar kleine broertje stond er bij. En dan zei ze: 'Iemand van het volk ging het kalf aanbidden: "kalf, wilt u ons veilig bij ons land brengen" en "ooh daar komt Mozes, gauw wegrennen!" en dan ging ze heel hard door de kamer rennen. En dan zei ze met lage stem (deed Mozes na): "wat doen jullie daar? bidden voor het kalf? nu krijgen jullie straf" en toen moest het volk voor straf op de gang staan.
Ik heb echt heel hard moeten lachen om dit enigzins veranderde bijbelverhaal. Eerst schrok ik: zou ze wel beseffen dat het kalf niet echt bestaat??? enzo. Maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken toen het verhaaltje geeindigd was... :D

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 dec 2002 14:23

Ik heb nog een artikeltje gevonden van een directeur van een christelijk school. mtb harry potter
http://www.granel.org/menu_nl/HARRYPOTTER.HTM

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 09 dec 2002 15:55

harry potter is echt niet goed voor dekinderen
het is heksry wat er in voor komt en ook occulte
god heeft zulke dingen verboden om daar in aan merking te komen
groeten connie

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 09 dec 2002 20:28

pfft.
Moeilijk eigenlijk als christen....

Ik heb er eigenlijk géén moeite mee. Misschien komt dat dan ook wel doordat ik in de stad woon, alles lijkt gewoon zo "normaal", nooit ergens moeilijk over doen want je neemt het toch niet serieus.

Ik heb deel 1 gezien, en ik weet zeker dat ik deel2 ook ga kijken. Als ik heel eerlijk ben, vond ik de film nog leuk ook. En met dat occulte, dat valt nog wel mee vind ik. Je ziet wel hoe het goede tegen het kwade strijd, het goede overwint en dat lijkt ook zo te horen. Terwijl dat anders zou zijn als het occult zou zijn, lijkt mij
Dus, dat.

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 09 dec 2002 20:51

Zijn sprookjes dan ook slecht voor kinderen? Ik ken kinderen die dat heeeeeel leuk vinden!!! Zijn verhalen over heksen slecht voor kinderen? Hmmm, ik snap het niet hoor. Jullie zeggen steeds occult occult maar wat is er nou precies echt mis mee?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 09 dec 2002 22:27

Ten tijde van de eerste Potterfilm schreef Ouweneel een erg zinnig stuk in Bijbel en Wetenschap. Hierbij de link: http://home.planet.nl/~sleij005/vergadering/leesmap20011201bwharrypotter.htm

Een andere (wat algemenere) link: http://www.apologetique.org/nl/artikelen/mens/antropologie/TWM_Harry_Potter.htm

Groet,
Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”