Zwarte pakken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 29 mar 2004 21:35

caprice schreef:

Maar je kunt er wel mee laten zien dat je zwak bent en geneigd blijft tot alle kwaad.

Dit komt bij mij over als de Farizeër die op de hoek van de straat stond te bidden, dat iedereen het maar zag.

Er staat zelfs bij het vasten in Jesaja :
Zou dit een vasten zijn, dat Ik verkies, een dag, waarop de mens zichzelf verootmoedigt;dat hij zijn hoofd laat hangen als een bieze en zich rouwgewaad en as tot een leger spreidt ?Noemt gij dát een vasten, dat een dag die de Here welgevallig is ?

En lees dan maar eens verder, hoe God erover denkt.
Weest blij in de Heer !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2004 22:13

caprice schreef:
joris schreef:Das niet bijbels denk ik, Caprice. Als je je oude leven aflegt en in Christus opstaat ben je opgestaan in een nieuw leven. Paulus zegt niet voor niets: niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij.

Tuurlijk doe je dan nog zonde. Maar ik denk dat de vreugde over je verlossing groter mag zijn dan het verdriet van die paar zonden die je af en toe doet.

Maar je kunt er wel mee laten zien dat je zwak bent en geneigd blijft tot alle kwaad.
De mens is pas van zichzelf verlost bij de dood.
In Christus opstaan in een nieuw leven is dan wel gebeurt, maar die oude mens is ook nog steeds niet verleden tijd!
Er is strijd tussen die nieuwe en oude mens (Adam en Christus).

Ik moet ff aan een mooie psalm denken:

U hebt mijn rouwklacht en geschrei
Veranderd in een blijde rei
Mijn rouwkleed hebt U weg gedaan
Een vreugdekleed deed U mij aan.

Je moet niet laten zien dat je nog onder de zonde leeft. Je doet nog zonde maar je bent er nu al van bevrijd! Om het met Galaten 3:27 (de tekst van GODfashion) te zeggen: U bent met Chritus omhuld (U hebt Chirstus aangetrokken als een kledingstuk)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joris

Berichtdoor joris » 30 mar 2004 05:39

ja ik zou eerlijk gezegd beetje beledigd zijn als ik voor iemand zijn schuld had betaald en die ander bleef voor me kruipen. Kado's aan nemen is ook een kunst, ik weet het. De meeste mensen zeggen immers: dat had je niethoeven doen!!! Grote belediging vindt ik. want ik geef een kado omdat ik van iemand houdt en niet uit grote moeite.

caprice

Berichtdoor caprice » 30 mar 2004 22:00

Het hoeft niet persé een teken van rouw te zijn. Het kan ook gedragen worden omdat het gewoon netjes staat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2004 22:04

caprice schreef:Het hoeft niet persé een teken van rouw te zijn. Het kan ook gedragen worden omdat het gewoon netjes staat.

Ja, dat is zo. Maar voor sommigen heeft het wel de betekenis zoals hierboven beschreven. En worden anderen daar ook op afgerekent als ze aan het avondmaal gaan en vervolgens door de week met een lichte broek lopen... :?

caprice

Berichtdoor caprice » 30 mar 2004 22:07

Aragorn schreef:
caprice schreef:Het hoeft niet persé een teken van rouw te zijn. Het kan ook gedragen worden omdat het gewoon netjes staat.

Ja, dat is zo. Maar voor sommigen heeft het wel de betekenis zoals hierboven beschreven. En worden anderen daar ook op afgerekent als ze aan het avondmaal gaan en vervolgens door de week met een lichte broek lopen... :?

Dat is waar, maar dat komt dan dus alleen door een verschil van mening, of het dragen van een zwart pak met een verschillende achtergrond/bedoeling.

Is dit eigenlijk niet een heel dwaas onderwerp?

joris

Berichtdoor joris » 30 mar 2004 22:10

deze uitspraak staat wat mij betreft kandidaat voor 'meest geslaagde en juiste uitspraak in dit item'.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2004 22:20

joris schreef:
deze uitspraak staat wat mij betreft kandidaat voor 'meest geslaagde en juiste uitspraak in dit item'.

:mrgreen:

Vin

Berichtdoor Vin » 31 mar 2004 01:07

joris schreef:ja ik zou eerlijk gezegd beetje beledigd zijn als ik voor iemand zijn schuld had betaald en die ander bleef voor me kruipen. Kado's aan nemen is ook een kunst, ik weet het. De meeste mensen zeggen immers: dat had je niethoeven doen!!! Grote belediging vindt ik. want ik geef een kado omdat ik van iemand houdt en niet uit grote moeite.

*eens*

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2004 09:05

Dat is waar, maar dat komt dan dus alleen door een verschil van mening, of het dragen van een zwart pak met een verschillende achtergrond/bedoeling.

Op zich wel maar als ik met 30 graden buiten allemaal mensen in zwarte pakken zou zien lopen zou ik wel even heel raar staan te kijken en me afvragen wie er wordt begraven. Het lijkt me niet echt representatief naar niet-gelovigen toe... en is het niet heel belangrijk om na te denken hoe je dat wel kunt zijn?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 mar 2004 10:10

waarom zou het in de winter wel repressentatief zijn en in de zomer niet?
ik loop beide seizoenen gewoon in pak hoor. en ik heb er nog niemand over horen zeuren dat het niet repressentatief is.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2004 10:18

Marnix schreef:

Op zich wel maar als ik met 30 graden buiten allemaal mensen in zwarte pakken zou zien lopen zou ik wel even heel raar staan te kijken en me afvragen wie er wordt begraven. Het lijkt me niet echt representatief naar niet-gelovigen toe... en is het niet heel belangrijk om na te denken hoe je dat wel kunt zijn?

Dat vind ik dan weer een beetje vergezocht... laten we elkaar iig wel de vrijheid laten er bij te lopen zoals we zelf willen. Want wat is representatief dan? Da´s ook een vraag waarmee we in staat zij elkaar de hersens voor in te slaan...

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 31 mar 2004 13:52

[quote="wina]Dat hebben we ook gedaan, hebben zelfs een goed gesprek gehad over de markt, maar accepteren ze ons ook ?
En daar kan ik volmondig nee op zeggen, want zondags gingen we naar de herv, bondskerk daar in de plaats, en o wee we hadden geen hoed op, waren verder degelijk gekleed.
We schoven aan in de bank, maar werden geen oog waardig gekeurd, ook niet bij het uitgaan van de kerk, of we niet bestonden. [/quote]"

Veluwnaren hebben nog al de gewoonte om mensen die niet van de veluwe af komen te negeren. zeg het misschien een beetje cru. Maar ik woon nu zelf denk ik ong 13 jaar op de veluwe en pas de laatste paar jaren merk je pas een beetje dat je geaccepteerd wordt. En dat ze je soms aanspreken enzo... (Dit is niet bij alle mensen van de veluwe...maar wel een groot gedeelte.)

Bij ons in het dorp loopt men in zwart pak omdat of diegene is dominee of ouderling... Terherkenning... Daar kan ik zelf nog wel inkomen...
En ik geloof ook wel om de zonde. Dat vind ik zelf wel een beetje vergezocht. Maar ik stoor met er niet aan

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2004 14:51

waarom zou het in de winter wel repressentatief zijn en in de zomer niet?
ik loop beide seizoenen gewoon in pak hoor. en ik heb er nog niemand over horen zeuren dat het niet repressentatief is.

Omdat mensen het raar vinden als je met 30 graden op zo'n gelegenheid in pak loopt. Dat je het doet omdat het voor je werk moet, oke... maar bijbels gezien vind het het vrij raar.

Johannes, waarom loop je in de zomer dan in pak? Das vreselijk warm als het 30 graden is en de zon schijnt fel toch?

Dat vind ik dan weer een beetje vergezocht... laten we elkaar iig wel de vrijheid laten er bij te lopen zoals we zelf willen. Want wat is representatief dan? Da´s ook een vraag waarmee we in staat zij elkaar de hersens voor in te slaan...

Van mij mag het, maar niet gelovigen kunnen wel denken: Pff lijkt me niks, dat geloven... dan moet je het hele jaar in pak lopen... En ehm... als ik in de winter in een korte broek ga lopen evangeliseren verklaren mensen me ook voor gek :)

Veluwnaren hebben nog al de gewoonte om mensen die niet van de veluwe af komen te negeren. zeg het misschien een beetje cru. Maar ik woon nu zelf denk ik ong 13 jaar op de veluwe en pas de laatste paar jaren merk je pas een beetje dat je geaccepteerd wordt. En dat ze je soms aanspreken enzo... (Dit is niet bij alle mensen van de veluwe...maar wel een groot gedeelte.)

Een vriendin van me kreeg verkering met iemand uit een reformatorische kerk... ze ging met hem mee naar de kerk... in een broek... En werd oko totaal niet aangekeken, behalve op een afkeurende manier. Hoezo vrijheid om er bij te lopen zoals je wil :cry:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 mar 2004 15:36

Johannes, waarom loop je in de zomer dan in pak? Das vreselijk warm als het 30 graden is en de zon schijnt fel toch?

warm nee hoor. waarom zou ik me in de zomer anders kleden voor de kerk dan in de winter?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”