Een dominee mag zijn bedenkingen hebben en de gevaren zien tegen de EO-jongerendag. Hij mag er tegen waarschuwen, dat is zijn goed recht. Ik ben ook nog nooit bij die jongerendag geweest omdat ik niet denk dat ik me aangesproken voel door een aantal bands , een meerwaarde is voor mijn geloof, het trekt me daarom niet. Ook ik heb soms mijn twijfels over de EO, maar ik hoor ook heel veel goeds. Ik geloof dat God zo groot is dat Hij mensen aanraakt en hun roept in hun eigen leefcultuur, een 17-jarige rockmuziekliefhebber op de EO-jongerendag net zo goed als een psalmenzingende ouderling in een behoudende kerk. Van een swingende, black-gospel zingende Afrikaan tot een ondergedoken christen in China.
Goed, het kan je leefwereld niet zijn, je kan je (soms terechte) kritiek hebben. Maar de hel!!! Hallo! Met het argument dat iets wat niet uit God is zonde is, waarbij je eigenlijk al zelf invult 'wat niet uit God is' namelijk datgene wat vreemd en onbekend voor je is!
En niet alleen de EO-jongerenda is de hel gelijk, maar heel de EO. Dus het programma wat via het grootse medium heel NEderland tenminste nog weet te bereiken, . Die programma's biedt waar een toevallige passant misschien blijft hangen. Die acties heeft waardoor zoveel niet-christelijke jongeren met het christelijke geloof in aanraking komen waar de behoudende kerken nog een voorbeeld aan kunnen nemen, die apologisch bezig is van hier tot gunter, waar heel veel christenen hun rugzakje met verdedigingen tegen aanvallen richting het christelijk geloof mee kunnen vullen.
En nee Klaasje

, ik ben niet van plan weg te gaan van refoweb omdat die reactie hier ook gesignaleerd is. Maar hier kan je er tenminste over doorpraten, er mogen hier ook andere geluiden zijn. En dat zag ik op die andere website niet. Ik ging daar echt spaans benauwd weg.
ik denk dat desbetreffende dominee echt wel het goede voor heeft met de joingeren die hij wil waarschuwen. Maar ik hoop dat hij ooit het lef heeft om de wereld in te trekken, christenen uit alle volkeren en natien durft te ontmoeten, en met ze in gesprek durft te gaan. Wie weet, zal hij ervaren hoe groot Gods werk is op de wereld, van de eskimo's tot de papoeas roept Hij iedereen op Zijn wijze en niet
alleen op de wijze van de bekeringsgeschiedenis van een Nederlandse 86-jarige vrouw uit 1912 lid van een behoudende gemeente.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King