straft God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 feb 2004 11:44

Ik weet niet of God "beloont" want God spreekt weliswaar over "een loon" maar het geloof is "om niet", dus God vraagt niet om nagevolgd te worden door een beloning (omkoperij), God vraagt niet of wij het Hemelse Koninkrijk willen bewonen. Hij biedt ons iets aan dat we "gratis" krijgen. Het loon (het gevolg van..) het feit dat we Zijn wetten (10 geboden) na willen volgen maakt dat wij (Geestelijk nu nog..) inwoners van het Hemelse Koninkrijk kunnen zijn of worden. Niet de werken! En over die 25 gulden, kan ik niet beoordelen of dat van God is (eigendom) of van iemand anders. Misschein beproefde God u wel, of U (net zo) oprecht was tegenover Hem als tegenover uw kennis!

B!ngoL!efHebber
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor B!ngoL!efHebber » 14 apr 2004 22:48

Ik denk dat God wel straft. Is het niet hier op aarde, dan in de hel, en als diegene nog bekeert wordt, of al is dan zal hij er hier al wel spijt van hebben en er dus onder lijden.

That's my vision
Ik ben stellig een kind van het modernisme. Ik heb nog zoveel grote verhalen die tot niets leiden...

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 apr 2004 07:31

God is liefde! Als hij "straft" dan is het omdat Hij geen andere keuze heeft, dan je de toegang tot het Koninkrijk te ontzeggen, omdat de mens Zijn aanbod -om Zijn geboden na te leven, weigert. Net als aardse autoriteiten, zil ook de Schepper dat we een weloverwogen keuze maken om tot Zijn Rijk te willen behoren, net zoals Hij ons de gelegenheid voor een ander Rijk (Babylon) geeft te kiezen.

God kijkt naar meer, dan alleen onze keuze. Hij kijkt naar de omstandigheden en naar hetgeen ons heeft belasterd. Hij kijkt naar ons hart (d.i. het verstand). Hij kijkt dus ook naar de reden dat wij "een verkeerde keuze" overwegen. Maar Hij zal altijd er naar toe werken, dat wij niet vallen of struikelen. Hij maakt ons alale bekend wat wij nodig hebben om te kunnen kiezen.

Daarom zullen wij altijd zelf de oorzaak zijn van de "starf" die wij zelf over ons hebben uitgeroepen. De hel is nonsens, diebestaat niet. Het is de mens éénmaal te sterven en dan het oordeel.

En dat zullen ALLE mensen erkennen als de Heiland zowel bij de eerste als de tweede opstanding der doden aanwezig zal zijn.

HereIam geeft in zijn posting, op Bijbelse gronden, daar een aanemelijk voorbeeld van. Keurig!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 apr 2004 07:33

[b]God is liefde[/]!!! Boudewijn, sorry maar dit gaat me een beetje de keel uithangen, iedereen hoor je schreeuwen dat God liefde is en tuurlijk ik ontken er geen woord van, maar realiseren wij ook nog dat God Rechtvaardig en Barmhartig is. Ik ben heel bang dat dit tegenwoordig vergeten wordt!! (sorry als dit niet zo is)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 apr 2004 07:45

Beste Ikke 21,

Je schreef o.a.:

@@maar realiseren wij ook nog dat God Rechtvaardig en Barmhartig@@

Als we nu "Zijn liefde" kracht geven, door hetgeen jij daar hebt neergeschreven en ook juist is, dan zien we Gods Liefde op de juiste wijze en niet zoals deze wordt misbruikt of gezien en voorgesteld wordt door een wereldse bril!

Een terechte opmerking!

Terug naar “Archief”