Moderator: Moderafo's
HereIam schreef:Al weet ik dat dit glad ijs is, maar mensen die BDE ervaringen hebben gehad, spreken over een werkelijkheid na dit aardse leven. BDE's pleiten niet voor een zielslaap.
BTW, niet iedereen die een BDE ervaring heeft gehad zag de hemel. Er zijn er ook verschillende die de hel zagen. Alleen is dit taboe en durven mensen hier moeilijk over te spreken.
Vin schreef:bloempie19 schreef:De hel wordt in de Bijbel omschreven als een poel van vuur en sulfer. Ook staat er dat er wening zal zijn en knersing der tanden.
Knarsentanden? Das alleen vervelend als je er wakker van word
Je ziel is je psyche.bloempie19 schreef:Ik heb even zitten denken. Je geest is je psyche. Met je psyche denk en voel je, het is je geweten.
Misschien wordt je geest niet herenigd met je lichaam en ziel op de oordeelsdag. Dat heeft dan als gevolg dat we niet meer weten wat voor zonden we hebben gedaan. Ook herkennen we andere mensen in de hemel dan niet meer, waardoor je geen verdriet hebt over iemand die in de hel is. Je kunt je dan totaal richten op God.
windekind schreef:Je ziel is je psyche.
Je geest is dat deel van je dat kan communiceren met God. Je psyche kan dat niet. Zie Rom 8:16 en verder heel het hoofdstuk en hfdst 7.
bloempie19 schreef:Dan zou ik voor mijn bekering dus niet met God kunnen communiceren. Hoe kan ik dan ooit bekeerd worden?
Via de Heere Jezus is het wel mogelijk. God is een verterend vuur van heiligheid, en kan dus op geen enkele manier contact hebben met zonde. In principe is het 'na je bekering', wat die term ook in moge houden, ook alleen via Jezus mogelijk, omdat je alleen in Hem heilig bent en kunt zijn.bloempie19 schreef:Dan zou ik voor mijn bekering dus niet met God kunnen communiceren. Hoe kan ik dan ooit bekeerd worden?
In de tekst (die ik lees althans, de grondteksten ken ik niet) slaat het 'goddeloos' mi op de persoon die bidt, en niet op het gebed zelf. Je uitleg lijkt me ook discutabel.caprice schreef:Wat is het gebed van een goddeloze? Een gedachteloos gebed. Denk maar bijvoorbeeld aan iemand die Voor het eten gebeden heeft, en even later zegt: 'we moeten nog bidden'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten