Wat is te ver gaan in je relatie????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 feb 2004 18:04

Als ik het zo leest, en er over denkt dan denk ik dat MariaMagdalena gelijk heeft.
Je kan wel zeggen, b.v. oraal mag wel maar dan is het meer omdat je dat zelf wilt en daarom je het 'goedpraat' en gemeenschap of de 'wip' mag niet, nou eerlijk gezegt denk ik toch dat het hetzelfde is.

Alleen, waar staat het duidelijk omschreven in de bijbel dat je elkaar niet mag bevredigen, gewoon in de nederlandse taal die iedereen begrijpt??
waarom staat er niet, dit mag wel, dat mag niet?
nu kan iedereen zich achter het feit verstoppen dat bv orale sex niet lettterlijk verboden word in de bijbel.

dit is wat mijn opvalt in dat soort discussies
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 feb 2004 19:19

Ach, waarom zou je dat willen? Nu mogen we ook nog over de zaken nadenken en zo bepalen wat goed of slecht is voor je.
Lijkt mij wel zo prettig.
Er is een boekje: de Bijbel open over vrijen. Van Ds. de Boer.
Heel verhelderend en prettig om te lezen.
En laten we eerlijk wezen, je weet toch wel wanneer je te ver gaat?
Dan gaat je geweten spreken.

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 19 feb 2004 22:27

Ik meen dat er in de Bijbel staat dat het huwelijksbed onbevlekt moet zijn? Dus dat zegt genoeg lijkt me.
de klompn mai anholn

Vin

Berichtdoor Vin » 19 feb 2004 22:32

Centrifugist schreef:Ik meen dat er in de Bijbel staat dat het huwelijksbed onbevlekt moet zijn? Dus dat zegt genoeg lijkt me.

*insert pubergrapje*

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 19 feb 2004 22:44

was serieus bedoelt , geen grapje. Ik zou zeggen niet meteen doordenken.......
de klompn mai anholn

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 feb 2004 23:31

Orale seks wordt wel degelijk verboden in de Bijbel. Er staat namelijk van iemand (Uzzia??) in de Bijbel dat hij 'voor het zingen de kerk uit ging'.
God strafte hem daarvoor, want hij deed dat omdat hij niet de verantwoording voor een kind op zich wilde nemen.
Hij wilde dus alleen bevrediging zonder verdere gevolgen.
Dat is hetzelfde met orale seks. Je kunt elkaar voor het huwelijk gewoon bevredigen zonder dat het als gevolg heeft dat je moet trouwen. Maar God wil dus niet dat we elkaar alleen bevredigen en dan niet voor de gevolgen willen opdraaien.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 20 feb 2004 00:20

bloempie19 schreef:Orale seks wordt wel degelijk verboden in de Bijbel. Er staat namelijk van iemand (Uzzia??) in de Bijbel dat hij 'voor het zingen de kerk uit ging'.
God strafte hem daarvoor, want hij deed dat omdat hij niet de verantwoording voor een kind op zich wilde nemen.
Dat is hetzelfde met orale seks. Je kunt elkaar voor het huwelijk gewoon bevredigen zonder dat het als gevolg heeft dat je moet trouwen. Maar God wil dus niet dat we elkaar alleen bevredigen en dan niet voor de gevolgen willen opdraaien.

Voor het zingen de kerk uit gaan heeft technisch geen enkele zin, de vrouw kan net zogoed zwanger raken, voorvocht ed...

Was het niet zo dat (Uzzia??) het deed met een 'vriendin' en niet met zijn uitendelijke geliefde??

Als orale seks niet zou mogen, mag elkaar met de handjes bevredigen dus ook niet als je het recht stelt..

Vin

Berichtdoor Vin » 20 feb 2004 00:43

Centrifugist schreef:was serieus bedoelt , geen grapje. Ik zou zeggen niet meteen doordenken.......

Ik weet dat jij hem serieus bedoelde :) M'n excuses.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 feb 2004 01:13

bloempie19 schreef:Orale seks wordt wel degelijk verboden in de Bijbel. Er staat namelijk van iemand (Uzzia??) in de Bijbel dat hij 'voor het zingen de kerk uit ging'.

Het probleem hier was niet zozeer dat hij voor het zingen de kerk uitging, het probleem was dat hij de losser was van de man van die vrouw. Hij was dus verplicht om te zorgen dat de vrouw kinderen kreeg (voorzover dat in zijn mogelijkheden ligt natuurlijk) zodat de familienaam van die overledene voort bleef bestaan. Hij probeerde dus opzettelijk te voorkomen dat die vrouw kinderen kreeg, terwijl dat haar wel verschuldigd was. De zonde was dus niet zozeer dat z'n zaad verspilt werd (dan zou je ook geen natte droom mogen hebben) maar dat hij z'n schuld als losser niet wilde nakomen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 09:25

@mic schreef:

Het probleem hier was niet zozeer dat hij voor het zingen de kerk uitging, het probleem was dat hij de losser was van de man van die vrouw. Hij was dus verplicht om te zorgen dat de vrouw kinderen kreeg (voorzover dat in zijn mogelijkheden ligt natuurlijk) zodat de familienaam van die overledene voort bleef bestaan. Hij probeerde dus opzettelijk te voorkomen dat die vrouw kinderen kreeg, terwijl dat haar wel verschuldigd was. De zonde was dus niet zozeer dat z'n zaad verspilt werd (dan zou je ook geen natte droom mogen hebben) maar dat hij z'n schuld als losser niet wilde nakomen.

O, dan heb ik dat verkeerd begrepen. :oops:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 09:36

Cybercurse schreef:

Voor het zingen de kerk uit gaan heeft technisch geen enkele zin, de vrouw kan net zogoed zwanger raken, voorvocht ed...

Was het niet zo dat (Uzzia??) het deed met een 'vriendin' en niet met zijn uitendelijke geliefde??

Als orale seks niet zou mogen, mag elkaar met de handjes bevredigen dus ook niet als je het recht stelt..

Ik denk dat ze in de tijd van de Bijbel nog niet wisten dat je dan ook kans op zwangerschap hebt.

Wie die vrouw van Uzzia was, lees je in de posting van @mic.

Ik geloof niet dat het goed is als je elkaar met de hand bevredigd in je verkeringstijd. Daar hoort je verkeringstijd helemaal niet gericht op te zijn.
Natuurlijk groei je lichamelijk naar elkaar toe, door te knuffelen, te strelen en te zoenen. Maar ik vind dat je daar een grens moet trekken. Want als je eenmaal verder gaat, dan is het moeilijk om dat later weer terug te draaien.
Als je met de hand gaat bevredigen, vervaagd ook de grens tussen andere soorten seks.
Het is veel belangrijker om in je verkeringstijd je te verdiepen in elkaar. Vooral geestelijk. Je moet dan tenslotte beslissen of je met diegene de rest van je leven wil delen. En als je gemeenschap met elkaar hebt gehad, dan wordt het alleen maar moeilijker om nog een einde aan je relatie te maken. Je hebt dan je hele lichaam met elkaar gedeeld.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 20 feb 2004 09:40

@mic schreef:

Onan. zijn vrouw heette Tamar
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 feb 2004 10:59

whatever :)
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 20 feb 2004 11:07

Dus kort door de bocht moet je het dan maar gewoon doen? ik bedoel voor het huwelijk zonder condoom? Omdat het dan alleen om bevrediging gaat, is toch ook een vorm van liefde, en dat van verantwoordelijkheid dragen vind ik niet echt kloppen ik zou het eerder laten omdat de mensen gaan roddelen en mijn ouders geen verdriet te doen, heo zit het dan met zelfbevrediging? staat niks over in de bijbel volgens mij, en aan een natte droom (las ik ergens hierboven) kun je niks aan doen, naar mijn weten.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

joris

Berichtdoor joris » 20 feb 2004 11:24

Ik denk wel dat sex in het huwlijk hoort omdat Paulus heel duidelijk zegt dat mannen en vrouwen die zich niet kunnen bedwingen maar moeten trouwen. Hij zegt dus heel duidelijk dat ze moeten trouwen, niet dat ze dus maar sex moeten hebben af en toe zonder te trouwn. Had hij ook kunnen zeggn toch? iets van: 'ongetrouwden die werken voor de Heer moeten regelmatig de gelegenheid krijgen om hun sexuele noden te ledigen'.

Verder vnd ik ik romeinen 1 een ongelooflijk sterk stuk: het gaat er niet om dat je gericht bent op je eigen lijf en drang, maar dat je gericht bent op God. Ook in deze discussie; stel je aandacht op God en kijk eens wat een inzichten en rust hij je gaat gevn. OOk in je relatie. Er zijn onglooflijk mooie boekjes verschenen over het huwelijk, kijk maar een sop http://www.pastoraat.beDie boeken zijn in iedere evangelische boekwinkel te rkijgen.

we kijken altijd naar wat we willen en niet mogen. Laten we kijken naar wat God voor ons heeft klaarliggen.

Terug naar “Archief”