Cybercurse schreef:bloempie19 schreef:Orale seks wordt wel degelijk verboden in de Bijbel. Er staat namelijk van iemand (Uzzia??) in de Bijbel dat hij 'voor het zingen de kerk uit ging'.
God strafte hem daarvoor, want hij deed dat omdat hij niet de verantwoording voor een kind op zich wilde nemen.
Hij wilde dus alleen bevrediging zonder verdere gevolgen.
Dat is hetzelfde met orale seks. Je kunt elkaar voor het huwelijk gewoon bevredigen zonder dat het als gevolg heeft dat je moet trouwen. Maar God wil dus niet dat we elkaar alleen bevredigen en dan niet voor de gevolgen willen opdraaien.
Voor het zingen de kerk uit gaan heeft technisch geen enkele zin, de vrouw kan net zogoed zwanger raken, voorvocht ed...
Was het niet zo dat (Uzzia??) het deed met een 'vriendin' en niet met zijn uitendelijke geliefde??
Als orale seks niet zou mogen, mag elkaar met de handjes bevredigen dus ook niet als je het recht stelt..
Ik denk dat ze in de tijd van de Bijbel nog niet wisten dat je dan ook kans op zwangerschap hebt.
Wie die vrouw van Uzzia was, lees je in de posting van @mic.
Ik geloof niet dat het goed is als je elkaar met de hand bevredigd in je verkeringstijd. Daar hoort je verkeringstijd helemaal niet gericht op te zijn.
Natuurlijk groei je lichamelijk naar elkaar toe, door te knuffelen, te strelen en te zoenen. Maar ik vind dat je daar een grens moet trekken. Want als je eenmaal verder gaat, dan is het moeilijk om dat later weer terug te draaien.
Als je met de hand gaat bevredigen, vervaagd ook de grens tussen andere soorten seks.
Het is veel belangrijker om in je verkeringstijd je te verdiepen in elkaar. Vooral geestelijk. Je moet dan tenslotte beslissen of je met diegene de rest van je leven wil delen. En als je gemeenschap met elkaar hebt gehad, dan wordt het alleen maar moeilijker om nog een einde aan je relatie te maken. Je hebt dan je hele lichaam met elkaar gedeeld.