mystery schreef:Maar als je er nou van overtuigd bent en 'ja' zegt.. terwijl je jezelf(onbewust) voor de gek houdt??
Of kan dat niet?
Ik hoorde zondag dat Paulus (Saulus van Tarsen) voor zijn bekering ook dacht dat hij een kind van God was. Gods wil deed door de mensen die in Jezus geloofden te vervolgen...
Paulus was er toen toch ook van overtuigd dat hij een kind van God was? Hij zou zeggen dat hij God liefhad.
Hoe zit dat dan?
jou gevoel is niet jou hart!
Net zoals paulus die worsteling had: Het goede dat ik wil dat doe ik niet, maar het kwade dat ik niet wil dat doe ik. Hij wou wel goede dingen doen met zijn hart (nieuwe wil) maar zijn gevoel sprak hem tegen en wou andere dingen doen.
Als jij met heel je hart zegt: Jezus ik heb u lief, en ik vertrouw op uw beloftes (geloof en je zal het eeuwige leven hebben). Je weet dat je wil leven voor God. Je weet dat je God lief hebt. Dan hoef je echt niet te twijvelen aan Gods liefde voor jou! omdat hij het zelf zegt dat hij jou lief heeft.
Over paulus even: Paulus had absoluut Jezus niet nodig! Hij had geen verzoener nodig voor zijn zonde. Hij had die achtelijke Jezus van nazert niet nodig, hij knapte het zelf wel op.