Mijn mooiste lied, slaat niet echt op de lijdens tijd maar vind ik toch het mooist:
Ik droomde eens en zie ik liep aan't strand bij lage tij.
Ik was daar niet alleen want ook de Heer liep aan mijn zei...
Enz...
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef: Ik denk dat het eerder de bedoeling is dat je juist extra blij kunt zijn met een uitlopende natuur omdat er het sticktertje 'deze lente werd mede mogelijk gemaakt door...' opzit.
4ever2all schreef:Cathy schreef:Aragorn schreef: Ik denk dat het eerder de bedoeling is dat je juist extra blij kunt zijn met een uitlopende natuur omdat er het sticktertje 'deze lente werd mede mogelijk gemaakt door...' opzit.
Loop hier nog over na te mijmeren......k'Blijf'm mooi vinden.
Volgens mij is het niet echt de bedoeling van lijdensweken om er blij mee te zijn. Maar die discussie moeten we misschien ergens anders voeren.
Boekenlezer schreef:Ik las net dat Klaagliederen veel wordt aangehaald tijdens Pasen in de niet-protestantse kerken. Dat heb ik eerder ook wel eens gelezen. Er is dus blijkbaar een verband te leggen tussen Klaagliederen en het lijden van Jezus Christus met Pasen.
De vraag die bij mij opkwam was: wat doen de protestantse kerken met Klaagliederen? Ik kan me nauwelijks heugen dat een predikant over dit boek gepreekt heeft. Het boek valt toch niet onder (protestants-)kerkelijke censuur of zo? (![]()
![]()
![]()
) Wel zag ik op Prekenweb twee preken uit dit boek. (Gelukkig!)
4ever2all schreef:Het is maar net wat je onder een "klaagzang" verstaat. Dan zouden de preken bij ons in de kerk ook elke zondag klaagzangen zijn. Toch lijkt het mij het belangrijkst dat de mens gewezen word op zijn zonde en schuld.
jas schreef:4ever2all schreef:Het is maar net wat je onder een "klaagzang" verstaat. Dan zouden de preken bij ons in de kerk ook elke zondag klaagzangen zijn. Toch lijkt het mij het belangrijkst dat de mens gewezen word op zijn zonde en schuld.
Toch lijkt mij het belangrijkst dat mensen de weg naar Christus gewezen wordt. De kennis van zonde en schuld maakt niemand zalig, maar de kennis aan Christus wel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten