Islamieten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 18 jan 2003 15:09

Eenmaal hier aangekomen willen ze zoveel mogelijk begrip, medeleven (en vooral: GELD). Zijn ze eenmaal in de meerderheid dan maken ze zelf de dienst uit en is het afgelopen met de meelevendheid enz... Hopelijk zal het hier niet zover komen..!

Dus jij hebt liever dat we het land dichtgooien voor iedere vluchteling die opgejaagd word door waanzinnige, onmenselijke regimes alleen omdat ze moslim zijn en jij bang bent dat ze de baas gaan spelen?
Sorry hoor, maar dat vind ik wel erg paranoide.
En over geld voor vluchtelingenhulp praat ik niet eens, want ik help graag een mens in nood en ben blij dat ons land tot op heden een vrijhaven is geweest voor mensen die opgejaagd en gemarteld werden.
Het spijt me als ik zo'n naieve kijk heb op de azielzoekersproblematiek. Ben nu eenmaal een idialist ;) :oops: :mrgreen:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 19 jan 2003 15:02

Onzin, voor mijn mening wat betreft het vluchtelingenprobleem, lees het forum er nog maar eens op na..!

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 19 jan 2003 23:08

Veel van de islamieten in Nederland zijn gevlucht voor regimes als de taliban. Die godsdienst misbruiken om macht te krijgen.

Oh ja, vluchten veel islamieten voor de Kalif staat? Daar ben ik het toch echt niet met je over eens. Kijk maar eens naar Iran. Daar was een hervormer, de Sha van Iran aan de macht en...... het volk wil zelf een terugkeer naar de ayathola, een vent die beweert rechtstreeks van Mohammed af te stammen en staat en moskee een wil laten zijn.

En als ze hier komen omdat ze verlost willen zijn van het juk van het extreme geloof, hoe komt het dan dat zoveel, met name jongeren, uit de islamitische kringen aansluiting zoeken bij radicale imams?
Als Bin LAden zegt dat hij een echte moslim is dan heeft hij gelijk, want hij doet wat in de Quaar'an staat.
Credo ergo sum

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 20 jan 2003 10:59

RPBtB:
Als Bin LAden zegt dat hij een echte moslim is dan heeft hij gelijk, want hij doet wat in de Quaar'an staat.

Daar geloof ik dus echt niets van. Heb jij dan de Koran gelezen?

De leermethoden in de Afghaanse Koran-scholen zijn niet gericht op het leren van de betekenis van de woorden, maar het opdreunen van de teksten. De mensen die die teksten opdreunen weten helemaal niet *wat* ze opdreunen omdat ze de taal niet eens kennen.
Ik geloof dat er al eerder de vergelijking is gemaakt met de staat van ontwetendheid waarin het europese volk in de middeleeuwen werd gehouden door de katholieke kerk. Toen omdat de mensen geen latijn kenden en nu omdat de mensen geen arabisch kennen.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 20 jan 2003 17:27

Daar geloof ik dus echt niets van. Heb jij dan de Koran gelezen?

Voor een flink deel, wel in vertaling, telt dat ook?
En dat die mensen dus niet zouden weten wat erin staat, daar ben ik het niet mee eens. Als ze echt zo geinteresseerd zijn in hun islam dan leren ze wel Arabisch of kopen er eentje in vertaling.
Credo ergo sum

Storyteller

Otherside

Berichtdoor Storyteller » 26 jan 2003 18:54

Ik heb vanochtend eens naar de NMO, de Nederlandse Moslim Omroep gekeken.
Erg fascinerend als je je interesseerd voor moslims en de islam. Ik denk dat het een goed beeld geeft met wat moslims werkelijk bezig houdt.
Hoewel ik uiteraard wel een soort eenzijdige berichtgeving zie. Alleen dan van een andere zijde.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 27 jan 2003 18:00

NMO, BAH! Ik heb daar ook verschillende programma's van gezien ja, WLAGELIJK! Ze prijzen Abu JAhjah, en op de uizending 1 dag na 11 september zeiden ze: "De goddelozen dienen uiteindelijk toch maar als brandhout op het vuur."

Hoe inspirerend..........
Credo ergo sum

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 27 jan 2003 19:46

ik raad jullie allemaal aan eens het boek Mijn strijd voor Allah te lezen van Johanna Al-Sain.
Ze schrijft wat het moslim geloof inhoudt. Je moet regel op regel na volgen en je weet in dit leven nooit of Allah je welgezind is. Hij is een god van willekeur. Van liefde is absoluut geen sprake, om over het vinden van vrede voor je ziel maar niet te praten.

Er zit een groot gevaar in dit geloof, het is opleggen van allemaal riten en regels, met weinig tolerantie voor de "ongelovigen".

We mogen moslims niet anders behandelen dan andere medemensen, toch maakt het me wel eens bang dat er steeds meer in Nederland komen.
Want als ze met veel zijn, zullen ze zeker proberen te overheersen, dat hoort bij hun geloof.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 jan 2003 20:02

Ik raad jullie aan om eens naar 'Opsporing Verzocht' te kijken... komen meer dan genoeg Islamieten voorbij..!

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 28 jan 2003 01:08

Cybercurse schreef:Ik raad jullie aan om eens naar 'Opsporing Verzocht' te kijken... komen meer dan genoeg Islamieten voorbij..!

Zulk intollerant gedrag mag niet getollereerd worden.
Als je niets anders te zeggen hebt dan vooroordelen, hou dan je mond maar. :x :!:

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 28 jan 2003 09:33

Jij bent wel erg dicrimenerend bezig Cybercurse. Verbeter de wereld en begin bij jezelf!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 28 jan 2003 14:53

Rudolf Meuser schreef:Jij bent wel erg dicrimenerend bezig Cybercurse. Verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Met het 2e deel van je zin ben ik het eens, maar vertel eens wat er discriminerend is aan mijn vorige post... Het is niet leuk voor al die Islamieten, maar het zijn gewoon de harde feiten..!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 28 jan 2003 14:55

Een christen mag niet discrimineren!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 28 jan 2003 15:39