Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Waar vertrouw je op?
Op God of op de verzekering?
Ikke21 schreef:caprice schreef:Waar vertrouw je op?
Hier heb ik dus ook grote moeite mee, moet ik heel mn huis + inboedel verzekeren???? Je mag van me weten dat ik het daar heel moeilijk mee heb, dat ik zo graag op God wil vertrouwen en dan toch maar overal een verzekering voor nemen???
Marnix schreef:Als het echt om Godsvertrouwen zou gaan zouden niet-verzekerden van de kerk ook niets moeten krijgen... God zorgt dan toch wel dat het allemaal goed komt?
Memmem schreef:Boekenlezer schreef:Maar eh, als je auto of motor wilt rijden moet je je ook verzekeren, anders mag je niet eens de weg op. Dat zou dus betekenen, dat iedereen die tegen verzekeren is, geen auto, motor, of brommer (...) zou kunnen rijden. Maar ik heb zo de indruk dat die consequentie niet getrokken zal worden.
Dit is niet waar, als je gemoedsbezwaard bent kun je dit aangeven en hoef je je niet te verzekeren.
Aragorn schreef:caprice schreef:Waar vertrouw je op?
Precies! Dat is de kernvraag: waar je je vertrouwen op stelt. Dan maakt het niet uit of je verzekerd bent of niet, als je je vertrouwen maar op God stelt ipv op andere dingen.
Oh? leg uitHet Weermannetje schreef:Aragorn schreef:caprice schreef:Waar vertrouw je op?
Precies! Dat is de kernvraag: waar je je vertrouwen op stelt. Dan maakt het niet uit of je verzekerd bent of niet, als je je vertrouwen maar op God stelt ipv op andere dingen.
Maar je zegt dan als het ware tegen God dat je niet alle dingen uit Zijn hand wil ontvangen.
Het Weermannetje schreef:Nou als je je verzekert tegen de kwade dingen, zeg je tegen God dat je die liever niet hebt. En misschien zijn die juist wel goed voor je.
Nou als je je verzekert tegen de kwade dingen, zeg je tegen God dat je die liever niet hebt. En misschien zijn die juist wel goed voor je.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten