Kerkscheuring en -leer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2004 00:50

Ik denk het niet. Volgens mij ben je dan dus gewoon niet bekeerd. Maar dat begreep je misschien al.

Ik vind... dat zeg je vaak.

Goddank gaat het niet om wat jij vindt en weet ik beter.

Ik hoop dat God je oogklepjes af wil zetten... want zelf wil je dat niet.

Zijn zegen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 apr 2004 14:11

Het Weermannetje schreef:
Marnix schreef:
Ik zeg ook manier he! En dan begint God, de mens gaat tegenwerken en die leert zijn onwaarde kennen en dan valt hij in voor Gods recht. Hierna wil de mens alleen maar doen wat God wil. Hij doet nog wel zonde, maar dat komt doordat hij nog in het lichaam der zonde en des doods is.

Dus al die evangelische mensen werken God tegen... Maar later worden ze als ze uitverkozen zijn allemaal reformatorisch?

Zo goed omschreven?

Ik denk het niet. Volgens mij ben je dan dus gewoon niet bekeerd. Maar dat begreep je misschien al.

*is blij dat geloof in God zaligmakend is en niet het geloof in weermannetjes mening :wink:*

(p.s. no offense)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 apr 2004 16:54

Het Weermannetje schreef:Ik zeg ook manier he! :wink: En dan begint God, de mens gaat tegenwerken en die leert zijn onwaarde kennen en dan valt hij in voor Gods recht. Hierna wil de mens alleen maar doen wat God wil. Hij doet nog wel zonde, maar dat komt doordat hij nog in het lichaam der zonde en des doods is.

De welbekende leer van de toeleidende weg....

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 12 apr 2004 14:48

Weermanneke: lees 1 korinthe 13 vanaf vers 6/7 maar eens.
Over het 'wij kennen ten dele'.
Als Paulus dat al van zichzelf zegt.... hoeven wij denk ik niet zo'n grote mond te hebben over hoe een bekering gaat.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 apr 2004 14:57

Misschien is dit een gedachte om eens te overwegen.

De Kerk is één Lichaam van Christus. Christus Zelf staat aan het hoofd der Kerk. Een lichaam kent vele ledematen met elk een eigen uiterlijk. Misschien geldt dat voor de Kerken ook wel.

Toegeven, hij is een beetje vergezocht, maar het idee er achter is dat het ene deel van het lichaam en andere deel niet moet slaan omdat het Lichaam er als geheel onder zal lijden.

Eenheid in verscheidenheid...

Optimatus
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 12 apr 2004 19:40

Het Weermannetje schreef:Ik zeg ook manier he! :wink: En dan begint God, de mens gaat tegenwerken en die leert zijn onwaarde kennen en dan valt hij in voor Gods recht. Hierna wil de mens alleen maar doen wat God wil. Hij doet nog wel zonde, maar dat komt doordat hij nog in het lichaam der zonde en des doods is.

Dit lees ik nergens in de Bijbel.
Volgens dit systeem is de stokbewaarder niet bekeerd, want die geloofde zomaar! Volgens dit systeem is Zacheus niet bekeerd. Die volgde Jezus zomaar!
Misschien dat jij iets teveel boekjes van ds. Steenblok ofzo gelezen hebt naast de Bijbel?!
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 12:31

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Van getuigenissen van waar bekeerde mensen. Nee, ik niet, maar ik ben helaas ook niet bekeerd.

Zou je daar dan niet eerst aan gaan werken?
God heeft er echt geen behoefte aan dat jij (iemand die God niet kent) gaat beoordelen welke mensen: "waar bekeerde mensen" zijn.

Het is God om jou te doen. Hij roept jou persoonlijk op om naar Hem toe te komen. Hij staat open met zijn liefdevolle handen. En wacht tot dat je bij hem komt. (je kan nu je hoofdomdraaien, weg van Liefde volle handen, Je kan Gods liefde nu negeeren en verder leven)

Hoe moet ik daar aan werken? Ik wil het niet hoor. Ik heb het al eens geprobeerd, maar mijn hart zit vol met kwaad. Het lukt echt niet uit jezelf. Er moet een Ander aan te pas komen. Weet je hoe onze dominee jullie leer noemt? Misleidend. Ik zal ook gelijk maar zeggen hoe hij Van der Zwaag en Blauwendraad noemt, schrik niet, hij noemt ze Baalsprofeten.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 12:32

Tabitha schreef:Weermanneke: lees 1 korinthe 13 vanaf vers 6/7 maar eens.
Over het 'wij kennen ten dele'.
Als Paulus dat al van zichzelf zegt.... hoeven wij denk ik niet zo'n grote mond te hebben over hoe een bekering gaat.

Ik heb geen grote mond, maar er moeten wel bepaalde dingen beleefd worden. De bekering van een ieder gaat weer anders, maar wel langs dezelfde weg.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 12:33

Mensen die medechristenen Baalsprofeten noemen zouden er zelf nog weleens het meest op kunnen lijken... :?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 12:33

Tabitha schreef:

Dit lees ik nergens in de Bijbel.
Volgens dit systeem is de stokbewaarder niet bekeerd, want die geloofde zomaar! Volgens dit systeem is Zacheus niet bekeerd. Die volgde Jezus zomaar!
Misschien dat jij iets teveel boekjes van ds. Steenblok ofzo gelezen hebt naast de Bijbel?!

Waarschijnlijk wel ja! :mrgreen: En dat is maar goed ook. Er staat niks in over hoe de stokbewaarder is bekeerd. Weet jij hoe hij is bekeerd? Weet jij wat er vooraf is gebeurd? Weet jij wat er daarna is gebeurd?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 12:35

Aragorn schreef:Mensen die medechristenen Baalsprofeten noemen zouden er zelf nog weleens het meest op kunnen lijken... :?

Ik denk, dat als je het ware geloof mag deelachtig zijn, en je hoort dat een ander een vreselijke leer leert, dat je dan niet meer spreekt van medechristenen. Iedereen is altijd zo tolerant naar elkaar, maar moeten we niet is een keer het mes in het vlees zetten en de rotte plekken wegsnijden?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 12:38

Dus de heren vd. Zwaag en Blauwendraad zijn geen christenen?

En mensen die zo hier en daar wat anders denken dan jijzelf worden gelijk maar gebombaardeerd tot 'rotte plekken' die 'weggesneden moeten worden'...?

Zeer dubieus allemaal... :shock:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 12:48

Nee natuurlijk niet, er zitten rotte plekken in sommige leren hier. En ik denk dat de leer die Blauwendraad en Van der Zwaag leren idd verderfelijk is. Dus, om te waarschuwen, mag je dan wel zo'n vergelijking trekken. Iemand anders zei trouwens eens dat hij vond dat het was als twee mollen diep onder de grond die over het licht aan het praten waren. Wie er met die twee mollen werden bedoeld zul je wel begrijpen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 13:08

Hm, ik zou mensen die het hebben over baalspriesters eerder vergelijken met mollen die niet weten hoe ze het hebben als ze met het licht geconfronteerd worden...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:09

Dat zou ik dan eerst maar eens uitleggen.

Terug naar “Archief”